ارتباط با ما در

هشدار محققان:

پزشک خود را تغییر ندهید؛ مسئله مرگ و زندگی است

بیمارانی که به یک پزشک ثابت مراجعه می‌کنند عموماً رضایت خاطر بیشتری دارند، احتمال اینکه به توصیه‌های پزشک خود گوش دهند بیشتر است و شانس اینکه برای حفظ سلامت خود دست به اقدامات پیشگیرانه بزنند نیز بیشتر است. همچنین احتمال اینکه آن‌ها در بیمارستان بستری شوند نیز کمتر است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس نتایج تازه‌ترین تحقیقات، مراجعه به یک پزشک ثابت برای بیماران «مسئله مرگ و زندگی» است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، طی آنچه نخستین بررسی سیستماتیک میزان تأثیرگذاری مراجعه بیماران به یک پزشک ثابت بر خطر مرگ خوانده شده، محققان مستقر در انگلیس تمامی مطالعات موجود در این زمینه را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند.

این تحقیق شامل ۲۲ مورد مطالعاتی از ۹ کشور با فرهنگ‌ها و سیستم‌های بهداشت و درمان متفاوت می‌شود. به‌طورکلی ۸۲ درصد این مطالعات نشان داد که بیمارانی که به یک پزشک مشابه مراجعه می‌کنند در مقایسه با بیمارانی که به پزشک‌های متفاوت مراجعه می‌کنند، با خطر مرگ کمتری مواجه هستند.

در این تحقیقات داده‌های دریافتی از تایوان، کره‌جنوبی، کانادا، آمریکا، انگلیس، کرواسی، تایوان، اسرائیل و هلند مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گفته نویسندگان این تحقیقات، تأثیرات مثبت مراجعه به پزشک خودتان تکرار می‌شود چه این پزشک جراح باشد چه روان‌پزشک.

سر دنیس پریرا گری، استاد بازنشسته دانشگاه اکستر به نیوزویک گفت که مزایای بی‌شمار تداوم درمان نزد یک پزشک مشابه پیش‌ازاین نیز مطرح شده بود. بیمارانی که به یک پزشک ثابت مراجعه می‌کنند عموماً رضایت خاطر بیشتری دارند، احتمال اینکه به توصیه‌های پزشک خود گوش دهند بیشتر است و شانس اینکه برای حفظ سلامت خود دست به اقدامات پیشگیرانه بزنند نیز بیشتر است. همچنین احتمال اینکه آن‌ها در بیمارستان بستری شوند نیز کمتر است.

وی تصریح کرد: مقالاتی که برای بازبینی تحقیقاتی ما مطلوب بودند از آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه و آسیا جمع‌آوری شدند، بنابراین نتایجی که با بررسی این تعداد کشور با سیستم‌های بهداشت و درمان متفاوت به دست آمده، می‌تواند شاهدی برای یک مبنای تأثیر انسانی باشد.

البته گری تأکید کرد: تداوم درمان به معنای نوش‌دارو نیست بلکه یک اصل مطلوب است. برخی روابط میان پزشک و بیمار، مانند تمام روابط انسانی می‌تواند شکسته شود. ممکن است برخی پزشکان در هر شاخه‌ای از علم پزشکی دارای نقاط ضعف و اشتباهاتی باشند، حتی در رابطه با بیمارانی که شناخت کافی از آن‌ها دارند.

نویسندگان این تحقیق امیدوارند که مطالعاتشان در سیستم‌های درمانی سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد و سازمان‌ها را ترغیب به کمک به بیماران برای قرار گیری تحت درمان دکتر انتخابی خودشان کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بیمارانی که پزشک خود را تغییر می‌دهند باید نگرانی باشند، گفت: «خیر، این مسئله با توجه به برخی امکانات درمانی، اجتناب‌ناپذیر است. بااین‌حال آن‌ها باید به‌صورت جداگانه و در قالب گروهی از بیماران، به‌طور پایدار به دنبال ترتیباتی باشند که روند درمانی مداوم‌تری را برایشان فراهم کند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.