ارتباط با ما در

گزارشی از تازه‌ترین تحقیقات خون زندانیان و جنایتکاران

ریشه خشونت در چیست؟

بر اساس مطالعات تازه‌ای که به چاپ رسیده دانشمندان دریافته‌اند که وقتی ماده شیمیایی از خون جنایتکاران خشن را به موش تزریق می‌کنند، این موش‌ها سریع‌تر اقدام به جنگیدن با همراهان خود می‌کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– برخی مواقع وقتی مردم عصبانی می‌شوند می‌گویند خونشان به جوش آمده است. به نظر می‌رسد ریشه خشونت عملاً در خون است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، بر اساس مطالعات تازه‌ای که به چاپ رسیده دانشمندان دریافته‌اند که وقتی ماده شیمیایی از خون جنایتکاران خشن را به موش تزریق می‌کنند، این موش‌ها سریع‌تر اقدام به جنگیدن با همراهان خود می‌کنند.

حال محققان بر این باورند که این ماده شیمیایی، پادتنی که در واکنش استرسی انسان نیز دخیل است، احتمالاً مشخص می‌کند که چرا برخی افراد نیز خشمگین می‌شوند. با وجود آنکه تحقیقات بیشتری لازم است، دانشمندان بر این باورند که این یافته‌ها می‌تواند یک روز منجر به درمان جنایتکاران خشن شود.

سرجیو فتیسوف، محقق ارشد این مطالعات گفت: «برداشت ما این بود که این پادتن که در افراد خشن و غیرخشن متفاوت بوده، می‌تواند یکی از دلایلی باشد که آن‌ها در ابتدای امر خشن می‌شوند. شاید این پادتن‌ها زمینه رفتار خشونت‌آمیز افراد را فراهم می‌کنند.»

تیمی از دانشمندان از دانشگاه آکرشوس در نروژ این آزمایش را انجام دادند تا درک بهتری از دلایل رفتار خشونت‌آمیز افراد به دست آورند. نویسندگان این تحقیق گفتند: «تعداد زندانیانی که به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز دستگیر و زندانی می‌شوند، رو به افزایش است، اما بااین‌حال درک ما از مکانیسمی که موجب جنایت می‌شود، محدود است.»

این دانشمندان پادتن‌ها را از بدن ۱۶ فردی که دست به اعمال خشونت‌آمیز افراطی ماند تجاوز و قتل زده بودند، استخراج کردند. بعد این پادتن را به همراه پروتئین که در تولید کورتیزول -هورمون اصلی استرس در بدن- مداخله می‌کند به بدن موش تزریق کردند.

دانشمندان بیشترین تفاوت در موش را زمانی متوجه شدند که با موش دیگری در یک قفس قرار گرفت. فتیسوف گفت: «میزبان بسیار سریع به موش میهمان حمله کرد.»

محققان تأکید کردند که بسیاری از مردم در جامعه هستند که این دگرگونی‌های پادتنی را در خون خود دارند بدون آنکه خطر خشن شدن متوجهشان باشد. به عقیده آن‌ها هنوز مطالعات بسیاری بیشتری لازم است تا بتوان این فعل و انفعالات را در انسان اثبات کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.