ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

علائم شایع‌ترین سرطان در زنان

سرطان تخمدان زمانی رخ می‌دهد که تخمدان‌ها بزرگ و به‌صورت غیرقابل‌کنترلی تکثیر می‌شوند و باعث ایجاد تومور می‌شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– علائم سرطان تخمدان که شایع‌ترین نوع سرطان در میان زنان محسوب می‌شود را خیلی راحت نمی‌توان تشخیص داد و حتی ممکن است این علائم با سایر بیماری‌ها اشتباه گرفته شود.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، اگر به‌طور مداوم علائمی که در ادامه ذکر می‌شود را احساس می‌کنید، ممکن است دلیلی بر ابتلای شما باشد.

سرطان تخمدان زمانی رخ می‌دهد که تخمدان‌ها بزرگ و به‌صورت غیرقابل‌کنترلی تکثیر می‌شوند و باعث ایجاد تومور می‌شوند.

این بیماری که شایع‌ترین نوع سرطان در زنان است، به‌طور عمده زنانی را هدف قرار می‌دهد که دچار یائسگی شده‌اند اما در برخی موارد در زنان جوان نیز بروز می‌کند.

یکی از علائم شایع سرطان تخمدان که ممکن است با علائم بیماری‌های نه چندان جدی اشتباه شود، احساس دائمی نفخ معده است.

نفخ معده عموماً به دلیل خوردن غذایی که به سختی هضم می‌شود یا چرب است و باعث ایجاد باد در بدن می‌شود، به وجود می‌آید.

این نفخ همچنین ممکن است ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر باشد که با سرطان تخمدان اشتباه گرفته می‌شود. بنابراین اگر دائماً دچار باد معده هستید یا سایر علائم را دارید، به پزشک مراجعه کنید.

سایر علائم شایع سرطان تخمدان شامل شکم متورم، ناراحتی در شکم یا منطقه لگن، احساس سیری سریع در زمان خوردن یا کم‌اشتهایی می‌شود.

از علائمی که کمتر شایع هستند می‌توان به سوءهاضمه دائمی یا حالت تهوع، کمر درد و درد در زمان برقراری رابطه جنسی اشاره کرد.

خونریزی مهبلی، به خصوص پس از یائسگی و کاهش ناخواسته وزن و احساس خستگی دائمی نیز از دیگر علائم کمتر شایع ابتلا به سرطان تخمدان هستند.

علائم سرطان تخمدان همچنین شبیه به سندرم پیش از قاعدگی است. سندرم پیش از قاعدگی نام علائمی است که زنان در هفته منتهی به دوره پریود خود دچارش می‌شوند.

سندرم پیش از قاعدگی در زنان متفاوت است اما شایع‌ترین آن‌ها شکم درد و نفخ معده است.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.