ارتباط با ما در

در حاشیه مراسم افتتاح بخشی از خط ۷ مترو

خط و نشان شهردار تهران برای بنیاد تعاون سپاه

محمدعلی افشانی امروز در واکنش به انکار بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری و در خصوص بدهی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیاردی هلدینگ یاس گفت: گفته‌ام مستندات را آماده کنند و بعد از آن موضوع را پیگیری خواهیم کرد مطمئن باشید اگر در بررسی‌ها به این نتیجه برسیم که بدهی وجود دارد حتما آن را دریافت خواهیم کرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی-  شهردار تهران تاکید کرد در صورتی که در بررسی ها به این نتیجه برسیم که طلب ۴۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از هولدینگ یاس وابسته به بنیاد تعاون سپاه وجود دارد حتما آن را دریافت خواهیم کرد.

محمدعلی افشانی امروز در حاشیه مراسم بازگشایی مجدد بخشی از خط ۷ مترو حدفاصل ایستگاه نواب صفوی تا مهدیه در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به سوالات آنها پاسخ دهد. مهترین سوالی که از شهردار پرسیده شده در ارتباط با چالش اخیر بدهی هولدینگ یاس وابسته به بنیاد تعاون سپاه بود که این بنیاد منکر وجود هرگونه بدهی به شهرداری تهران شده است.

سرآغاز موضوع بدهی سپاه به شهرداری

ماجرای میزان بدهی بنیاد سپاه آن زمان رسانه‌ای شد که دو هفته پیش محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با پرونده بازداشت قائم مقام محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران و فساد صورت گرفته در دوره گذشته با بیان اینکه این پرونده بنا به دستور مقام معظم رهبری از سوی سرلشگر باقری رئیس ستاد کل در حال پیگیری است، گفت: تا آنجایی که خبر دارم گروهی در نیروهای مسلح و دادسرای نظامی قوه قضائیه مشغول به بررسی ابعاد این پرونده هستند که به نتایجی نیز رسیدند به گونه‌ای که منجر به دستگیری حدود پنج نفر شد که برخی با وثیقه آزاد و برخی هنوز در زندان هستند.

هاشمی با بیان اینکه موضوع فساد به یک قراردادی فیمابین شهرداری و هلدینگ یاس (متعلق به بنیاد تعاون سپاه) بر می‌گردد که مربوط به ۱۰ هزار میلیارد تومان تبادلات مالی بود که باید به انواع مختلف در اقتصاد شهری فعال می‌شده است، تصریح کرد: حالا این قرارداد منجر به ایجاد یک پرونده فساد شده که در حال رسیدگی است و از آنجا که رسیدگی از بالا در حال انجام است ما منتظر رسیدگی هستیم اما آنچه که برای ما مهم است اینکه موضوع طلب شهرداری از یاس پیگیری شود.

اعلام میزان بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری 

پیش از این سخنان سخنگوی شورای شهر در ارتباط با بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران گفت: حداقل طلب شهرداری از بنیاد تعاون سپاه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

علی اعطا افزود: در جلسه هم اندیشی با شهردار تهران این مساله بیان شد و حداقل طلب شهرداری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شد که از آقای افشانی درخواست شد رایزنی هایی را در خصوص دریافت این طلب انجام دهد.

اعطا با بیان این که شهرداری پیگیر مطالبات خود از یکی از هلدینگ های بنیاد تعاون سپاه (هلدینگ یاس) است تصریح کرد: آقای افشانی در این خصوص رایزنی انجام خواهد داد.

 

تکذیب بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری

در پی انتشار مطالبی در برخی رسانه‌ها مبنی بر بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران ، روابط عمومی این بنیاد در اطلاعیه ای اعلام کرد: مطابق مستندات موجود ، بنیاد تعاون سپاه هیچگونه بدهی به شهرداری تهران نداشته و مطالب منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از رئیس شورای شهر تهران در این خصوص تکذیب می‌شود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: از رسانه‌ها و پایگاههای خبری که مبادرت به درج این ادعا کرده اند انتظار است طبق قانون به درج  تکذیبیه نیز اقدام نمایند.

واکنش شهردار به انکار بنیاد تعاون سپاه

محمدعلی افشانی امروز در واکنش به انکار بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری و در خصوص بدهی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیاردی هلدینگ یاس گفت: گفته‌ام مستندات را آماده کنند و بعد از آن موضوع را پیگیری خواهیم کرد مطمئن باشید اگر در بررسی‌ها به این نتیجه برسیم که بدهی وجود دارد حتما آن را دریافت خواهیم کرد.

افتتاح مجدد خط ۷ 

محمدعلی افشانی در مراسم بازگشایی مجدد بخشی از خط ۷ مترو حدفاصل ایستگاه نواب صفوی تا مهدیه گفت: خط ۷ مترو در دوران مدیریت قبل افتتاح شده بود اما به دلیل نواقصی خط تعطیل شد.

وی با بیان اینکه ایمنی در خط ۷ وجود نداشت گفت: در حال حاضر سیگنالیگ و هواکش‌ها در این ۵ ایستگاه نصب شده است.

شهردار تهران با تأکید بر بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران گفت: در نیمه دوم سال آلودگی هوادر تهران برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می کند.

به گفته افشانی، سال گذشته ۲۲ روز کاری مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل بود.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت:‌ باید با مردم بگونه‌ای صحبت کنیم که بین چیزی که می‌گوییم و اقدامی که رخ می‌دهد تناقضی وجود نداشته باشد و این کار باعث افزایشی اعتماد مردم می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری بدهی زیادی دارد گفت: سیستم‌های بانکی طلبکار هستند و رغبت کمتری برای مشارکت در پروژه‌های شهرداری دارند.

پاسخ به انتقادات خرید ۶۳۰ واگن

وی به انعقاد قرارداد ۶۳۰ واگن برای مترو اشاره کرد و گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهم که نقد کنند چرا که نقد بسیار ارزشمند است. من نقد منصفانه نمی‌خواهم نقدی که برای مردم دروغ نباشد را انجام دهید.

شهردار تهران ادامه داد: نوشته بودند شهردار خائن در سال حمایت از کالای داخلی اجناس خارجی بنجل را خریداری کرده است من می‌گویم که برای این ۶۳۰ واگن مناقصه بین‌المللی برگزار شد، ۱۱ کشور مشارکت کردند ۳ مورد آن اسناد را پس دادند و در پاکت دو موردی که باز کردیم فقط از ما تعریف کرده بودند.

افشانی افزود: کسی که برنده شده است با مشارکت ایران واگن‌ها را می‌سازد.

وی همچنین با تأکید بر توجه به ایمنی در موضوعات شهری گفت: ایمنی نقش بسیار مهمی دارد و بدانید هیچ پروژه‌ای از فردای روزی که در مسیر خدمت برای مردم نباشد، در زمان بنده افتتاح نخواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به خشکسالی‌های اخیر گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی احتمال دارد در تهران سیلی رخ دهد بنده به معاونت عمرانی گفته‌ام و همین جا به آقای پورسید‌آقایی معاون حمل و نقل ترافیک هم می‌گویم که تا یک ماه آینده تمامی خطوط مترو را بررسی کنید که اگر دچار مشکل است مشکلات را برطرف کرده و چاره‌اندیشی کنید.

شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ایمنی خط ۷ را تضمین می‌کنید گفت: این خط مجری و پیمانکار دارد و آنها باید ایمنی را تضمین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان شهردار ایمنی را تضمین نمی‌کنید، گفت: بر اساس قانون سازنده آن موظف است که ایمنی را تضمین کند نه شهردار.

افشانی همچنین از افتتاح کامل خط ۷ مترو تا دهه فجر خبر داد و گفت:‌ در حال تکمیل مباحث ایمنی هستیم.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که مدیر بخش ایمنی خط ۷ مترو عوض شده است گفت: من معاون و مدیر دارم.

واکنش به هدیه ۶ میلیاردی به یک سلبریتی

افشانی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اهدای تابلوهای تبلیغاتی به یکی از سلبریتی‌ها به عنوان کادوی تولد که مبلغ آن ۶ میلیارد تومان است گفت: اگر بیلبوردی دیدید که این تبلیغات را انجام داد بعد بیایید بگویید.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می شود رئیس سازمان ورزش در جلسه این موضوع را اعلام کرده است، گفت: بله من هم شنیده‌ام اما این کار در اختیار رئیس سازمان ورزش نیست و سازمان زیباسازی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.