ارتباط با ما در

بسیج جامعه زنان:

حجاب اجبار نیست، قانون است

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان این که در کشور ما حجاب اجبار نیست بلکه یک قانون است، گفت: هیچ فرد، گروه و سازمانی موافق برخوردهای خشونت آمیز با مساله‌ای فرهنگی نیست و موضوع حجاب، موضوعی اجتماعی است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– رئیس بسیج جامعه زنان با بیان این که در کشور ما حجاب اجبار نیست بلکه یک قانون است، گفت: هیچ فرد، گروه و سازمانی موافق برخوردهای خشونت آمیز با مساله‌ای فرهنگی نیست و موضوع حجاب، موضوعی اجتماعی است.

به گزارش ایسنا مینو اصلانی ضمن اعلام برنامه‌های هفته حجاب و عفاف، با بیان این که حجاب یک قانون است گفت: در نهایت اگر تعداد کمی مایل نباشند حجاب داشته باشند با توجه به قانون مداری مردم باید آن را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند.

او با اشاره به اینکه برای رعایت این قانون پیش بینی‌هایی صورت گرفته و مردم نیز مترصد اجرای قانون و احترام به آن هستند گفت: با این وجود ممکن است عده‌ای به شکل سازمان یافته با دلارهایی که دریافت میکنند برای برداشتن حجاب و مقابله با آن برخیزند که دستگاه انتظامی و امنیتی اقدام می کند؛ به هر حال حجاب یک حرکت فرهنگی است و برنامه‌ها با محور اغنا سازی و در ارتباط با مخاطب و پاسخ به سوالات جوانان پیش بینی شده است.

اصلانی با تاکید بر این که ما طرفدار خشونت در امر حجاب نیستیم گفت: نیروی انتظامی مقتدر ما قانون مدار بوده و با قانون شکنان مقابله می کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد مردمی عفاف و حجاب هم زمان با آغاز این هفته از نوزدهم تیر ماه تصریح کرد: در هجمه فرهنگی دشمن آنچه در راس قرار دارد بحث حیازدایی است این مساله مربوط به زمان حال هم نیست و در غرب و هالیود بیش از صد سال است که با حجاب سر ستیز دارند.

رئیس بسیج جامعه زنان در ادامه افزود: امروز آنها به دنبال تحقیر حجاب هستند و این تفکر را القا می‌کنند که حجاب مانع پیشرفت زنان می شود.

اصلانی با بیان اینکه برنامه‌های هفته حجاب در سطح ۳۱ استان و به همراه برگزاری نشست‌های تخصصی خواهد بود، گفت: امروزه برداشتن حجاب به عنوان خط نفوذ دشمن مطرح می شود، به همین دلیل همزمان با هفته حجاب بحث‌های اغنایی برگزار می شود. این هفته به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در مسجد گوهرشاد که در اعتراض به منع حجاب در سال ۱۳۱۴ جمع شده بودند و به شهادت رسیدند، نامگذاری شده است.

او با اشاره به نامگذاری ایام هفته حجاب نیز توضیح داد: عفاف و حجاب؛ احترام به خویشتن و حقوق شهروندی، عفاف و حجاب؛ مظهر وقار و آرامش خانواده، عفاف و حجاب؛ اصالت ایرانی ـ هویت اسلامی ، عفاف و حجاب؛ جهاد کبیر وصیت شهیدان، عفاف و حجاب؛ تمدن اسلامی و نیاز جهانی، عفاف و حجاب؛ فریضه الهی، سیره فاطمی و عفاف و حجاب امنیت اخلاقی، نکات اجتماعی، نام‌های ایام این هفته هستند.

او افزود: برگزاری مشاعره ، اهدای گل در متروی تهران به بانوان، برگزاری نشست متعدد، برنامههای چادرهای آسمانی، اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده، اعزام دختران به مسجد جمکران و سپس پیاده روی تا حرم حضرت معصومه، اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده، و همایش حریم زیبایی در سایه عفاف مجموعه برنامههای این هفته هستند.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام امین کشوری فعال فرهنگی نیز با بیان اینکه در زمینه حجاب قوانین خوبی وجود دارد اما گاهی برخی دستگاه‌ها نسبت به انجام این قوانین کم لطفی می کنند گفت: به غیر از چند دستگاه محدود، بقیه دستگاه‌ها وظایفی که به عهده دارند زمین گذاشتند. به غیر از چند دستگاه بقیه دستگاه‌ها وظایف فرهنگی دارند. تا کنون شیوه‌های القای این حکم متناسب به رده‌های سنی نبوده و باید توجه داشت که اندیشه‌های مخالف با حجاب به معنای عناد با دین نیست بلکه عدم تسلط بر مفاهیم دینی است.

امینی با بیان اینکه در موضوع حجاب در کشور خلاء گفتوگو وجود دارد افزود: فضای گفت و گو در مورد حجاب موجود نیست؛ با این وجود ما باید قبل از هر چیز حکم الهی را در جامعه اجرا کنیم. اگر دختری استانداردهای حجاب را رعایت نمی‌کند، کار فرهنگی و ترویجی کافی در موردش انجام نشده است. اسلام حضور زنان در جامعه را پذیرفته است اما این حضور باید انسانی و اثربخش باشد و آمیخته با فضای زندگی خصوصی فرد نباشد.

این فعال فرهنگی افزود: در طرح فرهنگی «یک حس خوب» که در منطقه ۲ و ۵ تهران اجرا شد جمعی از ظرفیت خانمهای خارجی با حجاب برای استدلال و فضای گفتمانی بهره بردیم که طی ۵۰ هزار مواجه با زنانی که حجاب استاندارد نداشتند ۹ هزار زن را وارد غرفه‌ها کردند.

او همچنین ادامه داد: نرم افزار جشن فرشته‌ها برای دختران گروه الف و ب که قبل از سن تکلیف هستند آماده و در دسترس مردم قرار گرفته است. همچنین سایت ” با حجاب” که سایتی خبری و تحلیلی در این حوزه است نیز به تازگی مشغول به کار شده است.

4 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. كوروش

    یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ در ۱۹:۴۳

    ایشان اگر کمی با فقه و یا حقوق اشنا بودند میفهمیدن قانون یعنی اجبار به انجام یا ترک فعلی

  2. غفاری

    یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ در ۲۲:۵۰

    با سلام.قانون شما اگه با اسلام هماهنگ نیست پس مردوده،در حکومت حق امام علی حجاب اجباری نبوده‌.به حق تن بدید‌.به سیره علوی برگردید.

  3. علی

    دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ در ۱۳:۳۶

    قانون بدون پذیرش مردم بی معنی است بهترین تعریف و توصیف برای حجاب اجباری همان فرموده مرحوم طالقانی است که گفتند حجاب اجبار من در آوردی است .اجبار به حجاب هیچ مبنایی ندارد کار دلواپسان و تند روان است مردم سده نخست اسلام به خیلی بیشتر از برهنگی سر و گردن پذیرش داشتند و هیچ نمونه اجباری به حجاب از آن زمان قابل گزارش و استناد نیست

  4. محسن

    سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ در ۱۳:۰۵

    چقدر خوب که دین قانون و الزامی شد. تنیجه اش را اکنون می توان دید… کشف حجاب های بسیار زیاد توسط بانوان. خوب ریشه دین را زدید احسنت.

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.