ارتباط با ما در

مجید انصاری از مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد:

«سپنتا نیکنام» به شورای شهر یزد باز می‌گردد

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری گفت: مشکل سپنتا نیکنام حل شد و با تصویب قانون مربوط به حضور اقلیت های دینی و مذهبی در شوراهای شهر و روستا در مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی به شورای شهر یزد باز می گردد.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ مجید انصاری از تصویب قانون مربوط به حضور اقلیت‌های دینی و مذهبی در شوراهای شهر و روستا در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

سپنتا نیکنام  با ۲۲ هزار رأی به‌عنوان نفر هفتم از اعضای شورای اسلامی شهر یزد به‌حساب می‌آید که حضور او در شورای شهر با شکایت علی‌اصغر باقری، نامزد اصولگرا و شکست‌خورده انتخابات به دلیل زرتشتی بودنش به حالت تعلیق درآمد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در ۲۶ مهر تفسیر شورای نگهبان دربارهٔ «خلاف شرع» بودن نامزدی کاندیداهای غیرمسلمان در مناطقی که در اقلیت هستند را «لازم‌الاجرا» دانست و تصمیم در این‌باره درنهایت بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام افتاد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری دراین‌باره گفته است که مشکل سپنتا نیکنام حل شد و با تصویب قانون مربوط به حضور اقلیت های دینی و مذهبی در شوراهای شهر و روستا در مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی به شورای شهر یزد باز می گردد.

متن کامل قانونی که امروز تصویب شد بدین ترتیب شرح است:

ماده ۱ ـ یک تبصره به عنوان تبصره‌ه یک به ماده ۳۰(۲۶) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خرداد ماه ۱۳۷۵ به شرح ذیل الحاق می‌شود:
تبصره ۱: اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.
ماده ۴ ـ این قانون از زمان برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم الاجرا می باشد.

اسفندیار اختیاری یادآور شد: از مردم خوب ایران زمین، اصحاب رسانه، مسئولین و کارشناسان و دلسوزان ایران، کلیه اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای محترم نگهبان، نمایندگان محترم مجلس  که پیگیر تصویب این طرح بودند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.