ارتباط با ما در

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

تهدید نماینده مجلس در شان شورای نگهبان نیست

راکعی اظهار داشت: نماینده مردم باید از فضیلت و شأن و جایگاه مناسب  برخوردار باشد تا به خاطر قدرتی که رأی مردم به او داده است محتاطانه و خلاف قانون رفتار نکند از طرف دیگر به دلیل نماینده مردم بودن باید مدل و الگویی از قانون‌گرایی، شجاعت، صراحت بیان  باشد.

منتشر شده

جامعه ایرانی- فاطمه راکعی، نماینده مجلس ششم گفت: شأن شورای محترم نگهبان به خاطر موقعیت و جایگاهی که دارد و در سیستم موجود فرادست مجلس و دیگر قوا قرارگرفته است، تهدید نماینده مردم نیست.

عباسعلی کدخدایی دریکی از نشست‌های مطبوعاتی وقتی درصدد برآمد تا  دقت شورای نگهبان را در رصد رفتار نماینده‌های مجلس نشان دهد به خبرنگاران گفت:« چند ماه گذشته نماینده‌ای مطلبی علیه یکی از وزیران مطرح کرد، وزیر مذکور در نامه‌ای به شورای نگهبان کذب بودن این مطلب را همراه با اسناد و مدارک فرستاد. همکاران ما در اداره انتخابات شورا، به این نماینده تذکر دادند و گفتند بیان این مسائل می‌تواند در سرنوشت و صلاحیت آینده شما تأثیرگذار باشد.»

مصطفی تاجزاده در این رابطه در حساب کاربری خود در توئیترنوشت:« آیا هدف از تهدید صریح نماینده مجلس و علنی کردن خبر آن، مرعوب کردن همه فعالان سیاسی نیست و پرده از ماهیت برده پرور نظارت استصوابی برنمی‌دارد.»

زمانی که نهاد تعیین‌کننده صلاحیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام به تهدید آن‌ها می‌کند گروهی که مایل هستند سال‌های متمادی از اعضای خانه ملت محسوب شوند سکوت را بر اظهارنظر ترجیح  خواهند داد. در مجلس می‌توان نماینده‌هایی را سراغ گرفت که در طول چهار سال هیچ نطق یا تذکری را مطرح نمی‌کنند و همین‌گونه خود را برای چهار سال بعدی آماده می‌کنند.

طبیعی است در چنین وضعیتی یک پارلمان از افراد ضعیفی تشکیل خواهد شد که تنها به فکر عافیت‌طلبی هستند. محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری گفته بود:« آیا مجلس عصاره فضائل ملت است؟ ما عصاره فضائل شورای نگهبان هستیم!»

فاطمه راکعی، نماینده مجلس ششم درباره اختیارات نمایندگی و مغایرت آن با تهدید از سوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با جامعه ایرانی گفت: شأن شورای محترم نگهبان به خاطر موقعیت و جایگاهی که دارد و در سیستم موجود فرادست مجلس و دیگر قوا قرارگرفته است، تهدید نماینده مردم نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: زمانی که  نماینده‌ای اظهارنظری می‌کند در صورتی که خلاف موازین یا اصول قانونی باشد به‌خودی‌خود شورای نگهبان بر اساس نظارت استصوابی صلاحیت او را مورد تائید قرار نمی‌دهد ولی اینکه نماینده‌ای تهدید به این مسئله شود، معقول نیست.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره احتیاط نماینده‌ها در اظهارنظر خود اظهار داشت: نماینده مردم باید از فضیلت و شأن و جایگاه مناسب  برخوردار باشد تا به خاطر قدرتی که رأی مردم به او داده است محتاطانه و خلاف قانون رفتار نکند از طرف دیگر به دلیل نماینده مردم بودن باید مدل و الگویی از قانون‌گرایی، شجاعت، صراحت بیان  باشد.

راکعی دراین‌باره بیان کرد: موارد بالا ویژگی‌هایی است که از دیرباز از امثال شهید مدرس در حوزه نمایندگی دریافت کرده‌ایم و درصورتی‌که قرار باشد شورای نگهبان به این سبک‌دست به تهدید زند اتفاقاً نماینده مردم به‌جای احتیاط باید بی‌پرواترسخن بگوید.

وی در این خصوص یادآور شد: نماینده مجلس باید اعتقاد خود را با صراحت لهجه مطرح کند و درصورتی‌که غیرازاین رفتار دیگری را برگزیند، فرد مناسب برای خانه ملت محسوب نمی‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.