ارتباط با ما در

حواشی یک تظاهرات، از رقص تا سلفی‌های عاشقانه/ چرا مردم لبنان دست به اعتراض زدند؟

هزاران معترض در روزهای اخیر با حضور در خیابان‌های بیروت، به وضعیت اقتصادی لبنان به ویژه وضع مالیات بر مکالمات صوتی از طریق واتساپ، اعتراض کردند.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ بعد از طرح اخذ مالیات از مکالمات “واتساپ” و دیگر پیام‌رسان‌های اجتماعی مردم لبنانی دست به اعتراض گسترده ای در سطح بیروت زدند. زیرا دولت قصد داشت از این طریق درآمدهای خود را در بودجه سال ۲۰۲۰ افزایش دهد.

تظاهرات لبنانی ها بیش از ۴ روز ادامه داشت تا جایی که “سعد حریری” نخست‌وزیر این کشور از وزیر ارتباطات این کشور درخواست کرد تا این طرح که خشم و اعتراض مردم را به همراه داشته است را بار دیگر بررسی کند و حتی اخذ مالیات از آن را متوقف کند. معترضان اما در تظاهرات خود علیه شرایط بد اقتصادی و بیکاری بالا در این کشور هم شعار دادند.

استارت اعتراضات مردم لبنان از کجا شروع شد؟

دولت لبنان مالیات های جدید را در چارچوب بودجه سال ۲۰۲۰ پیشنهاد کرده بود. اعتراضات اخیر در واقع نتیجه افزایش نارضایتی های اقتصادی و سیاسی مردم هستند. همه گروه ها و قومیت های کشور خواستار استعفای کل دولت از جمله سعد حریری، نخست وزیر و نبیه بری، سخنگوی پارلمان شده اند. آقای حریری در تاریخ ۱۸ اکتبر در سخنرانی تلویزیونی خود قول داد که در عرض ۷۲ ساعت بحرانی کنونی را حل کند. البته او هنوز تسلیم فشار دیگر سیاست مداران کشور برای استعفا دادن نشده است.

در اعتراضات اخیر هر دو طرف دست به اقدامات خشونت آمیز زده اند. در روزهای اخیر شاهد درگیری نیروهای پلیس و معترضان بوده ایم. علاوه براین، حمله محافظان شخصی سیاست مداران در چندین مورد به زخمی شدن مردم منجر شده است. علاوه براین، دو نفر در آتش سوزی های اخیر بیروت کشته شدند.

تظاهرکنندگان در تاریخ ۱۷ اکتبر در طول شب سطل های زباله در خیابان های بیروت را به آتش کشیدند، علائم ساختمانی و راهنمایی را تکه تکه کردند و مانع رفت و آمد در خیابان های شلوغ شهر شدند. اعتراضات روز بعد ادامه پیدا کردند. اما این بار محافظان شخصی اکرم شهیب، وزیر آموزش و مصباح ادهب، عضو سابق کابینه دولت با سلاح گرم به طرف معترضان شلیک کردند. آقای ادهب در مصاحبه با خبرگزاری ما ادعا کرد که ابتدا یکی از معترضان به سمت آن ها شلیک کرده است. او ویدئویی را در مورد جزئیات این حادثه برای ما ارسال کرده است. چندین نفر در میدان نور شهر تریپولی مجروح شده اند. ظاهرا نیروهای مسلح لبنان بعدا افراد مسئول را دستگیر کردند. نیروهای امنیتی سپس در تاریخ ۱۸ اکتبر در ساعات اولیه صبح از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند. اما مردم دوباره در تاریخ ۱۹ اکتبر در برخی نواحی پایین شهر بیروت تجمع کردند.

حاشیه های یک اعتراض/ از رقص تا بوسه های عاشقانه

اعتراض مردم لبنان اما حواشی بسیاری را هم به همراه داشت، از آوردن دی جی به محل تظاهرات تا گرفتن عکس های متفاوت و عاشقانه با دود و لاسیتک آتش گرفته.

در حواشی این اعتراضات فیلمی منتشر شد که نشان میداد مردم تا دیر وقت در محل اعتراضات حضور دارند و یک گروه دی جی هم به محل آمده است تا معترضین دقایقی را به شادی سپری کنند.

تظاهرات در لبنان (+عکس)

تظاهرات در لبنان (+عکس)

 

تظاهرات در لبنان (+عکس)

تظاهرات در لبنان (+عکس)

Image result for ‫بوسه در تظاهرات لبنان‬‎

 

تظاهرات در لبنان (+عکس)

تظاهرات در لبنان (+عکس)

تظاهرات در لبنان (+عکس)

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.