ارتباط با ما در

معاملات طلا در بازار جهانی با بروکر بین المللی کپیتال اکستند

از آنجایی که معامله گران بازارهای مالی به دنبال سرمایه گذاری های پایداری هستند که بتواند سرمایه آنها را در برابر تورم، بی ثباتی بازار و سایر عوامل ژئوپلیتیکی محافظت کند، طلا بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است.

منتشر شده

از آنجایی که معامله گران بازارهای مالی به دنبال سرمایه گذاری های پایداری هستند که بتواند سرمایه آنها را در برابر تورم، بی ثباتی بازار و سایر عوامل ژئوپلیتیکی محافظت کند، طلا بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. معامله ‌گران می‌توانند از طلا به‌عنوان راهی برای محافظت در برابر سایر سرمایه‌گذاری‌ها یا به‌عنوان پناهگاه امنی استفاده کنند که در طول زمان ثبات را فراهم می‌کند و نسبت به اکثر دارایی های دیگر در برابر نوسانات چشمگیر مقاوم‌تر است.

منبع این مطلب از وب سایت بروکر کپیتال اکستند به آدرس capitalxtend.com/fa دریافت شده است. این کارگزاری یک بروکر بین المللی است که ضمن ارائه خدمات به زبان فارسی به کاربران ایرانی، مقالات آموزشی متعددی در حوزه فارکس و بازارهای مالی ارائه می دهد. بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران موفق در ایران و سایر کشورهای جهان در بروکر کپیتال اکستند فعالیت دارند. شما میتوانید با ثبت نام در این کارگزاری تا ۳۰۰ دلار پاداش سرمایه گذاری دریافت کنید. یکی دیگر از آدرس های وب سایت کپیتال اکستند https://capitalxtend-irn.com/fa/ است که اختصاصی برای کاربران ایرانی طراحی شده است. همچنین جهت دسترسی به تیم پشتیبانی و آموزشی کپیتال اکستند میتوانید آیدی تلگرام @capitalxtend_farsi را دنبال کنید و از مطالب آموزشی کانال تلگرامی کپیتال اکستند بهره ببرید.

با ثبت نام در کپیتال اکستند تا ۳۰۰ دلار پاداش سرمایه گذاری دریافت کنید!

بررسی تاریخچه معاملات طلا

تاریخچه طلا به عنوان یک ارزش پولی بیش از ۵۰۰۰ سال پیش آغاز شد. در ابتدا از طلا برای جعل و ضرب سکه و به عنوان وسیله پرداخت استفاده می شد. با افزایش تولید جهانی، برخی از کشورها شروع به استفاده از طلا به عنوان پول ملی موقت کردند. بعدها، استاندارد طلایی که پول را براساس مقدار ثابتی طلا تعیین میکرد، معرفی شد.

امروزه، پس از لغو استاندارد طلا، نقش طلا به عنوان ابزار اصلی پرداخت کمرنگ شده است و جای خود را به پول کاغذی فیات و ارزهای دیجیتال داده است. امروزه طلا یک ابزار سرمایه گذاری است که به عنوان یک دارایی امن برای تنوع بخشیدن به پرتفوی سرمایه گذاری و محافظت در برابر ریسک های بالا استفاده می شود. امروزه مشارکت ‌کنندگان اصلی بازار معاملات صنعت طلا، بانک‌های مرکزی، صندوق بین‌المللی پول و سایر صندوق‌ها، بانک‌های تجاری، بورس اوراق بهادار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و قابل معامله در بورس، تجار و سرمایه‌گذاران فردی، شرکت‌های تولیدکننده طلا و مصرف‌کنندگان این فلز هستند.

معاملات آنلاین طلا چیست؟

XAU/USD یکی از تعدادی جفت طلا است که توسط بروکر فارکس معتبر کپیتال اکستند ارائه می‌شود و استفاده از طلا را به عنوان بخشی از استراتژی معاملاتی فارکس آسان‌تر از همیشه می‌کند. ثبات قیمت طلا در طول زمان نیز آن را به یک دارایی مهم در دوره های تورمی تبدیل می کند.

برای مثال به دنبال تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ بر اقتصاد جهانی، دولت‌های خارجی و معامله‌گران فارکس باهوش، بیشتر پول خود را به طلا منتقل کردند تا در مقابل ضررهای ناشی از تورم محافظت کنند. شیوه های اقتصادی مانند چاپ بیشتر پول می تواند ارزهای جهانی را تضعیف کند و ارزش آنها را نسبت به دارایی های پایدار مانند طلا کاهش دهد.

ثبات طلا تا حد زیادی مرهون حجم نسبتاً ثابت جهانی آن است، که نمی‌توان آن را به‌طور چشمگیری افزایش داد.

معاملات فارکس در مقایسه با معاملات طلا

از آنجایی که معاملات طلا در زمان‌های متزلزل اقتصادی ثابت است، در میان معامله‌گرانی که می‌خواهند خود را در برابر یک بازار پرنوسان یا تورم محافظت کنند، مورد علاقه است. این بدان معناست که معامله گران طلا تمایل دارند روی روندهای بلندمدت بازار تمرکز کنند. در همین حال، معامله گران فارکس معمولاً بر فعالیت کوتاه مدت بازار متمرکز هستند.

ارزش طلا

وقتی صحبت از سرمایه و کالا می شود، طلا یکی از محبوب ترین فلزات گرانبها برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود. چرا؟ طلا می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا پرتفوی خود را متنوع کنند، که به ویژه در زمان عدم اطمینان اقتصادی مهم است. اگرچه بازار طلا ممکن است گاهی اوقات بی ثبات به نظر برسد، اما مدت هاست که به عنوان یک پناهگاه امن در بسیاری از کشورها و بازارها در نظر گرفته شده است.

چه عواملی باعث تغییر قیمت طلا می شود؟

چه چیزی می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد؟ فعالیت های تجاری، تورم اقتصادی، عرضه و تقاضا عوامل اصلی هستند که می توانند بر قیمت طلا تأثیر بگذارند. علاوه بر این، زمانی که طلا بیش از حد استخراج می شود و از تقاضای فعلی پیشی می گیرد، می تواند باعث کاهش قیمت طلا شود.

سرمایه گذاران و میزان خرید و فروش طلا نیز می تواند منجر به نوسانات کوتاه مدت در قیمت این فلز گرانبها شوند.

قراردادهای آتی طلا چیست؟

قراردادهای آتی،  قراردادهای الزام آور قانونی هستند که در بازارهای مالی خرید و فروش می شوند. خریدار مقدار معینی از کالا را با قیمتی از پیش تعیین شده در یک تاریخ خاص خریداری می کند، در حالی که فروشنده موافقت می کند که دارایی را تحت همان شرایط از پیش تعیین شده، واگذار کند.

قراردادهای آتی طلا مانند سایر قراردادهای آتی کار می کنند. آنها از خریداران می خواهند که مقدار مشخصی طلا را با قیمتی مشخص در آینده خریداری و دریافت کنند، در حالی که فروشنده موظف است در آن زمان آن مقدار طلا را ارائه دهد.

قرارداد اختیار معامله طلا چیست؟

اختیار معامله طلا مشتقه هایی هستند که از طلا یا قراردادهای آتی طلا به عنوان دارایی های اساسی استفاده می کنند. که نوعی قرارداد است بین دو طرف برای ساده سازی معامله احتمالی روی مقدار معینی طلا تنظیم میشود. قرارداد اختیار معامله شامل قیمت از پیش تعیین شده فلز گرانبها به همراه تاریخ انقضای آن است.

بازار طلا به دلیل موقعیت منحصر به فرد در سیستم های اقتصادی و سیاسی جهان، نقدینگی بالا و فرصت های عالی برای سود تقریباً در همه بازارهای مالی ارائه می دهد. در حالی که بسیاری از افراد مالکیت فیزیکی طلا را انتخاب می کنند، سفته بازی از طریق بازارهای آتی، معاملات فارکس و … اهرمی باورنکردنی با ریسک اندازه گیری شده ارائه می دهد.

در نهایت توصیه میکنیم که برای معاملات طلای آنلاین حتما یک بروکر معتبر و دارای مجوز رسمی مثل کپیتال اکستند را انتخاب کنید تا ضمن اجرای امن و مطمئن معاملات، کمترین هزینه های خرید و فروش را تجربه کنید!

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.