ارتباط با ما در

نیویورک پست تشریح کرد

چرا شغلی که از آن نفرت داریم را ترک نمی‌کنیم؟

«صادقانه بگویم که بیشتر از این نمی‌توانم صراحت داشته باشم: من به واقع از شغلم بیزارم. من از تمام کسانی که با آنها کار می‌کنم متنفرم.» این بخشی از نامه یک شهروند به روانشناسی است که دلیل عدم ترک شغلی که از آن متنفر هستیم را می‌داند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– «صادقانه بگویم که بیشتر از این نمی‌توانم صراحت داشته باشم: من به واقع از شغلم بیزارم. من از تمام کسانی که با آنها کار می‌کنم متنفرم.» این بخشی از نامه یک شهروند به روانشناسی است که دلیل عدم ترک شغلی که از آن متنفر هستیم را می‌داند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیویورک پست، در ادامه این نامه آمده: «هراس دارم که صبح‌ها از خواب بیدار شوم وقتی می‌دانم مجبور به کار با آنها هستم. من ۳۷ ساله هستم اما خودم در دهه ۲۰ زندگی را بخاطر دارم که اگر جایی که کار ‌می‌کردم را دوست نداشتم می‌گفتم «بروید به جهنم» و کارم را ترک می‌کردم.

نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاده، پنج سال گذشته را صرف کار فعلی‌ام کردم تا فرزندانم را به مدرسه و دانشگاه بفرستم. فقط سه سال دیگر مانده –از زمانی که به دنیا آمدند برای دانشگاه‌شان پول پس‌انداز می‌کردیم- اما حال به مرحله‌ای رسیده‌ام که مطمئن نیستم طی سه سال آینده به این شغل ادامه می‌دهم یا نه. چرا ترک کردن شغلم تا این اندازه سخت است؟

من پیشنهادهای کاری بی‌شماری با حقوق بیشتر هم داشته‌ام اما همیشه آنها را پس زده‌ام و همان جایی که هستم مانده‌ام، بعد هم خود را بابت کاری که انجام می‌دهم سرزنش کرده‌ام.»

گرگوری چیانگراند، رئیس دفتر منابع انسانی و ارتباطات در صنعت رسانه در پاسخ به این سوال گفت: «در مورد این سوال که چه اتفاقی رخ داد، باید بگویم زندگی اتفاق افتاد. شما حال چند فرزند و مسئولیت‌هایی دارید که در بیست سالگی نداشتید. بنابراین باید به اینکه خود را صرف فرزندانتان می‌کنید افتخار کنید اما باید مراقب خود هم باشید.»

این روانشناس در مورد فردی که به او نامه نوشته بود گفت: «اینکه چرا او قادر به ترک شغل خود نیست تا حدودی به قوه جبر برمی‌گردد. شاید او از اینکه تا به اینجای راه را برای رسیدن به هدف خود طی کرده، احساس رضایت می‌کند و شاید هم این شرایط در عین ناخوشایند بودن به او احساس امنیت می‌دهد.»

چیانگراند در ادامه افزود: «هیچ کس نباید در محل کار خود چنین احساس نفرتی داشته باشد، به خصوص اگر گزینه‌هایی برای ترک کار خود داشته باشد. اگر این شرایط را بیش از حد تحمل کنید ممکن است نه تنها به سلامت‌تان آسیب بزنید، بلکه نحوه معرفی خود به سایر کارفرمایان را نیز از یاد می برید و در نتیجه سایر گزینه‌های کاری خود را هم از دست می‌دهید. بنابراین پیش از آنکه دیر شود تغییری را در زندگی خود ایجاد کنید.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.