ارتباط با ما در

بهمن کشاورز حقوق‌دان در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد:

چرا شهردار تهران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود؟

کشاورز حقوق‌دان تاکید کرد: با عنایت به اینکه شهرداری سازمان مامور به خدمات عمومی است نه یک سازمان دولتی و کارکنان و وابستگانش مامور دولت محسوب نمی شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- بهمن کشاورز وکیل دادگستری و رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران گفت: نتیجه قانون اخیر را نمی‌توان به شهردار تهران شمول داد.
در ابتدای ماه گذشته نمایندگان مجلس با طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان موافقت کردند و ماده واحده آن را تصویب کردند و در انتهای ماه گذشته سخنگوی شورای نگهبان از تصویب کلیات قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی در این شورا خبر داد اما از مصداقی به نام شهردار تهران، سخنی به میان نیاورد.

در همین راستا پیرامون تصویب کلیات قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی اعتقادات و روایات متفاوتی وجود دارد، بسیاری از اعضای شورای شهر و شهرداری اعتقاد دارند که این قانون شامل شهردار تهران نمی‌شود و برخلاف آن عده‌ای هم معتقدند این تبصره شامل حال شهردار تهران می‌شود و شهردار باید عوض شود نتیجتا هنوز نظر نهایی در این مورد صادر نشده است.

بهمن کشاورز حقوق‌دان در گفت‌وگو با جامعه ایرانی قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی را شامل حال شهردار تهران ندانست و گفت: با توجه به اینکه در قانون اصلی و اصلاحیه نامی از شهرداران نیامده و با عنایت به اینکه شهرداری سازمان مامور به خدمات عمومی است نه یک سازمان دولتی و کارکنان و وابستگانش مامور دولت محسوب نمی شوند.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی را نمی‌توان به شهردار شمول داد

کشاورز رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران تاکید کرد: موید این استنباط اینکه هر جا قانون گذار مایل بوده حکم راجع به ماموران دولت را به شهرداری نیز تسری دهد این معنی را تصریح کرده و با در نظر گرفتن اینکه قانون اخیر «قانون عام» و قانون شهرداری‌ها «قانون خاص» و تاریخ تصویب قانون شهرداری‌ها مقدم بر قانون اخیر است و از آنجا که بنابه نظر غالب عام مؤخر خاص مقدم را نه نسخ می‌کند و نه تخصیص می‌دهد نتیجه این است که قانون اخیر را نمی‌توان به شهردار شمول داد و الله اعلم.

شهردار می‌تواند به طور قانونی به فعالیت‌های خود ادامه دهد

این حقوقدان در پایان در جواب به این سوال نتیجتا آیا شهردار تهران به طور قانونی می‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد،گفت: براساس نظری نتیجه تمامی موارد ذکر شده این است که شهردار می‌تواند به طور قانونی به فعالیت‌های خود ادامه دهد اما در عمل نظریات خلافی هم وجود دارد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.