ارتباط با ما در

میر تاج‌الدین، عضو جبهه مردمی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

جمنا نیاز به اصلاحات ندارد، باید ارتقا یابد

میرتاج الینی بیان کرد: فراگیری جمنا باید ارتقا پیدا کند، بدین معنا که در تصمیم‌گیری‌ها افراد مؤثر مشارکت داشته باشند. در استان‌ها نیز باید به‌گونه‌ای عمل شود تا پوشش آن تمام طیف‌های همسو را در برگیرد و افرادی که زمان کافی برای فعالیت‌های تشکیلاتی دارند در اجرای به کار گرفته شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ سید محمدرضا میر تاج‌الدین، عضو جبهه مردمی انقلاب اسلامی موسوم به جمنا گفت: اعتقادی به انجام اصلاحات در جبهه مردمی نیروهای انقلاب ندارم، اما در آن باید ارتقا و فراگیری مدنظر قرار گیرد.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) ۵ دی‌ماه سال ۹۵ در نشستی اعلام موجودیت کرد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، کاندیداتوری ابراهیم رئیسی را موردحمایت قرارداد و او را به‌عنوان تنها گزینه موردنظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری دانست، این در حالی بود که رئیسی وابستگی به هر حزب و گروه سیاسی را رد کرد و ستاد او هم متشکل از نیروهای دولت‌های نهم و دهم بود.

اعضای جمنا از روز اول کاری خود این مجموعه را بزرگ‌ترین جمع اصولگرایان اعلام کردند و تمام تلاش خود را به کار بستند تا نام حسن روحانی را برای اولین بار به‌عنوان رئیس‌جمهور تک دوره‌ای در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت برسانند، اما نه‌تنها موفق به انجام این کار نشدند، بلکه گروهی از اعضای آن به این نتیجه رسیدند که نیاز به اصلاحات دارند.

محمدرضا باهنر از اعضای ارشد اصولگرایان از جمله منتقدان فعلی جمنا است. او معتقد است: «در شاکله جمنا باید اصلاحات ضروری صورت بگیرد، در غیر این صورت بهتر است ساختاری جدید برای اصولگرایان البته بدون حاشیه‌های جمنا به وجود بیاید.»

چندی پیش حسین نجابت عضو شورای مرکزی جمنا نیز در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته بود: «در شورای مرکزی مقرر شد که بازسازی و تحرک جدیدی در جبهه برای فعالیت‌های آینده ایجاد شودوکمیته سیاسی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شورای مرکزی روند گذشته را با رویکرد جدیدی ادامه می‌دهد و ما نشستی با دست‌اندرکاران و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی خواهیم داشت تا رویکردهای جدید را به آن‌ها منتقل و مباحثه و تصمیماتی در این زمینه داشته باشیم.»

سید محمدرضا میر تاج‌الدین، نماینده سابق مجلس، معاون پارلمانی دولت احمدی‌نژاد که از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی موسوم به جمنا محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با  جامعه ایرانی درباره ضرورت اصلاحات در جمنا گفت: اعتقادی به انجام اصلاحات در جبهه مردمی نیروهای انقلاب ندارم، معتقد هستم که هر تشکیلاتی که کار خود را آغاز می‌کند درصورتی‌که به‌طور مستمر آن را ادامه دهد، کامل‌تر می‌شود. نیازی به اصلاح نیست، کار باید ادامه پیدا کند منتها در آن باید ارتقا و فراگیری مدنظر قرار گیرد، بنابراین در جمنا همین روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وی درباره مواردی که باید ارتقا پیدا کند، بیان کرد: فراگیری جمنا باید ارتقا پیدا کند، بدین معنا که در تصمیم‌گیری‌ها افراد مؤثر مشارکت داشته باشند. در استان‌ها نیز باید به‌گونه‌ای عمل شود تا پوشش آن تمام طیف‌های همسو را در برگیرد و افرادی که زمان کافی برای فعالیت‌های تشکیلاتی دارند در اجرای به کار گرفته شوند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این خصوص که اصولگرایان دچار انشقاق شده‌اند، اظهار داشت: با این نظر موافق نیستم. جمنا یک حرکت نو به‌حساب می‌آید که اولین گام خود را محکم برداشت و یک موفقیت نسبی کسب کرد، اما جریان‌های سیاسی و تشکیلاتی همواره خود را با توجه به مقتضیات سیاسی و شرایط حاکم باید به‌روز کند.

معاون پارلمانی احمدی‌نژاد دراین‌ انشعابات در درون جریان اصولگرایی گفت: بر اساس دیدگاه جمنا هر مجموعه دیگری که داخل نیروهای انقلاب وجود دارد یا ایجاد می‌شود مخالفتی با آن‌ها نمی‌کنیم و وحدت را کماکان حفظ خواهیم کرد، بنابراین در این صورت مجموعه دیگر را نه رقیب می‌دانیم و نه اینکه با آن مخالفت خواهیم کرد.

میر تاج‌الدینی در خصوص تصمیم‌گیری‌ها در صورت تفاوت بین کاندیداها ابراز کرد: همواره کاندیداها متفاوت هستند، اما درنهایت یکی می‌شوند، برای این مسئله باید سازوکار تعریف کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.