ارتباط با ما در

کیانوش راد، عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

جهانگیری سخنگوی دولت شود/ دولت از لاک انفعالی خود بیرون بیاید

در شرایط فعلی شخص معاون اول هم باید مسئولیت مستقیم فرماندهی اقتصاد کشور بر عهده داشته باشد و هم به‌عنوان سخنگو مواضع مختلف دولت و دستگاه‌های اجرایی را به اطلاع مردم برساند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- محمد کیانوش راد گفت: دولت در شرایط فعلی باید از لاک انفعالی خود بیرون بیاید و میدان‌دار اداره امور اقتصادی کشور شود.

دولت روحانی از ابتدا شروع به کار ارتباط با مردم را در رأس برنامه‌های خود قرار نداده بود، اما این روزها شرایط به‌کلی متفاوت است و او می‌تواند با مدیریت آن به آرامش جامعه کمک کند.

وضعیت بد اقتصادی و افزایش ساعتی ارزش دلار در کشور در کنار سکوت مطلق دولت به‌خصوص شخص رئیس‌جمهور منجر به آن شده سخن او که در مجلس مطرح کرد بحران وجود ندارد را باور نداشته باشند و آن را صرفاً یک پاسخ سیاسی تلقی کنند.

البته کسی توقع ندارد که رئیس‌جمهور شخصاً درصدد توضیح برای مردم برآید، اما در تمامی کشورها دولت دارای سخنگویی است که او به سؤالات پاسخ می‌دهد و از این طریق ابهام‌های احتمالی را برطرف می‌سازد.

محمدباقر نوبخت که در مقام سخنگویی به‌طور مرتب با خبرنگاران نشست خبری برگزار می‌کرد ۹ تیرماه در حساب کاربری صفحه توییتر خود از استعفایش نوشت که با موافقت رئیس‌جمهور هم روبرو شده است. این مسئله در ابتدا مورد استقبال قرار گرفت زیرا نقدهای فراوانی به او وارد بود، اما امروز که ۴۸ روز از زمان این خبر گذشته و هنوز از سخنگوی در دولت خبری نیست، سبب به وجود آمدن نگرانی‌هایی در این زمینه شده است.

محمد کیانوش راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با جامعه ایرانی دراین‌باره که در ظاهر برای آقای رئیس‌جمهور توضیح به مردم کسر شان است، گفت: وجود یک سخنگویی که با مردم توانایی برقراری ارتباط صادقانه و به‌روز داشته باشد از ضروریات هر دولت در تمام دنیا محسوب می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بدون شک تمام مشکلاتی که به لحاظ اقتصادی در کشور رخ‌داده است به دلیل کم‌کاری و یا اشکالات در دولت نیست، اما به معنای این نباید تلقی شود که دولت برای توضیح به مردم دچار نوعی انفعال شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره یادآور شد: دولت در شرایط فعلی باید از لاک انفعالی خود بیرون بیاید و میدان‌دار اداره امور اقتصادی کشور شود. نیاز است تا با توضیح نسبت به شرایط ایجادشده و مهیا ساختن ستاد فرماندهی اقتصادی برای هماهنگ کردن واحدهای مختلف نشان دهد که از اقتدار لازم در این زمینه برخورداراست.

کیانوش راد در این خصوص تصریح کرد: بخش‌های مختلف اقتصادی در اداره کشور در شرایطی قرار دارد که یک مدیریت واحد و هماهنگ‌کننده برای وضعیت خاص این روزها ضروری است. درحالی‌که اقدامات گوناگونی از سوی آمریکا و متحدان او علیه ایران صورت می‌گیرد و شرایط خاص است، نیاز دیده می‌شود تا دستگاه‌های مختلف اجرایی از حالت روزمرگی واداری خارج شوند و آقای روحانی هم فردی را با اختیارات لازم برای هماهنگ کردن و رفع مشکلاتی در دستگاه‌های گوناگون تعیین کند تا ضمن ایجاد هماهنگی در امور اقتصادی مردم را در جریان تصمیمات روزانه دولت در این رابطه قرار دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: درحالی‌که اعلام‌شده بود مردم برای ثبت‌نام شرکت‌های خودروسازی از طریق اینترنت اقدام کنند، اما بدون هیچ دلیلی در چند ثانیه اول پس از بازگشایی سایت این دو شرکت، اتمام کار اعلام کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در همین رابطه بیان کرد: ناهماهنگی‌هایی ازاین‌دست به ایجاد جو روانی آشفته در جامعه کمک می‌کند و طبعاً فقدان یک سخنگو توانمند می‌تواند به افزایش‌جو روانی منفی بیفزاید و قاعدتاً دولت باید در این جهت چاره اساسی بیندیشد.

کیانوش راد درباره ویژگی‌های سخنگو احتمالی دولت در آینده توضیح داد: در شرایط فعلی شخص معاون اول هم باید مسئولیت مستقیم فرماندهی اقتصاد کشور بر عهده داشته باشد و هم به‌عنوان سخنگو مواضع مختلف دولت و دستگاه‌های اجرایی را به اطلاع مردم برساند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.