ارتباط با ما در

جزییات اتفافات شورای شهر بابل؛

اعترافات زنی که از روابط غیراخلاقی اعضای شورای شهر بابل، فیلم گرفت

رقیه که با به اجرا گذاشتن مهریه خود در آستانه جدایی از همسرش قرار دارد با برادر یکی از اعضای زن شورای شهر بابل آشنا شد و با همکاری وی و یکی دیگر از اعضای شورای شهر بابل این دام را برای شورانشینان پهن کردند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– رکنا نوشت: هفته پیش خبر دستگیری چند تن از اعضای شورای شهر بابل بدنبال یک رسوایی اخلاقی بزرگ، گمانه زنی های گوناگونی را در مورد علت دستگیری آنها به وجود آورد.

گمانه زنی ها ادامه داشت تا اینکه امام جمعه بابل در خطبه نماز جمعه از رسوایی بزرگی پرده برداری کرد و از ارتباط چهار عضو شورا با یک زن خبر داد.

پس از این خبر تعداد دستگیری ها در مجموع شورا و شهرداری افزایش پیدا کرد و حتی پای برادر یکی از اعضای شورا در پرونده فساد باز شد. از میان پنج عضو دستگیرشده شورا چهار تن استعفا دادند و تنها یک تن از آنها تاکنون استعفا نداده است.

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خصوص این ماجرا بیان کرد: زمانی که مسیر در مجموعه ای کج چیده شود نتیجه آن نیز همین خواهد شد. این افراد که در این ماجرا نقش داشتند بی حاشیه نبودند و شایسته بود که دستگاه های نظارتی توجه لازم را به خرج دهند اما کم لطفی صورت گرفت و این افراد برای انتخاب بلامانع شدند. من چندین بار در نماز جمعه یادآور نکاتی در خصوص این افراد شدم.

وی ادامه داد: شنیده ام کسی که این فیلمبرداری را انجام داده آنقدر حرفه ای عمل کرده که جای هیچ گونه ابهامی باقی نماند. اینها افرادی بودند که دستگاه های مرجع نظر مثبتی در خصوص آنها داده بودند این در حالی است که برخی از این افراد واقعا شایسته این امر نبودند.

بنا بر گفته امام جمعه بابل، این اتفاقات چند ماه در جریان بوده است.

شورای‌ شهر بابل ۹ عضو دارد که ۴ نفر از آن‌ها در یک گروه و ۵ نفر در گروهی دیگر قرار دارند. از مدتی قبل که قرار بود انتخابات هیات‌ رئیسه شورا برگزار شود، اعضای یکی از گروه‌ها تصمیم به تغییر هیات‌ رئیسه داشتند. به‌ همین دلیل یکی از اعضای گروه دیگر که نمی‌خواست هیات رئیسه شورا تغییر کند، برای رسیدن به خواسته‌اش چنین نقشه پلیدی کشید و با تطمیع خانمی در خارج از شورا، برای گروه مقابل دام پهن کرد.

این زن که رقیه نام دارد و در یک آتلیه فعالیت می کند وظیفه اجرای این نقشه را بر عهده گرفت. وی که یک زن متاهل است و قصد جدایی از همسرش را دارد با مهارتی که در فیلمبرداری داشت، اعضای شورا را به خانه ای که از قبل تهیه شده بود کشاند و با شش دوربین که در زاویه های گوناگون جاساز شده بود از فساد خود با اعضای شورای شهر فیلمبرداری کرد.

رقیه که با به اجرا گذاشتن مهریه خود در آستانه جدایی از همسرش قرار دارد با برادر یکی از اعضای زن شورای شهر بابل آشنا شد و با همکاری وی و یکی دیگر از اعضای شورای شهر بابل این دام را برای شورانشینان پهن کردند.

تاکنون هشت تن در خصوص پرونده رسوایی در شورای شهر بابل دستگیر شدند.

بنابر گفته های امام جمعه بابل، ۲ نفر از اعضای گروه رقیب در دام این خانم گرفتار شدند و پس از آن عامل اصلی با سی‌دی‌های غیراخلاقی که از آنها تهیه شده بود، این افراد را تهدید کرد که اگر رای به تغییر هیات‌ رئیسه شورا بدهند، فیلم‌ها را پخش خواهد کرد. با این حال آن ۲ نفر به تهدیدهای او گوش نکردند و در نهایت هیات رئیسه شورا تغییر کرد و پس از آن بود که عامل اصلی این اتفاق تصمیم به پخش‌کردن سی‌دی‌های غیراخلاقی تهیه شده گرفت و خواست خدا بود که ماجرا لو برود. عامل اصلی این اتفاق حتی به اعضای گروه خودشان هم رحم نکرده بود. او از آن خانم برای فریب اعضای گروه خودشان هم استفاده کرده بود که این بار انگیزه‌اش مالی بود.

۲ نفر از آنها در دام آن خانم گرفتار شدند و فیلم‌هایی از آن‌ها تهیه شد و آنها حاضر شدند برای اینکه فیلم‌ها منتشر نشود، ۳۷۰ میلیون و ۴۵۰ میلیون تومان به عامل اصلی پرداخت کنند.

عامل اصلی پس از اخاذی از ۲ عضو شورا قصد داشت همه سی‌دی‌هایی را که از اعضای شورا تهیه کرده بود به فردی در شهرداری بفروشد و برای آن بیشتر از یک میلیارد تومان خواسته بود که خوشبختانه این مبلغ رد و بدل نشد و پیش از آن، ماموران اداره اطلاعات و نهادهای امنیتی که در جریان ماجرا قرار گرفته بودند موفق شدند این ماجرا را افشا و متهمان را دستگیر کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.