ارتباط با ما در

عضو کمیسیون اجتماعی در واکنش به ابهامات در مورد هزینه صندوق های صدقات مطرح کرد؛

لزوم شفاف‌سازی در فعالیت‌های کمیته امداد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: : «کمیته باید به مردم بگوید، چقدر پول جمع‌آوری کرده و چه کمک‌هایی در کجا انجام شده است.»

منتشر شده

جامعه ایرانی:  این روزها بازار خبرها در خصوص نحوه فعالیت برخی از نهادهای حمایتی در فضای مجازی بسیار داغ است، برخی آن را شایعه و برخی دیگر مثل رئیس کمیته امداد امام خمینی، آن را توطئه و شیطنت شبکه‌های ضدانقلاب می‌دانند. حال عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از کمیته امداد خواسته است که در خصوص پول‌های جمع‌آوری شده در صندوق‌های صدقات شفاف‌سازی کند.

 

سلمان خدادادی در واکنش به اعتراض برخی از مردم نسبت به چگونگی توزیع پول‌های صندوق‌های صدقات گفت: «ما باید به‌صورت بهینه و ساماندهی شده از کمک‌های مردمی استفاده کنیم تا این حرکت‌ها مورد سوءاستفاده شیادها قرار نگیرد. من معتقدم کمیته امداد برای اینکه روشن کند، پول‌های جمع‌آوری شده در کجا صرف می‌شود، باید یک حرکت فرهنگی و تبلیغاتی انجام دهد، اما متأسفانه این کار را نمی‌کند. در واقع برای مردم مشخص نیست، پول‌هایی که در صندوق‌ها ریخته می‌شود در کجا و به چه صورتی توزیع می‌شود؟ اصلاً چه اطمینانی وجود دارد، برای اینکه پول‌ها به دست افراد نیازمند برسد؟»

 

او ادامه داد: «کمیته باید به مردم بگوید، چقدر پول جمع‌آوری کرده و چه کمک‌هایی در کجا انجام شده است. به‌طور مثال اگر در شهرستانی خانه‌ای ساخته شده به مردم اطلاع دهند که توسط چه تعداد صندوق‌ این خانه‌ها ساخته شده‌اند. پیش‌تر در هر خانه‌ یا محل کاری یک صندوق صدقات وجود داشته، ولی این امر به‌مرور کمرنگ شده است.»

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ناگفته نماند؛ پول‌های جمع شده در صندوق صدقات بیشتر از آن چیزی است که اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: «این یک واقعیت است، اما همین پول‌ها به‌صورت هدایت شده هزینه نمی‌شوند. امروزه مردم نمی‌پسندند که کمیته امداد امام خمینی که برای خدمت به محرومان جامعه کار می‌کند، یک ساختمان مجلل و بزرگ‌تر از وزارتخانه‌ها برای خودش احداث کند و این سؤال پیش می‌آید که از کدام پول‌ها ساختمان‌های مجلل ساخته شده‌است؟ مردم همین‌ها را می‌بینند و اعتمادشان را از دست می‌دهند و ‌فکر می‌کنند؛ کمیته امداد نباید در چنین جایی باشد. اگر کمیته برای خودش هم هزینه دارد، بهتر است در جهت اشتغال‌زایی، تولید، کم کردن تعداد مستمری‌بگیران، رسیدن به خودکفایی و… استفاده کنند.»

 

چندی پیش یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای در گزارشی ادعا کرده بود پولی که مردم به کمیته امداد می‌دهند، در کشورهای فلسطین و لبنان و سوریه صرف می‌شود و در همین راستا کمپینی با عنوان  «نه به صندوق صدقات» در فضای مجازی راه‌اندازی شد و حتی از مردم خواسته شده بود که این صندوق‌ها بکنند و در جوی خیابان بیندازند.

 

در پی راه‌اندازی این کمپین، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در نشست خبری که در حاشیه اجرای طرح محسنین با شیطنت خواندن ادعای رسانه‌های ضدانقلاب مبنی بر کمک کمیته امداد از طریق صندوق صدقات به افطار مردم غزه تأکید کرد: «ما این کمک را از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی ندادیم چون چنین حقی نداریم و این کار ممنوع است، برای هرکدام از این کشورها صندوق جداگانه جمع‌آوری کمک وجود دارد.»

 

او حتی گفت که به لطف خدا و کوری چشم دشمنان پس از این کمپین درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش پیدا کرد و کمپین شکست خورد تا خواری بر چشمان آنان باشد که امیدواریم این روند مثبت تداوم داشته باشد.

 

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.