ارتباط با ما در

بر اساس تازه‌ترین تحقیقات؛

برای کاهش وزن این شش غذا را بخورید

باوجودآنکه هیچ قرصی وجود ندارد که یک شخص بتواند با مصرف آن، هرچقدر می‌خواهد بخورد و همچنان وزنش کاهش بیابد، برخی غذاها و مکمل‌ها هستند که می‌توانند برنامه کاهش وزن شما را عملی کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– هیچ تردیدی وجود ندارد که برای کاهش چربی، باید میزان کالری که می‌سوزانیم بیش از کالری باشد که دریافت می‌کنیم.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، باوجودآنکه هیچ قرصی وجود ندارد که یک شخص بتواند با مصرف آن، هرچقدر می‌خواهد بخورد و همچنان وزنش کاهش بیابد، برخی غذاها و مکمل‌ها هستند که می‌توانند برنامه کاهش وزن شما را عملی کنند.

چای سبز

چای سبز دارای ترکیبی به نام اپی‌گالوکتشین گالات است که گفته می‌شود مزایای متعددی برای سلامتی دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان. محققان دانشگاه آنجلیا راسکین مطالعاتی را روی تأثیرات چای سبز بر کاهش وزن انجام داده‌اند و بر اساس آن، ترکیب چای سبز و ورزش می‌تواند تأثیر بیشتری بر کاهش وزن داشته باشد.

قهوه

مطالعات نشان داده که کافئین وقتی به شکل قهوه استفاده می‌شود، می‌تواند برای چند ساعت سرعت سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد. کافئین همچنین تقویت‌کننده انرژی و هوشیاری است. علاوه بر این، نوشیدن یک فنجان قهوه برای افزایش انرژی باعث جذب کالری کمتر می‌شود. بااین‌حال برای اطمینان از تأثیرگذاری قهوه روی وزنتان، آن را سیاه بنوشید. کالری موجود در شیر و شکر روند کاهش وزن را معکوس می‌کند.

پروبیوتیک‌ها

اگر متعجب هستید که چرا محصولاتی مانند کامبوچا (نوشیدنی شیرین و گازداری که از مخمر، شکر و چای تخمیر شده درست می‌شود) همه جا وجود دارد، شاید به دلیل پروبیوتیک ها باشد. پروبیوتیک ها، باکتری‌های زنده‌ای (از نوع خوب) هستند که می‌توانند در تنظیم باکتری موجود در روده به شما کمک کنند. محققان شواهدی یافته‌اند مبنی بر اینکه پروبیوتیک ها می‌توانند به مقابله با چاقی و حتی دیابت کمک کنند و در درمان و جلوگیری از بیماری‌های دستگاه گوارش مفید هستند. اگر علاقه‌ای به کامبوچا ندارید، ماست و کلم ترش به یاری‌تان می‌آیند.

گلوکومنن

گلوکومنن یک قرص ضدچاقی است که اغلب کار می‌کند. گلوکومنن مکمل فیبر رژیمی است که از ریشه گیاه کنجک گرفته می‌شود. از آنجایی که این ماده فضای معده را پر می‌کند و خالی شدن آن را به تأخیر می‌اندازد، به‌عنوان مهارکننده اشتها بسیار خوب عمل می‌کند. رژیمی که فیبر بالایی دارد معمولاً جذب پروتئین و چربی را کاهش می‌دهد، در نتیجه عموماً در کنار استفاده از این رژیم لازم است که از غذاهایی مانند غلات، انواع توت، لپه، حبوبات و عدس استفاده شود.

روغن نارگیل

مردم از روغن نارگیل به‌عنوان مرطوب‌کننده،  جلا دهنده چوب و دافع حشرات استفاده می‌کنند، و حال علم از این ماده به‌عنوان کاهش‌دهنده وزن حمایت می‌کند. روغن نارگیل چرب است اما همه چربی‌ها یکسان نیستند. این نوع موادی که دارای چربی بالا هستند ، تری‌گلیسرید متوسط زنجیره‌ای خوانده می‌شوند که سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برند و باعث می‌شوند افراد کالری کمتری بخورند. از آنجایی که روغن نارگیل هم کالری بالایی دارند، بهتر است که آن را کم و بجای کره و روغن‌های غذایی استفاده کنید.

کپسایسین

دانشمندان دریافته‌اند که کپسایسین (ماده موجود در فلفل) فقط زبانتان را نمی‌سوزاند –بلکه در سوزاندن چربی نیز دخیل است. این ماده که دلیل اصلی تند بودن طعم فلفل است، به عقیده دانشمندان در کاهش جذب انرژی و چربی و افزایش حس سیری مؤثر است. اگر نمی‌توانید تندی آن را تحمل کنید، باز هم خبر خوب برایتان هست: بر اساس مطالعات صورت گرفته کپسایسین موجود در فلفل‌های شیرین هم می‌تواند به اکسیداسیون چربی و انرژی کمک کند.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. فائقه ذاکر

    جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ در ۲۱:۳۱

    عالی بود ممنون

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.