ارتباط با ما در

کارشناسان مطرح کردند

پنج راه مدیریت استرس

تمام آنچه می‌توان نتیجه‌گیری کرد این است که بیاموزیم در واکنش به عوامل استرس‌زا و منفی زندگی‌مان، به‌صورت مثبت –از نظر ذهنی و روحی- واکنش نشان دهیم.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بیایید بپذیریم؛ همه ما استرس داریم. درواقع یافته‌های سال ۲۰۱۷ گالوپ نشان داد که از هر ۱۰ آمریکایی هشت نفر مبتلا به استرس است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از تایم، الاین ساندرز، مشاور استرس و مربی زندگی می‌گوید: «استرس نتیجه مستقیم احساسات منفی است که از کنترل خارج شده‌اند. مهم نیست که چه چیز باعث بروز این احساسات می‌شود.» ساندرز عواملی چون کاهش سطح مقاومت و عدم تسلط بر احساسات را از جمله موارد مرتبط با استرس می‌داند.

کاتلین هال، بنیان‌گذار و مدیرعامل موسسه زندگی معقول و استرس می‌گوید: «استرس یک واکنش فیزیکی، روانی و روحی به تغییر است.»

ابتلا به استرس امری اجتناب‌ناپذیر است اما راه‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد. کارشناسان نکاتی را در مورد چگونگی مدیریت استرس در محیط کار و در زندگی روزمره مطرح کرده‌اند.

روی عزم جدی تمرکز کنید

به گفته ساندرز، زمانی که بجای تمرکز بر احساسات منفی، عواطف خود را به سمت احساسات مثبت سوق می‌دهید، نگرش شما تغییر می‌کند.

ساندرز می‌گوید: «روز خود را با عزم جدی آغاز کنید، هر کار خود را با عزم جدی آغاز کنید. اجازه ندهید احساسات منفی جلوی دیدتان را بگیرد.»

به عقیده او این کار مستلزم اندکی نظم و تخیل است. چگونگی انجام و به پایان رساندن کاری که در دست دارید را تصور کنید و بر نکات مثبتی که می‌خواهید در آن سناریو داشته باشید، متمرکز شوید. با این کار زندگی شما با آرامش بیشتری پیش می‌رود و شما ذاتاً با استرس کمتری روبرو می‌شوید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

ما در عصر پیشرفت و ترقی زندگی می‌کنیم –ما در ابعاد مختلف زندگی دائماً به دنبال اهداف بالاتر و بهتر هستیم- و همین مسئله به‌صورت خودکار باعث شکستمان می‌شود.

هال می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند اگر شغل بهتری بیابند یا شریک عاطفی بهتری داشته باشند، کمتر دچار استرس می‌شوند. من به بیماران خود می‌گویم چنین طرز تفکری را متوقف کنند.» او در عوض پیشنهاد می‌کند که نسبت به چیزهایی که در زندگی داریم و دستاوردهایمان متشکر باشیم. تمرکز بر آنچه در حال انجامش هستیم، به کاهش استرس درباره آنچه بعداً رخ خواهد داد، کمک می‌کند.

یک محرم راز بیابید

برخی مواقع لازم است که یک چشم‌انداز بیرونی به یادمان بیاورد که استرس خود را به درستی مدیریت نمی‌کنیم. به همین دلیل است که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند داشتن یک شخص مطمئن می‌تواند یکی از عوامل کلیدی کاهش استرس باشد.

هال پیشنهاد می‌کند که شخصی را در محل کار یا زندگی خود بیابید که بتوانید به او تکیه کنید. او کسی است که متوجه می‌شود چه زمان از خط خارج شده‌اید، یا کارایی‌تان افت کرده است.

بنویسید

نوشتن می‌تواند یک نوع بیان درمانی باشد. هال می‌گوید: «درباره افراد، اماکن و کارهایی که باعث شروع استرس تان شده، یک جایی –می‌تواند در یک دفترچه یا کامپیوتر باشد- بنویسید.

او پیشنهاد می‌کند که نوشتن روزانه به مدت دست‌کم یک ماه و بعد مرور و تحلیل سطح شادی شما بسیار مفید است. وی می‌گوید: «زمانی که منشأ آغاز استرس را با خواندن دوباره مطالبی که نوشته‌اید، یافتید بروید و آن را مطرح و حل کنید.»

ذهنیت خود را تغییر دهید

به گفته هال و ساندرز، بزرگ‌ترین تصور غلط در مورد استرس این است که باید آن را از بین ببریم؛ زمانی که استرس را دشمن خود قلمداد می‌کنیم، درواقع استرس بیشتری برای خود ایجاد می‌کنیم.

مسئله این است که تنها تفکر مثبت برای مقابله با استرس کافی نیست، بلکه باید احساسات مثبت خود از ته قلبمان روی بدن و مغزمان اثر بگذارد.

تمام آنچه می‌توان نتیجه‌گیری کرد این است که بیاموزیم در واکنش به عوامل استرس‌زا و منفی زندگی‌مان، به‌صورت مثبت –از نظر ذهنی و روحی- واکنش نشان دهیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.