ارتباط با ما در

با حضور رئیس جمهور

نخستین جنگنده ایرانی رونمایی شد + مشخصات

بنا بر این گزارش، ساخت جنگنده کوثر، ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل ۴ قرار می دهد.

منتشر شده

جامعه ایرانی-  اولین جنگنده بومی پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش بومی نسل ۴ با نام کوثر با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

 در آستانه ۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی، حسن روحانی رئیس جمهور برای رونمایی از برخی طرح ها و دستاوردهای صنعت دفاعی در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع حاضر شد و از اولین جنگنده رزمی و آموزشی ساخت ایران با نام کوثر رونمایی کرد.

بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته و اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته و چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن دقت کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی های این جنگنده است.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دوکابین قابل تولید بوده که نوع دو کابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبان در مرحله پیشرفته نیز کاربرد دارد.

بنا بر این گزارش، ساخت جنگنده کوثر، ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل ۴ قرار می دهد.

این جنگنده که به دست متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است، دارای مزیت‌هایی همچون معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک، کنترل آتش با استفاده از شبکه‌های داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴،بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چند منظوره تمام دیجیتال، بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک، استعلام از سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خدمات به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته چند منظوره کنترل آتش جهت بالابردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره‌گیری از فناوری دقیق ساعت رادیویی و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند است.

2 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۴

    این هواپیما ارزش نظامی ندارد و قابلیت تولید انبوه ندارد و بیشتر یک کاردستی است که موتور یک هواپیمای دیگر را روی یک کاردستی سوار کردند
    بنظر من فقط جنبه تبلیغات برای بعضی مردم دارد

  2. مسلم

    سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۵

    چرا دست از سر اف 5 بر نمیدارن اینا.شده مث پیکان.پیکان با سپر جوشن.پیکان با موتور پژو پیکان 5دنده.بابا اول و آخر پیکان بود دیگه.اینم اف 5 دیگه

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.