ارتباط با ما در

فاکس نیوز تشریح کرد

سه عامل تبدیل شدن یک انسان به قاتل

در پی تازه‌ترین کشتار جمعی –اینبار در سانتافه در تگزاس که منجر به مرگ ۱۰ دانش آموز و معلم و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد- اعضای خانواده، دوستان و بازرسان به دنبال پاسخ‌های قاطعانه برای سوال‌های اساسی هستند. چرا این گونه اتفاقات رخ می‌دهد؟ چطور می‌توان دلیلی برای این دست تراژدی‌های بی‌دلیل یافت؟

منتشر شده

جامعه ایرانی– در پی تازه‌ترین کشتار جمعی –اینبار در سانتافه در تگزاس که منجر به مرگ ۱۰ دانش آموز و معلم و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد- اعضای خانواده، دوستان و بازرسان به دنبال پاسخ‌های قاطعانه برای سوال‌های اساسی هستند. چرا این گونه اتفاقات رخ می‌دهد؟ چطور می‌توان دلیلی برای این دست تراژدی‌های بی‌دلیل یافت؟

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از فاکس نیوز، وارنر والاس، کارآگاه حوزه آدمکشی در اینباره می‌نویسد: با توجه به مدارک موجود بازپرس‌ها هنوز نتوانسته‌اند انگیزه این تیراندازی را تشخیص دهند.

با این حال من دقیقا می‌دانم که این قاتل چرا دست به چنین کاری زد. و می‌دانم چه چیز باعث خواهد شد که قاتل بعدی هم به همین روش عمل کند.

سال‌ها پیش که تحقیقات خود در حوزه قتل‌های این چنینی در لس آنجلس را آغاز کردم، انگیزه هر قتلی که در این منطقه رخ می‌داد را به دقت بررسی می‌کردم. ممکن است فکر کنید یک میلیون دلیل برای اینکه یک شخص دست به آدمکشی بزند، وجود دارد اما تنها سه دلیل برای این کار وجود دارد.

دست کم یکی از این سه انگیزه باعث هر قتل، دزدی و سرقتی است که رخ می‌دهد. در واقع این سه انگیزه در مرکز هر جنایت یا گناه قابل تصوری است که رخ می‌دهد.

بدرفتاری انسان ناشی از سه عامل طمع مالی، شهوت جنسی –یا رابطه- و حرص قدرت است.

ممکن است تصور کنید که عامل دیگری هم وجود دارد. اما اینطور نیست. حسادت؟ خشم؟ از خودتان این سوال را بپرسید: چه چیز باعث خشم و حسادت می‌شود؟ فقط سه پاسخ برای آن وجود دارد و حال شما آن را می‌دانید.

در واقع زمانیکه گروه بدنام ام اس ۱۳ شعار خود برای این سازمان جنایتکار را انتخاب کرد -قتل، دزدی، تجاوز، کنترل- تاکیدی بود بر همین سه انگیزه.

تمامی قتل‌ها با انگیزه طمع مالی (دزدی)، شهوت جنسی (تجاوز) یا حرص قدرت (کنترل) انجام می‌شوند. برخی مواقع تنها یکی از این انگیزه‌ها عاملی است در پس یک جنایت. برخی مواقع دو یا هر سه این انگیزه‌ها وجود دارد.

تیراندازی اخیر به مدرسه‌ای در تگزاس مثال خوبی است. در حالی که هیچ انگیزه مالی به چشم نمی‌خورد، به نظر می‌رسد انگیزه قاتل دو عامل دیگری بوده که مطرح شد.

با توجه به اینکه تنها سه انگیزه در پس تیراندازی مدرسه تگزاس وجود داشته، متاسفانه باید منتظر تیراندازی‌های بیشتر در آینده بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.