ارتباط با ما در

اکسپرس مطرح کرد

کدام اعداد برای فشار خون سالم‌تر است؟

فشار خون میزان نیرویی است که قلب شما برای پمپاژ خون در سراسر بدنتان صرف می‌کند. اندازه فشار خون روی مانیتور دستگاه فشار خون ظاهر می‌شود و شامل دو عدد محاسبه شده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– درک عدد فشار خون می‌تواند گیج‌کننده باشد اما زمانی که معنای اعداد را بیاموزید، بسیار هم ساده به نظر می‌رسد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از اکسپرس، در اینجا اطلاعاتی که لازم است برای اطمینان از نرمال، بالا یا پائین بودن میزان فشار خون خود در اختیار داشته باشید، آورده شده است.

فشار خون میزان نیرویی است که قلب شما برای پمپاژ خون در سراسر بدنتان صرف می‌کند. اندازه فشار خون روی مانیتور دستگاه فشار خون ظاهر می‌شود و شامل دو عدد محاسبه شده است.

عدد بالایی روی مانیتور دستگاه فشار خون فشار سیستولیک را نشان می‌دهد که فشاری است که قلب شما خون را به داخل رگ‌ها منتقل می‌کند.

عدد پائینی روی مانیتور دستگاه فشار خون فشار دیاستولیک را نشان می‌دهد که فشارى است که خون از درون شریان‌ها در بین هر ضربان قلب تخلیه می‌شود  یعنی زمانی که قلب به‌طور فعال خون را به داخل شریان‌ها منتقل نمی‌کند.

فشار سیستولیک و دیاستولیک بر اساس میلی‌متر جیوه اندازه‌گیری می‌شوند.

بنابراین اگر فشار خون شما ۱۴۰ روی ۹۰ باشد، یعنی فشار سیستولیک شما ۱۴۰ میلی‌متر بر جیوه است و فشار دیاستولیک شما ۹۰ میلی‌متر جیوه است.

بر اساس گزارش ان اچ اس، فشار خون ایده آل بین ۹۰ روی ۶۰ میلی‌متر بر جیوه و ۱۲۰ روی ۸۰ میلی‌متر بر جیوه است.

فشار خون بالا یعنی فشار بالای ۱۴۰ روی ۹۰ باشد و فشار خون پائین یعنی فشار باید پائین تر از ۹۰ روی ۶۰ باشد.

اگر فشار خون بین ۱۲۰ روی ۸۰ و ۱۴۰ روی ۹۰ باشد، یعنی شما در خطر ابتلا به فشار خون بالا هستید و اقدامی در جهت تحت کنترل درآوردن فشار خون خود انجام نداده‌اید.

فشار خون بالا می‌تواند خطرناک باشد، و اگر به حال خود رها شود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد و بیماری‌های قلبی را به دنبال داشته باشد.

این مسئله همچنین می‌تواند خطر بیماری شریان‌ محیطی (PAD)، آنوریسم آئورت، بیماری‌های کلیوی و دمانس عروقی را در افراد افزایش دهد.

فشار خون بالا اغلب با سبک زندگی ناسالم مانند مصرف سیگار، نوشیدن بیش از اندازه مشروبات الکلی، داشتن اضافه وزن و عدم ورزش کردن به اندازه کافی مرتبط است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.