ارتباط با ما در

در گفت‌وگو با وزرا خارجه روسیه و سوریه؛

محور مذاکرات ایران-ترکیه-روسیه مشخص شد

لاوروف گفت که از قطعنامه ۲۲۴۵ برای حل و فصل بحران سوریه حمایت و برای بازسازی این کشور و ارائه کمک‌ها به آن تلاش می‌کنیم.

منتشر شده

جامعه ایرانی- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز -دوشنبه- در یک کنفرانس خبری در دانشگاه مسکو در خصوص نشست سه جانبه ایران-ترکیه-روسیه در تهران که قرار است روز جمعه برگزار شود، گفت: محور این نشست آزادسازی ادلب است.

براساس گزارشی از اینترفکس«سرگئی لاورف» گفت: مساله دمشق محور اصلی نشست ایران-روسیه-ترکیه است و سه کشور بر آزادسازی استان ادلب از کنترل تروریست‌ها تمرکز دارند.

«لاوروف» گفت: وضعیت فعلی در منطقه ادلب را نمی‌توان در درازمدت تحمل کرد.

وی در سخنرانی در دانشگاهی در مسکو، گفت که دولت سوریه، هم‌پیمان روسیه، این حق را دارد که شبه‌نظامیان را از شمال ادلب بیرون کند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که مسکو منافع خود را بر دیگر طرف‌ها تحمیل نمی‌کند ولی در عین حال سیاست‌های مستبدانه واشنگتن را هم نمی‌پذیرد.

لاوروف همچنین گفت که از قطعنامه ۲۲۴۵ برای حل و فصل بحران سوریه حمایت و برای بازسازی این کشور و ارائه کمک‌ها به آن تلاش می‌کنیم.

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه نیز در مصاحبه‌ای که روز گذشته با  شبکه روسی «راشا۲۴» کرده در خصوص نشست این هفته سران کشورهای روسیه، ترکیه و ایران که قرار است در تهران برگزار شود، اظهارنظر کرد.وزیر خارجه سوریه گفت: نشست پیش رو میان سه کشور روسیه، ایران و ترکیه با هدف آزادسازی ادلب از دست تروریست‌‌ها برگزار خواهد شد.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم صبح امروز برای دیدار با سران سوریه وارد دمشق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه ایران، ظریف در راس هیات عالی رتبه به دعوت ولید معلم همتای سوری خود به سوریه سفر کرده است. ظریف تاکنون در این سفر با بشار اسد، ولید المعلم و عماد خمیس نخست وزیر سوریه دیدارهایی برگزار و درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت وگوهایی صورت گرفته است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.