ارتباط با ما در

نیوزویک:

افراد مذهبی بیشتر از سایرین عمر می‌کنند

افرادی که دارای باورهای مذهبی هستند به طور میانگین حدود چهار سال بیش از کسانی که باورهای مذهبی ندارند، عمر می‌کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– افرادی که دارای باورهای مذهبی هستند به طور میانگین حدود چهار سال بیش از کسانی که باورهای مذهبی ندارند، عمر می‌کنند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو پس از مطالعه روی بیش از هزار آگهی فوت از سراسر آمریکا به این رقم چهار ساله رسیدند. این تیم همچنین عواملی مانند تجرد یا تاهل فرد و جنسیت آنها را مورد ارزیابی قرار دادند چراکه این دو عامل هم می‌تواند بر میزان طول عمل افراد تاثیرگذار باشد.

لورا والاس، نویسنده ارشد این مطالعات و دانشجوی دکترای روانشناسی دانشگاه اوهایو در بیانیه‌ای گفت: «وابستگی مذهبی به اندازه جنسیت که بر سال‌های زندگی فرد اثرگذار است، روی طول عمر افراد تاثیر می‌گذارد.»

این تیم برای بررسی این مسئله که آیا باورهای مذهبی می‌تواند بر زمان مرگ انسان تاثیرگذار باشد، نخست بیش از ۵۰۰ آگهی ترحیم در روزنامه محلی آیوا را در خلال ژانویه تا فوریه ۲۰۱۲ بررسی کردند. آنها جنسیت، سن، وضعیت تاهل، فعالیت‌های اجتماعی و داوطلبانه فوتی‌ها و همچنین وابستگی مذهبی آنها را مورد ارزیابی قرار دادند.

داده‌ها نشان داد که آن دسته از افرادی که آگهی فوت‌شان دارای یک وابستگی مذهبی می‌شد، حدود ۹ سال بیشتر از سایرین زندگی کرده‌اند که این رقم با افزودن سایر گزینه‌ها مانند جنسیت و وضعیت تاهل به حدود ۶ سال کاهش یافت.

مطالعه دوم روی بیش از هزار آگهی فوت از ۴۲ شهر اصلی آمریکا که در وب سایت روزنامه‌ها در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود، صورت گرفت. این تحلیل نشان داد افرادی که دارای وابستگی‌های مذهبی بوده‌اند، میانگین پنج سال بیش از سایرین زندگی کرده‌اند. این رقم با افزودن سایر گزینه‌های مانند جنسیت و وضعیت تاهل به حدود سه سال کاهش یافت.

با توجه به مطالعات قبلی مبنی بر اینکه فعالیت‌های اجتماعی و داوطلبانه می‌تواند طول عمر را افزایش دهد، محققان داده‌های جدید خود را نیز اضافه کردند تا دلیل طول عمر را تشریح کنند.

والاس در این زمینه گفت: «هنوز هم مذهبی بودن مزیت‌های بسیاری دارد که این تحقیقات توضیحی برایش ندارند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.