ارتباط با ما در

عضو کانون انجمن های صنفی کامیون‌داران سراسر کشور در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد:

تزریق لاستیک به بازار ماله‌‌کشی روی تمام مشکلات کامیون‌داران است/ کامیون‌داران به چه اعتراض دارند؟

اسماعیل نژاد رئیس انجمن صنفی کامیون‌داران سیرجان تاکید کرد: امروز متأسفانه بعضی‌ها معترضین را ضدانقلاب می‌خوانند اما در اصل ضدانقلاب کسانی هستند که در جایگاهی قرار گرفتند که لیاقت حضور در آن را ندارند و یا محتکرینی هستند که درک ندارند و در جهت مال اندوزی از شرایط اقتصادی مردم سوءاستفاده می‌کنند که در هر ۲ صورت خیانت به نظام است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– روح‌الله اسماعیل نژاد عضو کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران سراسر کشور گفت: امروز هیچ‌گونه راهکاری برای برون‌رفت بحران حمل و نقل به دولت ارائه نشده است. اینکه بعد از ورود به بحران می‌گویند که لاستیک را تأمین می‌کنیم چه معنی دارد؟ اگر لاستیکی بود چرا زودتر پیشگیری نکردید؛ سازمان راهداری و پایانه‌ها و زیرمجموعه‌های سازمان شاهد این مشکلات هستند و وقتی این تصمیم کلی گرفته می‌شود یعنی می‌خواهند ماله‌ای بر روی تمامی مشکلات کشیده تا صورت مسئله حل نشود.

این روزها صدای بی‌توقع‌ترین قشر از اصناف که کامیون داران و رانندگان آن هستند بیش از گذشته به چشم می‌خورد. زیرا که اعتراض و خودداری از حمل بار و جابجایی اثراتی در گران شدن ارزاق عمومی دارد که نشان از حساسیت حمل و نقل در شرایط حساس اقتصادی کنونی دارد که توسط این هموطنان جابجا می‌شود.

به نظر می‌رسد تمامی این اعتراضات از عدم توجه مسئولین از گذشته تا کنون به بیمه‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودرو‌ها شکل گرفت درحالی‌که کرایه‌های حمل‌ونقل ثابت مانده است.

تمامی این دلایل در حالی مطرح می‌شود که کامیون داران در ایران با وجود کار سخت نه تنها مشمول بیمه سختی کار نمی‌شوند بلکه حتی برای دریافت بیمه‌ها و خدمات اجتماعی هم دچار مشکل هستند.

روح‌الله اسماعیل نژاد عضو کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران سراسر کشور در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن برشمردن دلایل این اعتراضات گفت: اعتصابات اخیر پیرو اعتراض قبلی است که در خرداد ماه انجام شد و مطالبات راننده‌ها متأسفانه رسیدگی نشد و کم گاری صورت گرفت.البته در اعتصاب قبلی راننده‌ها خود ماشین‌هایشان را خاموش کردند اما در اعتراض و اعتصاب جدید این ماشین‌ها هستند که دیگر راننده‌ها از حرکت نگه داشتند یعنی عملاً عدم رسیدگی به مطالبات که انگشت اتهام ما به‌عنوان انجمن‌های صنفی رانندگان در خصوص شرایط بوجود آمده به سمت متولیان و زیر مجموعه‌های سازمان راهداری و پایانه‌های کشور است که خود سازمان در مرکز و زیرمجموعه این سازمان در شهرستان‌های مختلف متأسفانه به دلیل عدم نظارت کافی و آسیب‌شناسی بموقع و جدی نگرفتن موضوع این مسائل را حل نکردند.

۶۰ درصد از ماشین‌ها به دلیل نبود قطعات و لاستیک زمین‌گیر شدند

اسماعیل نژاد گفت: نتیجه این عدم رسیدگی باعث شد که وارد این بحران شویم؛ ۶۰ درصد از ماشین‌ها به دلیل نبود قطعات و گران شدن بی‌اندازه آنان و همین‌طور نبود لاستیک زمین‌گیر شدند و ۴۰ درصدی هم که لاستیک و قطعات دارند و می‌توانند حرکت کنند به دلیل عدم اطمینان خاطر به آینده و عدم اطمینان به وعده‌های داده شده قادر به حرکت نیستند.

این عضو کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران سراسر کشور تأکید کرد: امروز به دولت هیچ‌گونه راهکاری برای برون‌رفت از این بحران ارائه نگردیده است. اینکه بعد از ورود به بحران می‌خواهند که لاستیک را تأمین کنند چه معنی دارد؟ اگر لاستیکی بود چرا زودتر پیشگیری نکردند؛ سازمان راهداری و پایانه‌ها و زیرمجموعه‌های سازمان شاهد این مشکلات هستند و وقتی این تصمیم بدین صورت گرفته می‌شود یعنی می‌خواهند ماله‌ای بر روی تمامی مشکلات کشیده تا صورت مسئله حل نشود.

مافیای حمل و نقل و دلالان مانند موریانه‌ای درون درخت تنومند حمل‌ونقل کشور را خوردند

رئیس انجمن صنفی کامیون داران سیرجان مطرح کرد: مافیای حمل و نقل و دلالان مانند موریانه‌ای درون درخت تنومند حمل‌ونقل کشور را خوردند و عدم نظارت دقیق به امورات حمل و نقل از گذشته تا کنون باعث شد که رانندگان در این بحران تاب و طاقت نیاورند.چرا وقتی یک فشاری به مملکت وارد می‌شود اولین نقاطی که آسیب می‌بیند حمل‌ونقل است؟ به دلیل اینکه مشکلات آسیب‌شناسی نشده است.با توجه به اینکه سازمان حمل‌ونقل پایانه‌ها خود را متولی حمل و نقل میداند و انجمن‌های صنفی صدای رسای راننده‌ها به‌عنوان بلندگوی راننده‌ها متاسفانه هیچ‌وقت مورد توجه قرار نگرفتند.

مسئولین می‌توانند فاصله خود را با رانندگان کاهش دهند

اسماعیل نژاد مطرح کرد: هر زمان بحرانی به وجود می‌آید از انجمن صنفی‌ها کمک گرفته می‌شود و هر زمان که این بحران به پایان می‌رسد این انجمن صنفی‌ها فراموش می‌شوند. این بحران باید با گفت‌وگو با معترضین و شنیدن خواسته‌های ایشان حل شود و مسئولین میتوانند فاصله خود را با این قشر به واسطه حضور انجمن‌ها کاهش دهند، باید از قانون انجمن‌های صنفی تبعیت کنند و باید دست خود را به سمت مردم دراز کنند. مسئولین به مردم نیاز دارند نه مردم به مسئولین انجمن های صنفی نقطه اتصال این صنف با مسئولین هستند.

سازمان راهداری و پایانه‌ها به صورت نامشروع بر کامیون داران حکومت می‌کنند

وی گفت: مشکلات حمل‌ونقل کشور ۲ دلیل اساسی دارد یکی شغل و کار که مربوط به وزارت رفاه است و انجمن‌های صنفی که زیر نظر اداره کار فعالیت می‌کنند متولی این امر هستند که متاسفانه نادیده گرفته می‌شوند و دیگری شرکت‌های حمل‌ونقل هستند که زیرمجموعه سازمان راهداری و پایانه‌های کشور هستند و متأسفانه به صورت نامشروع بر کامیون داران حکومت می‌کنند.

صدای راننده‌ها هیچ‌وقت به گوش کسی نمی‌رسد

اسماعیل نژاد افزود:در صورت فقدان توجه به انجمن‌های صنفی صدای راننده‌ها هیچ‌وقت به گوش کسی نمی‌رسد.  انجمن‌های صنفی نقطه مقابل با شرکت‌های حمل‌ونقل و انحرافات احتمالی آن‌ها هستند و انجمن‌ها برابر رسالت خود باید حق‌طلبانه و مطالبه جویانه عمل کنند. شرکت‌های حمل‌ونقل با تخلفاتی که انجام می‌دهند حقوق و مطالبات رانندگان و کامیون داران را پایمال می‌کنند. امروز شاهد این هستیم که سازمان حمل‌ونقل زیرمجموعه‌ای به غیر از خود را قبول ندارد و انجمن صنفی کامیون داران را که مسئول بررسی به این موضوعات است و زیر نظر وزارت رفاه است به طور کامل به رسمیت نمی‌شناسد.

پیش بینی می‌شود اعتصابات تا تحقق مطالبات رانندگان و کامیون داران ادامه داشته باشد

این عضو کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران سراسر کشور پیش بینی کرد:ممکن است اعتصابات تا تحقق مطالبات رانندگان و کامیون داران ادامه داشته باشد زیرا در اعتراضات خرداد ماه رانندگان رهبری واحد داشتند اما در حال حاضر هیچ رهبریتی برای اعتراضات نیست و رانندگان به صورت خودجوش دست به این اعتصابات زدند که خود نشانگر این است که یک مشکل و معضل همگانی در بین کامیون‌داران وجود دارد.

در شرایط بوجود آمده متاسفانه اعتماد رانندگان تضعیف شده است

رئیس انجمن صنفی کامیون داران سیرجان مطرح کرد: در اعتراضات خرداد ماه انجمن صنفی پادرمیانی برای رانندگان کرد اما متأسفانه رسیدگی قابل توجهی صورت نگرفت و تنها باقی‌مانده آبروی انجمن صنفی کامیون داران بر باد رفت. در شرایط به وجود آمده متاسفانه اعتماد رانندگان به مسئولان و انجمن‌های صنفی‌شان تضعیف گردیده است.رانندگان در خواست دارندکه سختی کار و بیمه تکمیلی اجرایی شود و می گویند تا کرایه‌ها مطابق با گرانی بوجود آمده اقلام مصرفی زیاد نشود عملا امکان حرکت کامیون‌ها وجود ندارد و متاسفانه اعتراضات ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: باطری که در ماه قبل ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود امروز ۳ میلیون تومان شد و یا لاستیکی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با ۴ عدد قسط بود امروز ۹ میلیون تومان شده است. یاتاقانی که ۱۰۰ هزار تومان بوده است امروز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. واقعا مگر یک راننده چقدر درآمد دارد که تا بتواند این گونه قطعات را با این نرخ گران تأمین کند.

ضدانقلاب کسانی هستند که در جایگاهی قرار گرفتند که توان مدیریت و لیاقت حضور در آن را ندارند

اسماعیل نژاد افزود: امروز متأسفانه بعضی‌ها معترضین را ضدانقلاب می‌خوانند اما در اصل ضدانقلاب کسانی هستند که در جایگاهی قرار گرفتند که لیاقت حضور در آن را ندارند و یا محتکرینی هستند که درک ندارند و در جهت مال اندوزی از شرایط اقتصادی مردم سوءاستفاده می‌کنند که در هر ۲ صورت خیانت به نظام است.مسئولین می‌توانند شرایطی را محیا کنند تا راننده بتواند برای فردای خود اندوخته‌ای داشته باشد.  کامیون داران همیشه حامی مردم و آماده خدمت‌رسانی بوده‌اند؛ تنها خواسته این افراد کمک به تهیه اقلام مورد نیازشان و وصول مطالبات است. نباید کامیون داران را با اغتشاشگرانی که هیچ‌گونه ارتباطی نه با اتحادیه و نه با کامیون داران داشته‌اند اشتباه بگیریم.

وی در پایان گفت: با بی‌تدبیری نمی‌توان مشکلات کامیون داران را برطرف کرد؛ در این شرایط باید با آن‌ها مدارا کرد. رانندگان به‌عنوان بزرگترین بخش خصوصی کشور همیشه پشتیبان نظام و رهبری بودند و هستند.آن‌ها کوچک‌ترین تعدی به نظام و مملکت را بدون پاسخ نخواهد گذاشت پس نباید انحرافی در اعتراضات بر حق رانندگان ایجاد کرد و آنان را تهدید به اقدام علیه امنیت ملی کرد چراکه این زحمت‌کشان سالیان سال سربازان گمنام اقتصاد کشور بودند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.