ارتباط با ما در

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

رفتارها در هیئت دولت نشان از وادادگی و فروپاشی است/ یک جرقه کافی است که همه‌چیز به هم بریزد

علی صوفی اظهار داشت: در شرایط بحرانی تصمیمات باید سریع اخذ و اجرا شود زیرا مانند شرایط عادی زمان وجود ندارد و رسانه‌ای کردن تصمیمی که هنوز به قطعیت نرسیده و منتظر عواقب آن باید نشست با مدیریت بحران تطبیق نمی‌کند.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تمام رفتارها در هیئت دولت نشان از وادادگی و فروپاشی دارد.

پس‌ازآنکه وزیر ارتباطات لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای انجام واردات از این وزارتخانه را به انتشار درآورد، رئیس‌جمهور خبر از دستوری مبنی بر انتشار اسامی دریافت‌کنندگان دلار دولتی داد که چندان مورد استقبال وزرا او قرار نگرفت.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت در نشست خبری روز شنبه مطرح کرد که برای حمایت از بخش خصوصی حاضر به اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی از این وزارتخانه نیست که وزیر ارتباطات در پاسخ به این اظهارنظر گفت که «بخش خصوصی پاک دست از انتشار لیست ارز بگیران حمایت کرده و خواهد کرد، باید به جنگ اقتصاد رانتی رفت.»

علاوه براین شنیده‌شده که وزارت بهداشت هم اعلام کرده که تصمیمی برای انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی مرتبط با این وزارتخانه ندارد.

در این میان اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهوری نیز دیروز مصاحبه تندی علی ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد و نابسامانی های ارزی را ناشی از سیاست گذاری های غلط بانک مرکزی دانست.

تمام این اتفاقات در کابیته دولت را بگذارید کنار سخنان اخیر رئیس‌جمهور که چندی پیش در همایش قوه قضائیه که تاکید کرد کشور به وحدت و همدلی بیشتری نیاز دارد. این در حالی است که به نظر می رسد خود رئیس جمهور در ایجاد وحدت و همدلی مورد نظر در کابینه عاجز است.

علی صوفی، دبیر کل حزب پیش‌روی اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره تقابل اعضای هیئت دولت با یکدیگر گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که کشور به مدیریت بحران احتیاج دارد و دراین نوع از مدیریت هم باید حرف واحدی زد، امکان ندارد در آن مانند زمان عادی بتوان منتظر ماند. تصمیمات در چنین شرایطی باید سریع اتخاذ و اجرا شود.

وی در ادامه ابراز کرد: برخی تصمیمات در دولت روحانی بسیار نگران‌کننده است. آقای جهانگیری وقتی با پرسشی درباره نقش وزارتخانه‌ها درقضییه تفکیک آن‌ها و عدم موافقت با آن در مجلس شورای اسلامی روبرو می‌شود، پاسخ مثبت می‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: متأسفانه تمام رفتارها در هیئت دولت نشان از وادادگی و فروپاشی دارد.

صوفی در خصوص سرانجام دولت روحانی تأکید کرد: در صورت ادامه این روند در کابینه یک جرقه کافی است که همه‌چیز را به هم بریزد و ادامه چنین روشی به‌شدت خطرناک است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره افزود: شاهد هستیم که ازیک‌طرف آقای رئیس‌جمهور مطرح می‌کند، تیم اقتصادی کابینه به‌خوبی عمل‌نکرده و از سوی دیگر صحبت تغییراتی در کابینه مطرح می‌شود. احتمالاً وزرایی که آگاه هستند این تغییرات شامل حال آن‌ها خواهد بود یا دست‌ودلشان به کار نمی‌رود یا اینکه برعکس کار می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: همان‌طور که توضیح دادم در شرایط بحرانی تصمیمات باید سریع اخذ و اجرا شود زیرا مانند شرایط عادی زمان وجود ندارد و رسانه‌ای کردن تصمیمی که هنوز به قطعیت نرسیده و منتظر عواقب آن باید نشست با مدیریت بحران تطبیق نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص ایجاد تغییرات در کابینه تصریح کرد: آقای روحانی اشاره می‌کند که باید یک کابینه شجاع داشته باشیم درصورتی‌که کابینه شجاع و نترس باشد که برای خدمت هزینه بپردازد و بابت آن ترسی به دل راه ندهد و با مسائل خود را درگیر سازد، بسیار می‌تواند مؤثر واقع شود.

صوفی در ادامه افزود: کابینه فوق پاشنه آشیل دولت آقای روحانی در یک سال گذشته بوده که او بی‌توجه به ویژگی‌هایی که دولتش باید برای اجرا تعهدات و جلب رضایت مردم داشته باشد، ملاحظات دیگری برای تعیین کابینه در نظر گرفت که الآن با مشکل مواجه شده است.

وی دراین‌باره ابراز کرد: آقای روحانی اکنون به این نتیجه رسیده که تیم اقتصادی دولت او مشکل دارد و کابینه هم به‌شدت محافظه‌کار همراه با فردیت است و روح جمعی که باید در یک کابینه وجود داشته باشد، دیده نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره خبر اسحاق جهانگیری مبنی بر ایجاد تغییرات در کابینه اضافه کرد: درصورتی‌که تغییرات در جهت مناسب باشد، می‌توان به آن امیدوار بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.