ارتباط با ما در

آقاپورعلیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

انتظار معجزه از همتی نباید داشت/ کتاب سلامت اقتصاد ایران در دست مطبوعات آزاد است

معصومه آقاپورعلیشاهی نماینده مردم شبستر تاکید کرد: اولین کاری که سه قوه و همه مسئولین کشور باید انجام دهند این است که اعتماد عمومی مردم و جامعه نسبت به مسئولین را احیا کنند. در حال حاضر متاسفانه امنیت روانی اقتصادی در جامعه به هم خورده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- آقاپورعلیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درشرایط فعلی اقتصاد همه باید دست به دست هم دهیم تا یک صدا از اقتصاد شنیده شود.

باتوجه به مشکلات ارزی به وجود آمده رئیس جمهور تغییرات در کابینه را با برکناری ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی آغاز کردو عبدالناصر همتی را به عنوان جانشین وی معرفی کنند.

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد. حسن روحانی، همتی را فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، با نشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان معرفی کرد.

رئیس جمهور اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های مالی، پولی و بهبود روابط بانکی با دنیا و توسعه پیمان‌های پولی دو جانبه، حفظ و مراقبت از ذخائر ارزی را از اولویت‌های رئیس کل جدید بانک مرکزی دانست و کلیه اعضای دولت را به همکاری با ایشان توصیه کرد.

خیلی از منتقدین سیف تصمیم رئیس جمهور برای انتخاب همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی را به موقع و سنجیده ارزیابی کردند. در همین راستا رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از مشاهده علامت‌های مثبت در بازار ارز و پول پس از انتخاب عبدالناصر همتی به ریاست بانک مرکزی خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی انتخاب رییس کل جدید بانک مرکزی را حامل پیام مثبت به بازار مالی و پولی و ارزی کشور دانست و افزود: آقای همتی از نظر فردی توانایی بهبود وضعیت بازار پولی و ارزی و سایر مولفه‌های اقتصادی را دارد، اما از نظر برنامه‌ای باید منتظر برنامه‌های کاربردی و عملیاتی ایشان ماند.

معصومه آقاپورعلیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره تاثیر انتخاب  همتی به سمت مدیرکل بانک مرکزی و تاثیر آن بر بازار گفت: به صرف این انتخاب نمی‌توان انتظار تحول جدی بر بازار داشت و باید منتظر ماند تا اقدامات عملی رئیس کل جدید بازار بی ثبات سکه و ارز را به ساحل امن هدایت کند.

اکنون مسئولین امنیت روانی اقتصادی را در جامعه متاسفانه برهم زدند

وی اضافه کرد: البته درشرایط فعلی اقتصاد نباید انتظاراتمان را از یک انتخاب بالا ببریم و بار تحول در بازار و ایجاد ثبات را روی دوش یک نفر گذاشت بلکه همه باید دست به دست هم دهیم تا یک صدا از اقتصاد شنیده شود. سه قوه باید در این زمینه با هم همکاری داشته باشند. اولین کاری که سه قوه و همه مسئولین کشور باید انجام دهند این است که اعتماد عمومی مردم و جامعه نسبت به مسئولین را احیا کنند. در حال حاضر متاسفانه امنیت روانی اقتصادی در جامعه به هم خورده است.

نماینده مردم شبستر ادامه داد: آروزی توفیق برای آقای دکتر همتی را داریم . اما باید توجه داشته باشیم که با یک نفر و با یک گل بهار نمی‌شود. باید همه نمایندگان مجلس و قوای قضاییه مجریه یک صدا سعی بر اصلاح مشکلات اقتصادی داشته باشند.

۲۴۰ قاضی متخلف یعنی اشاعه فساد مالی و اقتصادی در کشور

وی افزود: جدیدا اخباری به دست من رسیده است که باعث تاسفم شد و آن خبر اخراج ۲۴۰  قاضی به علت تخلف بود. آیا این فاجعه نیست؟ ۲۴۰ قاضی متخلف یعنی اشاعه فساد مالی و اقتصادی در کشور.

آقاپور علیشاهی ادامه داد: ما باید همه برای مبارزه با فساد اقتصادی اقدام کنیم. آقای همتی شایستگی خود را دارند اما نباید مردم انتظار داشته باشند که آقای همتی به مانند حضرت موسی است با عصایش معجزه‎ای برای اقتصاد کشور داشته باشد.

وی در پاسخ به منتقدان آقای همتی مبنی بر اینکه در دوره مسئولیت ایشان در سمت رئیس کل بیمه مرکزی، بیمه عملکرد مثبتی نداشت؛ گفت: در رابطه با نظر مخالفین،هر شخصی نظر خود را دارد. در شرایط فعلی اقتصاد خوبی و بدی یک مقام اقتصادی یک شاخص نسبی است هر کسی می‌تواند در شاخص‌ها و ارزیابی‌ها یک معیاری برای خود  داشته باشد.

این عضو اصلاح‌طلب کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دوستان لطف کنند در مورد آقای همتی بر اساس عدد و رقم حرف بزنند. خوبی و بدی و مطلوبیت یک شاخص نسبی است. همانطور که اگر یک مرد در ایران دامن بپوشد همه خیلی ناراحت می‌شوند، ولی در کشور های دیگر این امر ناراحت کننده نیست. به طور مثال پلیس تشریفات انگلیس لباس دامن دار برای مردان دارد.

هرکسی حق دارد مطلوبیت ها را مورد سنجش قرار دهد

وی ادامه داد: هرکسی حق دارد مطلوبیت‌ها را مورد سنجش قرار دهد.نحوه سنجش عملکرد مدیریت هم شاخص‌های سنجش عملکرد کمی دارد و هم  کیفی. هردو را باید در کنار هم بگذارید و با یک عدد و رقم مشخص در رابطه با یک فرد اظهار نظر کنید.

آقاپورعلیشاهی آینده اقتصاد ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به اعتقاد من تا زمانی که تک تک مردم جامعه و مسئولین به این باور نرسند که با وحدت و هم فکری کنار یکدیگر می‌توانند اقتصاد ایران را اصلاح کنند؛ مشکلات سر جای خود باقی است. اما اگر علاوه بر اعتماد به یکدیگر، اعتقاد هم داشته باشند اقتصاد ایران درست خواهد شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: همه هشتاد و یک میلیون نفر مردم ایران باید در کنار هم و پا به پای هم باشند تا کشور آبادتر و اوضاع اقتصادی سامان یابد.

باید فضای دسترسی به اطلاعات را برای همگان باز نگه داریم

نماینده مردم شبستر گفت: باید فضای دسترسی به اطلاعات را برای همگان باز نگه داریم و دسترسی به آن را آسان بکنیم. چارچوب نگذاریم و حد و مرز برای آن مشخص نکنیم. تا چه زمانی می خواهیم این همه مامور و اطلاعاتی بالای سر مسئولین بگذاریم.

وی در پایان گفت: اولین کاری که کشور باید انجام دهد این است که مطبوعات و خبرنگاران را آزاد بگذارد. بدون چارچوب، خود مطبوعات و خبرنگاران می‌توانند به جمع ‌آوری اطلاعات صحیح در کشور کمک کنند. من اعتقاد دارم کتاب سلامت اقتصاد ایران در دست مطبوعات آزاد و خبرنگاران است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.