ارتباط با ما در

با گسترش روزافزون فساد؛

گشت فساد جایگزین گشت ارشاد شود

مردم دوست دارند همانطور که در برخورد با بد‌حجابی سخت گیری صورت می‌گیرد مسؤولان در برخورد با فسادهای اقتصادی عزم جدی داشته باشند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که چرا سخت‌گیری در ایران در مورد حجاب بیشتر از فسادهای اقتصادی است؟ پاسخ به این سوال را می‌شود در دهه ۶۰ جستجو کرد.

به راستی می‌شود دهه ۶۰ را از نظر فسادهای اقتصادی پاک‌ترین دوران تاریخ جمهوری اسلامی دانست. زمانی که ایران هم درگیر تحریم بود هم درگیر جنگ.

یکی از مسؤولان آن دهه روایت می‌کرد که وقتی حقوق‌ها را به روی میز گذاشتند تا هر کسی سهم خود را بردارد، چند هزار تومانی روی میز ماند؛ حاضران می‌گفتند حق خود را برداشته‌اند و این پول‌ها سهم بیت‌المال است.

نقل است در جبهه جوانی برای رفتن به روی مین، لباس‌های خاکی خود را از تن به در آورد و گفت این لباس‌ها متعلق به مردم است و بدون لباس مین را در آغوش گرفت.

همین سلامت اقتصادی باعث شده بود تا مسئله حجاب بسیار پررنگ‌ در جامعه دیده شود. از وقتی حجاب در کشور قانونی شد، برخورد با بی‌حجابی نیز در دستور کار قرار گرفت.

این برخورد تا امروز نیز به شدت پیگیری می‌شود و این سوال‌ را در ذهن ایجاد کرده است که چرا با وجود این همه فسادهای اقتصادی،  مسؤولان کشور هنوز که هنوز است به دنبال مسئله بدحجابی هستند.

اینقدر این برخوردها جدی است که برخی از مردم به این باور رسیده‌اند که گویی تنها مشکل ایران روسری دختران است.

با واکاوی مشکلات ایران اما می‌توان به این نتیجه رسید که بخشی از مهم‌ترین بحران‌های امروز مربوط به فسادهای اقتصادی و اجتماعی است.

امروز به لطف شفاف سازی که دولت در دستور کار خود قرار داده است؛ شاهد تخلفات گسترده هستیم. کم کم می‌توان گفت فساد اقتصادی در کشور در حال تبدیل شدن به یک بحران اساسی است.

مردم دوست دارند مسؤولان در برخورد با فسادهای اقتصادی عزم جدی داشته باشند.

دهه ۹۰ است و دوران کسانی که به حق خود قانع بوده‌اند گذشته است. نه تنها مسؤولان، بسیاری از مردم هم به دنبال منابع مختلفی برای درآمد بیشتر هستند.

امروز با توجه به بحران‌های اقتصادی، برخی با فساد و رانت‌خواری در حال بدتر کردن شرایط برای مردم و رسیدن به سود بیشتر برای خود هستند.

نمونه بارز این معنا در انتشار فهرست کسانی که ارز دولتی گرفته‌ بودند و از آن سودهای کلان برده بودند به شدت قابل مشاهده بود.

بد نیست که در شهر گشت فساد هم گذاشته شود. گشتی هم یقه مسؤولان را بگیرند و هم یقه کسانی را که در بازار به دنبال سود بیشتر از جیب خالی مردم هستند.

الان همه شاخک‌ها در مورد فساد حساس شده است و بهترین زمان برای کسانی که جنایتکاران اقتصادی هستند و از شانه‌های مردم برای رسیدن به زندگی بهتر بالا می‌روند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.