ارتباط با ما در

اکسپرس مطرح کرد

گزینه نظامی علیه ایران روی میز ترامپ

مقامات دولت ترامپ مدعی هستند که در پی حملات ۲۵ ژوئیه به تانکرهای نفتی سعودی توسط نیروهای حوثی یمن که از حمایت ایران برخوردارند، گزینه‌های نظامی احتمالاً اجتناب‌ناپذیر هستند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– دولت ترامپ اقدام نظامی علیه ایران را مدنظر قرار داده تا مسیرهای کشتیرانی نفتی کلیدی در خاورمیانه را در پی تشدید جنگ لفظی میان ایران و آمریکا پس از حمله اخیر به راه‌های آبی باز نگه دارد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از اکسپرس، مقامات دولت ترامپ مدعی هستند که در پی حملات ۲۵ ژوئیه به تانکرهای نفتی سعودی توسط نیروهای حوثی یمن که از حمایت ایران برخوردارند، گزینه‌های نظامی احتمالاً اجتناب‌ناپذیر هستند.

بااین‌حال، این مقامات گفتند که اقدام نظامی توسط متحدان آمریکا ازجمله عربستان عملیاتی خواهد شد نه نیروهای خود آمریکا.

این منابع آگاه در ادامه اضافه کردند که هرگونه تلاش نظامی درازمدت نیازمند مشارکت سایر کشورها خواهد بود.

این ادعا که از سوی سی ان ان مطرح شد، تنها چند روز پس‌ازآن مطرح شد که نیروهای حوثی تحت حمایت ایران دو تانکر نفتی سعودی که از تنگه باب المندب به سمت دریای سرخ می‌رفتند را هدف قرار دادند.

این راه آبی یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای کشتیرانی جهان محسوب می‌شود. مقامات ایران نیز اخیراً تهدید به بستن تنگه هرمز کرده‌اند که یک سوم عرضه نفت جهان از خلیج‌فارس از طریق آن انجام می‌شود.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا تأکید کرده که آمریکا قصد دارد مسیرهای بین‌المللی کشتیرانی نفتی را باز نگه دارد.

روز جمعه بود که ماتیس متذکر شد «ایران تهدید به بستن تنگه هرمز کرده» و مدعی شد که پنتاگون به همکاری با عربستان، بحرین، کویت و امارات ادامه خواهد داد تا نفوذ تهران در منطقه را کاهش دهد.

تنش‌ها میان آمریکا و ایران طی روزهای اخیر پس از سخنرانی سردار قاسم سلیمانی، مقام ارشد نظامی ایران مبنی بر اینکه اگر آمریکا جنگی را آغاز کند، «ایران به آن پایان خواهد داد»، بیش‌ازپیش تشدید شد.

سردار سلیمانی که رئیس نیروی قدس سپاه قدرتمند پاسداران ایران محسوب می‌شود، این صحبت‌ها را طی سخنرانی که در همدان داشت، مطرح کرد که به‌طور گسترده در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب داده شد.

اما جک کین، معاون سابق رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش آمریکا با کوچک خواندن این سخنرانی خواستار آن شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه ایران «به این مسئله پایان دهد».

کین در گفت‌وگو با فاکس نیوز مدعی شد که ترامپ به این رفتار تهاجمی ایران در خاورمیانه پایان خواهد داد. وی گفت: «ترامپ به این شرایط پایان خواهد داد. آن‌ها تصمیم خود برای انجام این کار را گرفته‌اند.»

وی در ادامه افزود: «از نظر اقتصادی ایران تحت‌فشار است و آن‌ها طی ماه آینده و سه ماه بعد، تحریم‌های بیشتری را اعمال خواهند کرد.»

کین گفت: «علاوه بر این، آن‌ها اروپا را تحت‌فشار قرار خواهند داد که از ایران خارج شوند حتی در شرایطی که اروپائیان تأکید می‌کنند دست به چنین کاری نخواهند زد – تفاوت میان یک اقتصاد ۴۰۰ میلیارد دلاری و تجارت با ایران است، یا یک اقتصاد ۲۰ تریلیون دلاری و انجام تجارت با آمریکا.»

وی تصریح کرد: «ترامپ اجازه نخواهد داد که اروپا به هر دوی آن‌ها دسترسی داشته باشد.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.