ارتباط با ما در

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد

تهران در برابر زلزله شدید فقط ۱۵درصد آماده است

میزان آمادگی بسته به شدت و نوع زلزله متفاوت است، اما آمادگی دستگاه‌های مختلف تهران در برابر زلزله نسبتا شدید در این شهر به طور میانگین حدود ۱۵ درصد است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که میانگین آمادگی دستگاه‌های مختلف تهران در برابر زلزله شدید در این شهر حدود ۱۵ درصد است.

 اسماعیل نجار، در حاشیه جلسه شورای مدیریت بحران شهر تهران که با حضور  شهردار تهران در محل سازمان مدیریت بحران پایتخت برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره میزان آمادگی تهران در برابر زلزله، اظهار کرد: میزان آمادگی بسته به شدت و نوع زلزله متفاوت است، اما آمادگی دستگاه‌های مختلف تهران در برابر زلزله نسبتا شدید در این شهر به طور میانگین حدود ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه سطح و میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف در برابر زلزله تفاوت دارد، گفت: برخی از دستگاه‌ها در این باره اقدامات خوبی را انجام داده و برخی اقدامات در حال انجام است و آنچه که گفتم میانگین این آمادگی است.

رئیس رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تهران بر روی هشت گسل واقع شده است گفت: بنابراین ممکن است هر لحظه زلزله‌ای شهر تهران را تهدید کند و آنچه که مهم است ارتقای میزان آمادگی و آموزش‌هاست.

وی با بیان اینکه زلزله سال گذشته در ملارد که تهران را نیز تحت تاثیر قرار داد نشان داد که سطح آمادگی و آموزش مردم پایین است، افزود: بنابراین لازم است که ما با ارائه آموزش به شهروندان آمادگی آنان را در مواجهه با بحران افزایش دهیم. مانند کشوری مثل ژاپن که در آن علی رغم وقوع روزانه چندین زلزله آموزش‌ها و آمادگی مردم طوری است که خود را با آن وفق داده‌اند.

نجار در خاتمه با اشاره به طی مراحل ساخت مرکز مدیریت بحران کشور در محدود شهر آفتاب گفت: ما پیش‌بینی کرده‌ایم تا در این مرکز در صورت لزوم ۲۰۰ بیمارستان صحرایی دایر شده و امکان فرود بالگرد نیز در این مجموعه وجود دارد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.