ارتباط با ما در

محمود میر لوحی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

«عارف» خیرالموجودین شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است

میر لوحی گفت: انتقاداتی از بیرون حتی در درون شورای عالی ممکن است به عارف صورت گیرد، اما درمجموع او به‌عنوان رئیس شورا تعیین شد.

منتشر شده

جامعه ایرانی- محمود میر لوحی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: انتقاداتی که در خارج از شورا صورت می‌گیرد با واقعیت‌های موجود متفاوت است. آقای عارف به‌عنوان خیرالموجودین شورا به عنوان رئیس رأی آورده است.

نقدها از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که محمدرضا عارف ریاست آن را بر عهده دارد، مدت‌ها است که مطرح می‌شود اما کمترین اثر در بین تصمیم گیران در این حوزه دارد.

این نقدها حتی در داخل جبهه اصلاحات هم دیده می‌شود و محسن میردامادی، دبیر کل حزب مشارکت نیز در گفت‌وگویی با روزنامه ایران مطرح کرده است: «بعضی وقت‌ها فکرمی کنم ما درمجموعه اصلاحات، خودمان برای خودمان نظارت استصوابی درست کرده‌ایم، یعنی اگر انتقاد می‌کنیم که نیروهای کارآمد از فیلترهای استصوابی و امنیتی عبور نمی‌کنند، خودمان هم همین کار را کرده‌ایم. باید در گزینش نامزدها واقعاً کارآمدترین نامزدها را انتخاب کرد نه اینکه «رابطه بازی» شود.»

در حالی دبیر کل حزب مشارکت چنین اصلاح‌طلبان را موردنقد قرار می‌دهد که تا به امروز مهم‌ترین نقدها را این طیف سیاسی نسبت به نظارت استصوابی و حذف چهره‌های شاخص در انتخابات داشته است.

محمود میر لوحی، عضو شورای سیاست‌گذاری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در رابطه با نیاز اصلاحات به اصلاحات و ایجاد تغییرات در شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: قیاس‌هایی ازاین‌دست با توجه به اتفاقاتی که در جریان اصلاحات در دو دوره اخیر روی‌داده، درست نیست زیرا یا نظارت استصوابی دقیق تعریف نمی‌شود و یا اتفاق روی‌داده ازنظرها پنهان مانده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شورای عالی اصلاحات یک واقعیتی را رسمیت بخشید و آن واقعیت این بود از سال ۷۶ که نیروهای اصلاح‌طلب یکدیگر را در شهرستان‌ها شناختند و به یک شیخوخیتی تن دادند کم‌کم به شورای استان مبدل شدند و مرکز هم کمترین مداخله را در فرایند کار آن‌ها داشت که شاید ورود در این زمینه سبب نمی‌شد شهرهایی مانند کرج، تبریز و ارومیه را از دست دهیم، اما با توجه به مشکلاتی که اصلاحات (ممنوع‌التصویری رهبر اصلاحات) داشت تن به این مسئله دادیم که باید اختیارات تفویض شود، بنابراین دوستانی که چنین نقد می‌کنند در ظاهر حاضر به پذیرش شرایط فعلی اصلاحات نیستند.

این عضو شورای سیاست‌گذاری درباره تغییر رئیس شورای سیاست‌گذاری با توجه به انتقادات وارده به او بیان کرد: شورای عالی با تمام این اوصاف به ریاست آقای عارف رأی دادند. انتقاداتی که در خارج از شورا صورت می‌گیرد با واقعیت‌های موجود متفاوت است. آقای عارف به‌عنوان خیرالموجودین شورا به عنوان رئیس رأی آورده است. البته آقایان موسوی لاری، کرباسچی، مرعشی، حاجی و معین (برای چند جلسه) حضور داشتند که جمع‌بندی آن‌ها ریاست عارف بود.

میر لوحی در ادامه افزود: البته انتقاداتی از بیرون حتی در درون شورای عالی هم ممکن است به او صورت گیرد، اما درمجموع عارف به‌عنوان رئیس شورا تعیین شد.

وی درباره مدنظر قرار دادن انتقادات ابراز کرد: انتقادات حتماً موردتوجه قرار می‌گیرد. به‌طور نمونه تغییر و تحولاتی که در نحوه بستن لیست وجود داشت، نشان‌دهنده همین مسئله است. در شورای اول اختیار قطعی کردن لیست در دست هیئت‌رئیسه بود ولی در این دور اخیر هیئت‌رئیسه خود هم یک‌بخشی از فرایند بود و لیست به صحن علنی شورای عالی آمد.

این عضو شورای سیاست‌گذاری درباره رابطه بازی در انتخاب لیست‌ها توضیح داد: مطلوب شورا حتی در دوره اول برگزاری جلسه‌ای مثلاً ۵۰۰ نفر با رأی گیری است که در استان گلستان چنین شد ولی مشکلات گوناگونی در استان‌های مختلف داریم و آن‌ها مسائل خود رادارند. اختیارات استان‌ها اکنون ۹۰ درصد بر عهده شهرستان است و علت موفقیت‌های شورا هم در همین تصمیم بود که البته بدون عیب نیست، ولی تحقق این مطلوب بخشی از آرزوها است.

میر لوحی در ادامه درباره نگرانی اصلاح‌طلبان از میزان آرایشان برای انتخابات آتی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان از این حیث نگرانی دارند ولی باوجود نقدها ممکن شیوه موجود است.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.