ارتباط با ما در

نشریه انگلیس اکسپرس:

تحریم‌های ترامپ علیه نفت ایران «محکوم به شکست» است

تحریم‌های دونالد ترامپ علیه صنعت نفت ایران «محکوم به شکست» است و منجر به اختلال در روند صادرات نفتی پرسود تهران نخواهد شد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– یک کارشناس مالی هشدار داد که تحریم‌های دونالد ترامپ علیه صنعت نفت ایران «محکوم به شکست» است و منجر به اختلال در روند صادرات نفتی پرسود تهران نخواهد شد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، رئیس‌جمهور آمریکا که از منتقدان اصلی حکومت ایران است، اخیراً تحریم‌هایی را با هدف متوقف کردن فروش نفت خام تهران اعمال کرده است.

تنش‌ها میان رئیس‌جمهور آمریکا و همتای ایرانی‌اش، حسن روحانی از زمان اجرایی شدن تحریم‌های ایالات‌متحده علیه این کشور تشدید شده است.

واشنگتن خواهان افزایش فشارها بر ایران به منظور آوردن جمهوری اسلامی پای میز مذاکره برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای این کشور است.

برخی شرکت‌های اروپایی مانند توتال فرانسه در حال خروج از ایران هستند چراکه نگران آغاز تحریم‌های آمریکا در این حوزه هستند.

اما محمد جی سالامه، استاد اقتصاد انرژی در مدرسه کسب‌وکار ESCP معتقد است که صنعت نفت ایران از این اقدامات تأثیر نخواهد گرفت.

سالامه به اکسپرس گفت: «من عمیقاً باور دارم که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به شکل ناامیدکننده‌ای محکوم به شکت است.

وی در ادامه افزود: «دونالد ترامپ می‌خواهد صادرات ایران را به صفر برساند، اما او دچار توهم و افکار پوچ و واهی شده است.»

این استاد اقتصاد تصریح کرد: «ایران حتی یک بشکه از صادرات نفت خود را از دست نخواهد داد و این تحریم‌ها به سختی می‌تواند تأثیری روی قیمت جهانی نفت داشته باشد.»

به عقیده وی، اکثر کشورهای جهان باور دارند که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران غیرمنصفانه است، به‌خصوص چین و روسیه. چین به‌تنهایی می‌تواند به واسطه خرید نفت صادراتی ایران به عنوان یک اقدام تلافی جویانه علیه تعرفه‌های ترامپ علیه پکن، این تحریم‌ها را خنثی کند.»

تهران همچنین تهدید کرده که اگر ترامپ عقب‌نشینی نکند، دست به اقدام نظامی در حوزه خلیج‌فارس می‌زند تا مانع از ادامه صادرات نفتی سایر کشورها شود.

اواخر هفته گذشته بود که حسن روحانی تأکید کرد دولت بر تحریم‌های واشنگتن «غلبه» خواهد کرد. وی گفت: «من به ملت ایران اطمینان می‌دهد که اجازه نمی‌دهیم توطئه آمریکا علیه جمهوری اسلامی موفق شود.»

ایران در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ نفتی در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است. قیمت نفت جهانی که روز پنج‌شنبه به بالاترین حد خود طی یک ماه اخیر رسیده بود، در حال حاضر باثبات است.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.