ارتباط با ما در

روزنامه جوان خبر داد

بازداشت ۵ طلبه در ارتباط با تجمع جنجالی فیضیه

منتشر شده

جامعه ایرانی- روزنامه «جوان» خبر داد در پی تجمع جنجالی طلاب در فیضیه  پنج طلبه توسط دادگاه ویژه روحانیت احضار و بازداشت شدند.

اگرچه عنوان شده بود این تجمع در اعتراض به وضعیت اقتصادی است اما طرح برخی سخنان و شعارها بویژه پلاکارد «ای آنکه مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت» انتقادبرانگیز شد.

به‌دنبال تجمع جنجال‌‌بر‌انگیز شماری از طلاب در مدرسه، مراجع عظام تقلید، شماری از روحانیون برجسته و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این حادثه واکنش نشان دادند. آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای اتفاقات رخ داده در تجمع طلاب را «یک فاجعه» توصیف کرد. آیت‌الله نوری همدانی، از دیگر مراجع تقلید نیز خواستار پیگیری این حادثه شد. همزمان، سپاه پاسداران نیز با صدور بیانیه‌ای با «محکومیت شدید» این حادثه، تاکید کرد هیچ‌گونه برنامه‌ای برای حضور کارکنان خود در این مراسم نداشته است.

در واکنش دیگر مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با جماران، با تاکید بر ضرورت برخورد با شخص یا اشخاصی که پشت پرده قضیه فیضیه بوده‌اند، گفت: امروز نباید اجازه داد که استقلال و اعتبار حوزه علمیه بازیچه سیاست‌بازی‌های کودکانه یا مشکوک و مغرضانه قرار بگیرد. وی ادامه داد: بعد از فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شایعاتی در سطح جامعه منتشر شد و گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر اینکه دست‌هایی پشت پرده بوده است و احتمالا ایشان به مرگ طبیعی از دنیا نرفته باشند. این نوع پلاکاردها و این نوع رفتارها پرده‌هایی را کنار می‌زند و به‌نوعی گمانه‌زنی‌های آن روز را نزدیک به واقعیت نشان می‌دهد. من نمی‌خواهم قضاوت قطعی داشته باشم که چنین اتفاقی افتاده یا نه؛ ولی به‌نظر من دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور باید به‌طور ویژه روی ریشه‌ها و مراکزی که این کارها را سامان می‌دهند متمرکز شوند.

حالا بر اساس آنچه جوان خبر داده است پنج تن از طلاب حاضر دراین تجمع بازداشت شده‌اند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.