ارتباط با ما در

۱۶ عادت اشتباه که به زیبایی‌ و سلامت‌تان آسیب می‌زند

بسیاری از ما عادت‌هایی داریم که تأثیرات منفی‌ای بر سلامت و زیبایی ما دارند و حتی عمر ما را کوتاه می‌کنند!

منتشر شده

بسیاری از ما عادت‌هایی داریم که تأثیرات منفی‌ای بر سلامت و زیبایی ما دارند و حتی عمر ما را کوتاه می‌کنند! اما این عادت‌های به ظاهر ساده و بی ضرر را هر روز تکرار می‌کنیم بی آنکه بدانیم تا چه حد برای سلامت ما خطرناک هستند. در ادامه به تعدادی از عادت‌های اشتباه رایج در میان خانم‌ها خواهیم پرداخت که به سلامت و زیبایی آن‌ها صدمه می‌زند.

۱- لاک زدن مداوم ناخن ها
اگر به قدری به لاک ناخن اعتیاد پیدا کرده اید که ناخن هایتان حتی یک روز هم بدون لاک نیستند، احتمالاً با مشکلی که می خواهیم درباره ی آن صحبت کنیم آشنایی دارید. لاک ناخن های تیره، به ویژه انواع کم کیفیت و ارزان قیمت آن ها، چنان رنگ های قوی ای در خود دارند که می توانند رنگ ناخن ها را تغییر دهند.

در نتیجه، طولی نمی کشد که ناخن هایتان رنگ زرد غیر طبیعی ای پیدا می کنند. برای مقابله با این مشکل سعی کنید در مجموع کمتر از لاک ناخن استفاده کنید یا با خرید لاک ناخن های باکیفیت از ناخن های خود بهتر مراقبت کنید.

۲- خشک کردن صورت با حوله
بسیاری عادت دارند بلافاصله بعد از شستن صورت خود از یک حوله برای خشک کردن آن استفاده کنند، اما این مسأله می تواند زیبایی آن ها را تحت تأثیر قرار دهد. حوله ها محل مناسبی برای رشد انواع میکروب ها هستند. هر بار که از حوله استفاده می کنید، ریسک جوش زدن را در خود بالا می برید.

به جای این کار، می توانید از پدهای پنبه ای مخصوص استفاده کنید یا اصلاً صورت خود را خشک نکنید. اگر از محصولات پوستی زمانی که پوست هنوز مرطوب است استفاده کنید، با این کار رطوبت پوست شما بهتر حفظ خواهد شد.

۳- خوابیدن با سوتین سیم دار
بیشتر خانم ها هر روز از سوتین استفاده می کنند و این مسأله کاملآً بی ضرر به نظر می رسد. با اینکه سوتین به خودی خود ضرری ندارد، اما به تن داشتن سوتین سیم دار در هنگام خواب می تواند پوست را تحریک و به بافت پستان ها هم فشار وارد کند.

به علاوه، باید از سوتین هایی استفاده کنید که دقیقاً اندازه ی شما باشند، نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد. به جای سوتین های سیم دار، شب ها با یک سوتین نرم و بدون سیم به رختخواب بروید.

۴- استفاده از براش های آرایشی کثیف
تمیز کردن براش های آرایشی شاید در روزهای شلوغ هفته یکی از اولویت های شما نباشد اما با کنار گذاشتن این عادت، لطف بزرگی به پوست خود خواهید کرد. استفاده از براش های کثیف باعث می شود پوست بارها و بارها به انواع میکروب آلوده شود و حتی این آلودگی به دیگر وسایل آرایشی هم سرایت کند. این مسأله می تواند منجر به جوش یا حتی عفونت های پوستی شود.

۵- مصرف بیشتر از یک قاشق چایخوری نمک در روز
اگر شما هم یکی از آن دست خانم هایی هستید که علاقه ی زیادی به خوراکی های شور و نمکی دارند باید بدانید که عادت به مصرف این غذاها باعث شده از کنترل مقدار نمک مصرفی تان غافل شوید. به علاوه، در بسیاری از مواد غذایی دیگر هم مثل پنیر، سوسیس و غذاهای آماده، نمک زیادی وجود دارد.

کم کردن مصرف نمک می تواند به شما کمک کند فشارخون خود را پایین آورید. به گفته ی محققان، زنانی که فشار خون پایین تری دارند کمتر دچار افتادگی پوست می شوند.

نیاز روزانه ی ما به ماده سدیم تنها ۲،۳۰۰ میلی گرم است که این مقدار بیشتر از یک قاشق چایخوری نمی شود.

۶- افراط در برداشتن ابروها
هر چه کمتر همیشه هم بهتر نیست به ویژه اگر پای ابروها در میان باشد. یک ابروی خوش فرم شکل زیبایی به چهره می دهد، اما باید مراقب باشید که زیاد ابروهایتان را برندارید چون هر بار که موهای ابرو را می کنید، تارهای مو نازک تر و نازک تر می شوند.

بعد از سال ها برداشتن مداوم ابرو، در نهایت ممکن است بعضی از موهای ابرو دیگر به کل رشد نکنند و ابروها خالی شوند.

۷- رها کردن ژیلت در حمام
از آنجایی که از ژیلت بیشتر حین حمام کردن استفاده می شود، گذاشتن آن در حمام امری طبیعی به نظر می رسد. اما رها کردن ژیلت در یک محیط مرطوب باعث می شود تیغ آن زودتر کند شود و بار دیگری که بخواهید از آن استفاده کنید، احتمال اینکه دچار مشکل موی زیرپوستی شوید و پوست تان تحریک شود بیشتر می شود. به جای این کار، بعد از استفاده از ژیلت، تیغ ان را خشک کنید و آن را جایی بیرون حمام نگه دارید.

۸- پا روی پا انداختن
از آنجایی که ما بیشتر زمان خود را در حالت نشسته سپری می کنیم، نحوه ی درست نشستن را حتماً باید رعایت کنیم. گرچه انداختن یک پا روی پای دیگر حالت راحتی به نظر می رسد، اما این کار در گردش خون در پاها اختلال وارد می کند.

این مسأله اگر با پوشیدن شلوارها، لگینگ ها یا جوراب شلواری های تنگ هم همراه شود، ریسک افزایش نسبی فشار خون بالا می رود.

۹- استفاده از دئودورانت بعد از اصلاح موهای زیربغل
دیگر بر کسی پوشیده نیست که بعضی از دئودورانت ها حاوی مواد شیمیایی قوی و مضری هستند. بعد از اصلاح موهای بدن، منافذ پوست باز می شوند و احتمال جذب مواد به داخل پوست بیشتر می شود.

بنابراین بهتر است از زدن هر گونه محصولی جز لوسیون های آبرسان یا دئودورانت های طبیعی به زیر بغل خود که موهای آن را تازه اصلاح کرده اید، پرهیز کنید تا جلوی تحریک شدن پوست و بروز ضایعات پوستی را بگیرید.

۱۰- بستن موها بالای سر در هنگام خواب
بعضی از خانم هایی که موهای بلندی دارند شب ها موهای خود را بالای سرشان جمع می کنند تا هنگام خواب راحت تر باشند. این کار جلوی گره خوردن موها را هم می گیرد.

متأسفانه بستن موها بالای سر در هنگام خواب باعث وارد آمدن فشار به پوست سر و تضعیف موها می شود، مسأله ای که می تواند به ریزش موها منجر شود. اگر صبح ها با مشکل گره خوردن موها مواجه هستید، سعی کنید با خرید یک برس گره باز کن، این مشکل را حل کنید.

۱۱- حمام کردن با آب داغ
چه چیزی لذت بخش تر از یک حمام داغ، به خصوص بعد از یک طولانی کاری؟ گرچه حمام کردن گاه و بیگاه با آب داغ روش بسیار خوبی برای از بین بردن خستگی و آرامش گرفتن است، اما بهتر است اجازه ندهید این کار یک عادت همیشگی باشد.

آب داغ پوست و مو را سریع تر از آب ولرم یا سرد، خشک می کند. اگر نمی توانید عادت استفاده از آب داغ را کنار بگذارید، سعی کنید در انتهای حمام کردن تان از آب ولرم یا سرد برای بستن منافذ پوست خود استفاده کنید.

۱۲- مصرف قهوه و نوشابه رژیمی
نوشابه های رژیمی برخلاف تصور رایج، به همان اندازه ی نوع غیر رژیمی آن ها مضر هستند. نوشابه های رژیمی خاصیت اسیدی دارند، به همین دلیل، با وجود اینکه فاقد قند هستند، کماکان می توانند دندان ها را تخریب کنند. به علاوه تحقیقات نشان داده میان مصرف این نوع نوشابه ها و ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و بیماری کلیوی مزمن ارتباط وجود دارد.

اگر به دنبال حفظ سلامتی خود هستید، بهتر است به جای قهوه از چای و یا حتی آب استفاده کنید، چون قهوه هم دندان ها را زرد می کند.

۱۳- بالا و پایین کردن فرچه ی ریمل
وقتی مواد داخل ریمل رو به اتمام می رود، طبیعی است که سعی کنید تا ریمل جدیدی بخرید، از هر چه که در ریمل فعلی باقی مانده استفاده کنید. با این حال، بالا و پایین کرده فرچه در داخل ریمل باعث وارد شدن هوا به داخل ریمل می شود، مسأله ای که باعث آلوده شدن ریمل به باکتری ها و بالا رفتن ریسک ابتلا به عفونت های چشمی می شود. به جای این کار فرچه را به آرامی درون ریمل بچرخانید تا هوای کمتری وارد آن شود.

۱۴- شانه کردن موهای خیس
طبیعی است که بخواهید بعد از شستن موها، آن ها را شانه و گره هایشان را باز کنید، اما بار دیگری که خواستید موهای خیس تان را شانه بزنید، دست نگه دارید و تا خشک شدن آن ها صبر کنید. بعد از حمام، منافذ پوست سر معمولاً باز و بزرگ هستند، در نتیجه هر گونه فشاری به موها به راحتی می تواند به آن ها صدمه وارد کند.

به جای این کار، در پایان حمام کردن تان، موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید یا قبل از شانه کشیدن موها، آن ها را خشک کنید.

۱۵- عوض نکردن روبالشی
اگر دچار مشکلات پوستی ای هستید که علت آن ها نامعلوم است، ممکن است جواب سؤالی که ذهن تان را مشغول کرده از آنچه که تصور می کنید به شما نزدیک تر باشد. روبالشی ها باید هر ۲ یا ۳ روز یک بار تعویض شوند. با این کار می توانید مطمئن شوید که پوست تان هر شب با عرق، چربی، آب دهان و باکتری ها تماس پیدا نخواهد کرد و دچار جوش نخواهید شد.

به کسانی که مستعد جوش هستند توصیه می شوند روبالشی خود را حتی با فاصله ی کمتری عوض کنند.

۱۶- سشوار کشیدن موها با باد داغ
بیشتر خانم ها از سشوار، اتو یا فرکننده ی مو و دیگر وسایل حرارتی مخصوص مو برای حالت دادن به موهای خود استفاده می کنند. اما استفاده ی روزانه از این دستگاه در دراز مدت موها را تضعیف می کند و باعث موخوره و خشکی موها می شود.

استفاده از وسایل حرارتی ایرادی ندارد، اما باید از محصولات بهداشتی ای که مخصوص مراقبت از موها در برابر حرارت هستند هم استفاده کنید. به علاوه، بعضی روزها به موهایتان استراحت دهید و اجازه دهید خود به خود خشک شوند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.