ارتباط با ما در

محققان دانشگاه میشیگان هشدار دادند

مضرات غذا دادن اجباری به فرزندان

یافته‌های این مطالعات نشان داد که مجبور کردن کودکان به خوردن غذایی که از آن لذت نمی‌برند، می‌تواند باعث تنش در زمان صرف غذا و آسیب به روابط والدین و فرزندان شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– چرب‌زبانی و کوشش برای خوراندن غذا به کودکان مسئله‌ای است که اکثر والدین به‌گونه‌ای با آن روبرو بوده‌اند. بر اساس مطالعات تازه، این درگیری می‌تواند به روابط والدین-فرزندان آسیب بزند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، محققان دانشگاه میشیگان در پی پاسخ به این سؤال بودند که آیا والدین باید فرزندان خود را برای خوردن غذا تحت فشار قرار دهند، و آیا این اقدام روی وزن کودکان و افزایش تمایل‌شان به ناخنک زدن بجای خوردن غذای کامل و روابط‌شان با والدین تأثیر می‌گذارد یا خیر.

یافته‌های این مطالعات نشان داد که مجبور کردن کودکان به خوردن غذایی که از آن لذت نمی‌برند، می‌تواند باعث تنش در زمان صرف غذا و آسیب به روابط والدین و فرزندان شود.

علاوه بر این، مجبور کردن کودکان به خوردن غذایی که نمی‌خواهند تأثیری روی وزن شان یا اینکه عادت غذایی ناخنک زدنشان افزایش یابد، نداشت.

دکتر جولی لومنگ، مدیر مرکز یو-ام رشد و توسعه انسانی در بیانیه‌ای گفت: «ما دریافتیم که ظرف یک سال در دوره نوپایی کودک، وزن در نمودار رشد هیچ تغییری نمی‌کند، چه کودک عادت به ناخنک زنی پیدا کند چه نه. عادت ناخنک زنی کودک نیز تغییر چندانی نمی‌کند.»

این محققان ۲۲۴ کودک در سنین ۲۱ تا ۲۷ ماهه را تحت نظر قرار دادند. اطلاعات در مورد کودکان شامل وزن، جنسیت، سن، نژاد، قومیت و واقعیت‌های اجتماعی مانند ساختار خانواده و میزان دسترسی مادر به امکانات آموزشی می‌شد که در سه مرحله جمع‌آوری شد. شرکت‌کنندگان همچنین پرسشنامه‌هایی را پر کردند که میزان فشار روی فرزندان در هنگام غذا دادن را از یک تا ۱۰ ارزیابی می‌کرد.

لومنگ در ادامه افزود: «مسئله ‌این است که تحت فشار قرار دادن فرزندان در خوردن غذا باید با احتیاط انجام شود، و شواهد اندکی وجود دارد دال بر اینکه این روش کمک‌رسان باشد. به‌عنوان پدر و مادر باید اطمینان یابید که این اقدام به‌گونه‌ای باشد که به روابط‌تان با فرزند خود لطمه نزند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.