ارتباط با ما در

تحریم شدن به خاطر این مردم و دفاع از حق آن‌ها افتخار است

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه وظیفه ما این است که پشت این مردم و مقاومت آن‌ها پنهان نشویم، گفت: افتخار است که به خاطر این مردم و دفاع از حق آن‌ها تحریم می‌شوم.

منتشر شده

محمدجواد ظریف روز گذشته در مراسم حمایت از سیل‌زدگان لرستان در تالار ایوان شمس اظهار داشت: امروز در این مراسم همراهی و همدلی با سیل‌زدگان مظلوم کشور که حتی نتوانستند از کمک‌های ایرانیان خارج کشور که برای آن‌ها جمع آوری شده بود بهره‌مند شوند، من همراه همسرم امشب آمده‌ام که ذره کوچکی از دریای محبت، مهر و همدلی شما با هم هموطنان عزیزمان باشم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: حتما هر چه داریم از مردم کشورمان داریم. هر افتخار آفرینی، مقاومتی، پیشرفتی و هر حضور فعال در همه صحنه‌ها از مردم بوده است.

ظریف گفت: ما بودیم که در برابر این مردم کم آورده‌ایم و نتوانستیم آن طور که شایسته این مردم است، آنطور که این مردم به واقع مستحق آن هستند به آن‌ها خدمت کنیم و از آن‌ها در برابر این همه لطف سپاسگزاری کنیم که البته این ضعف ما است.

وزیر امورخارجه کشورمان یادآور شد: نه اینکه تلاش نکردیم، تلاش کردیم، اما آنچه که این مردم کردند در برابر آنچه که ما می‌کنیم یک دریا در برابر یک قطره ناچیز است. این مردم بودند که کشور را نگه داشتن و فشارها را تحمل کردند. این مردم بودند که پشت ما ایستادند که بتوانیم مذاکره کنیم.

ظریف ادامه داد: البته گروهی هم ما را حمایت نکردند که آن هم یک واقعیت است، آن را هم باید بپذیریم، اگر بپذیریم که بتوانیم در برابر همه ناملایمات باهم باشیم باید بپذیریم گروهی هم ممکن است نظر ما را نداشته باشند، اینها را باید با هم بپذیریم. باید قبول کنیم که این شعار نیست که باید اجازه دهیم برای آزاد بودن مخالف حتی خودمان را فدا کنیم که این واقعیت و نیاز کشور ما است.

وی افزود: ما در جایگاهی نیستیم که به این مردم فخر بفروشیم، در جایگاهی نیستیم که برای این مردم تکلیف تعیین کنیم این مردم هستند که برای ما تکلیف تعیین می‌کنند و برای همین افتخار است که به خاطر این مردم و دفاع از حق آن‌ها تحریم می‌شوم. گرچه هنوز هم در برابر این مردم احساس حقارت و دین می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه که مردم ما مردم خوب و بزرگی هستند، گفت: مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند وظیفه ما این است که پشت این مردم و مقاومت آن‌ها پنهان نشویم، اگر قرار است ما پشت مقاومت مردم پنهان شویم پس ما چه کاره‌ایم؟ پس برای چه به ما حقوق می‌دهند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.