ارتباط با ما در

محققان هشدار دادند

رژیمی که طول عمر را کاهش می‌دهد

تحلیل آماری نشان داد شرکت‌کنندگانی که حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد کربوهیدرات مصرف می‌کردند در مقایسه با کسانی که کربوهیدرات کمتری مصرف می‌کردند، عمر بیشتری داشتند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– دانشمندان در تازه‌ترین مطالعات خود، رژیم‌های غذایی با کربوهیدرات پائین که همیشه مد بوده را به متوسط طول عمر کوتاه‌تر ربط داده‌اند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، محققان در پی یافتن رابطه میان تغذیه و مرگ‌ومیر در ۱۵ هزار و ۴۰۰ شرکت‌کننده بودند و دریافتند رژیم غذایی کسانی که عمر طولانی‌تری دارند شامل ۵۰ درصد کربوهیدرات بوده است. این تیم تحقیقاتی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم یا زیاد را به افزایش یا کاهش خطر مرگ مرتبط دانسته‌اند.

این نتایج برای برخی کارشناسان اصلاً تعجب‌برانگیز نبود.کاترین کولینز، متخصص تغذیه گفت: «هیچ بعدی از تغذیه به‌ اندازه بحث کربوهیدرات در مقابل چاقی در شبکه‌های اجتماعی مطرح نمی‌شود. انواع مختلف مواد مغذی که با یک رژیم مبتنی بر سبزیجات با کربوهیدرات بالا جذب می‌شوند به‌هیچ‌وجه در یک رژیم با محدودیت کربوهیدرات قابل جذب نیستند.»

محققان به‌طور میانگین ۲۵ سال از عمر شرکت‌کنندگان در این مطالعه را مورد ارزیابی قرار داده و عواملی چون رژیم غذایی، سن و مرگ‌ومیر آن‌ها را بررسی کردند. تحلیل آماری نشان داد شرکت‌کنندگانی که حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد کربوهیدرات مصرف می‌کردند در مقایسه با کسانی که کربوهیدرات کمتری مصرف می‌کردند، عمر بیشتری داشتند. این تیم دریافت وقتی این افراد با کربوهیدرات مصرفی بیشتر به سن ۵۰ سالگی می‌رسیدند، حدود ۳۳ سال دیگر هم عمر می‌کردند.

کسانی که کربوهیدرات بیشتری (۷۰ درصد یا بیشتر) مصرف کرده بودند، یک سال کمتر از گروهی عمر می‌کردند که کربوهیدرات مصرفی‌شان حدود ۵۰ درصد بود. کسانی که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کربوهیدرات مصرف می‌کردند دو سال و نیم کمتر از گروه ۵۰ درصدی عمر می‌کردند. کسانی که کمتر از ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف می‌کردند، چهار سال کمتر از گروه ۵۰ درصدی عمر می‌کردند.

اما اگر هنوز هم قصد دارید که از رژیمی با کربوهیدرات پائین استفاده کنید، یک رژیم با سبزیجات زیاد بهترین انتخاب است. کسانی که رژیمی با کربوهیدرات پائین اما به همراه سبزیجات سرشار از پروتئین و چربی داشتند با خطر کمتر مرگ‌ومیر روبرو بودند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.