ارتباط با ما در

ربیعی در پیله عملکرد ضعیف خود به مجلس می‌رود

وزیر کار نه اشتغال ایجاد کرد نه از کالای ایرانی دفاع می‌کند

بسیاری معتقدند که با روی کار آمدن علی ربیعی وضعیت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در ایران بحرانی‌تر شده است

منتشر شده

جامعه ایرانی، سیاوش پور علی– وزیر کار نه اشتغال ایجاد کرد نه از کالای ایرانی دفاع می کند/ربیعی در پیله عملکرد ضعیف خود به مجلس می‌رودشهردارآنلاین: علی ربیعی حالا که برای چندمین بار به مجلس فراخوانده شده همچنان سعی دارد با بهانه گیری، مظلوم نمایی و کمک گرفتن از دوستان بهارستانی خود صورت مساله را پاک کند.

به گزارش شهردار آنلاین، نزدیک به چهار ماه از مراسم استیضاح علی ربیعی، وزیر کار می‌گذرد که باز هم ۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی از هیات رییسه خواستند تا بار دیگر وی را به مجلس بکشانند تا شاید اینبار اگر باز شماری آرا به کمک وزیر کار نیاید ربیعی را از هیات دولت اخراج کنند.

معمولا هنگامی که تعداد مصاحبه‌های علی ربیعی بیشتر می‌شود، بی‌شک خبر جدید در راه است و آن هم چیزی جز استیضاح وی نیست.ربیعی از ابتدای تصدی وزارت کار حول محور چند موضوع مانند ایجاد اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، بالابردن امنیت شغلی کارگران، ایجاد تعامل بین کارگر، کارفرما و دولت و همچنین صحبت‌های عوام‌فریبانه‌ای که دیگر برای کارگران جذابیتی ندارد می‌چرخد. باتوجه به وضعیت امنیت شغلی در ایران می‌توان وزارت کار را یکی از ضعیف‌ترین وزارتخانه‌های دولت تدبیر و امید دانست چرا که علی ربیعی تنها به دلیل فعالیت امنیتی توانست به هیات دولت راه یابد و این عضو خانه کارگر تنها با شعار اینکه وضعیت جامعه کارگری ایران را درک می‌کند و خودش همانند میلیون‌ها ایرانی کارگر بوده است بیش از ۵ سال باعث عدم سامان دهی به وضعیت کار در ایران شد تا آنجایی که بیکاری جوانان ایران به بهانه‌ای برای متلک پرانی دشمنان جمهوری اسلامی تبدیل شده است. اگر هر کارگری بتواند در راس وزارت کار بنشیند پس از این باید برای انتخاب وزیرکار یک انتخابات برگزار کرد!

علی ربیعی پیش از این برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به مجلس رفت و هنگامی که یکی از نمایندگان از او در مورد ایجاد اشتغال پرسید وزیر فعلی کار اینطور پاسخ داد «من صندوق‌های بحران‌زا را پذیرفتم اما ابزار اشتغال به طور کامل در اختیار وزارتخانه من نیست و من بارها خود را وزیر بیکاران نامیده‌ام» ولی روز گذشته خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از علی ربیعی نوشته است: «ما همچنان هدف یک میلیون شغل را دنبال می‌کنیم. در این حوزه روند مناسبی پیگیری می‌شود. ما اکنون باید بر تعداد کارآفرینان و به خصوص کارآفرینان سبز بیفزاییم. امسال و در واقع هفته آینده در کمیسیون اقتصادی در بحث پیرامون تبصره ۱۸ به بحث حمایت از خدمات مهندسی خواهیم پرداخت. سیاست‌های مداخله‌ای ما از این به بعد به سمت اقتصاد سبز خواهد بود.» گویا وی فراموش کرده است که موضوع ایجاد روابط کار به وزارت او باز می‌گردد نه ایجاد اشتغال!

یکی دیگر از انتقادهایی که در مورد وازرت کار وجود دارد واردات اقلام خارجی است که عامل اصلی فلج کردن اقتصاد ایران نامیده می‌شود و رفته رفته همچون موریانه تولید داخل کشور را از درون نابود می‌کند ولی وزیر کار همچنان سعی دارد با آمارهایی که از واقعیت دور است ذهن نمایندگان مجلس و همچنین مردم را به خود جلب کند ولی این رفتار او با واکنش تند رهبری مواجه شد. رهبر انقلاب در دیداری که از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی داشتند در حالی که یکی از تولید کننده‌ها از واردات کالاهای خارجی گلایه می‌کرد و ربیعی هم از عمکرد خودش دفاع می‌کرد و توضیحاتی ارائه می‌داد، خطاب به وزیر کار، گفتند : « من اگر جای شما بودم در خصوص واردات محصولات خارجی به داخل کشور یقه خودم را پاره می‌کردم.»

در طول این سال‌ها هرچه انتقاد از ربیعی در موارد گوناگون بیشتر شد او با بهانه تراشی سعی در گریز از موضع داشت اگر مقام رهبری این موضوع را مطرح نمی‌کردند بی‌شک وزیر کار می‌گفت حمایت از تولیدات ایران مربوط به وزارت کار نیست، ما فقط وظیفه بهبود روابط کار را داریم که با رویکرد سه جانبه گرایی در اینده به موفقیت‌هایی خواهیم رسید!

علی ربیعی گویا اکنون که برای بار چندم به مجلس فراخوانده می‌شود درون کلافی سردرگم گیر کرده است همانند وضعیت روابط کار در ایران که بیش از ۹۰ درصد قراردادهای کارمندان و کارگران به صورت موقتی است و بسیاری از بانوان در ایران در وضعیت سختی و بدون هیچ حمایتی با کمترین حقوق‌ها امرارمعاش می‌کنند، کودکان کار در کارگاه زباله سوزی میان آتش جان خود را از دست می‌دهند، هر روز به تعداد تولیدی‌های ورشکسته ایرانی اضافه می‌شود و با همین سرعت کلاف دور ربیعی هم بیشتر گره می‌خورد.

بسیاری معتقدند که با روی کار آمدن علی ربیعی وضعیت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در ایران بحرانی‌تر شده است زیرا به گفته محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اگر آقای ربیعی همانقدر که به مقابله با استیضاح می‌پرداخت به وظایف خود در وزارتخانه عمل می‌کرد امروز وضع کارگران و بازنشستگان به گونه دیگری بود.

عثمانی همچنین در ادامه بحث استیضاح وزیر کار در اسفند ماه سال گذشته گفت: «قدرت شایعه پراکنی و ایجاد شک و دو دلی از سوی هواداران آقای ربیعی در دل استیضاح کنندگان قابل تقدیر است! همدستان شما (ربیعی) استیضاح کنندگان را متهم کردند که چون شما به آنها باج نداده‌اید استیضاح را کلید زده‌اند؛ مرد باشید و پشت همین تریبون بگویید که کدام نماینده از شما باج خواسته  است صریحا اعلام کنید تا در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عذر این نماینده را بخواهیم و در غیر این صورت مجلس به واسطه اتهام بر نمایندگان عذر شما را خواهد خواست.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.