ارتباط با ما در

همه چیز درمورد روغن ریزی موتورسیکلت

عوامل مختلفی در روغن‌ریزی موتور سیکلت نقش دارند. اگر موتورسیکلت شما دچار روغن‌ریزی شود باید حتماً آسیب آن را برطرف کنید تا کاهش روغن منجر به آسیب‌های زیادی در موتورسیکلت و از بین رفتن قطعات مختلف آن نشود. برای جلوگیری از روغن‌ریزی موتورسیکلت می‌توانید با استفاده منظم از موتورسیکلت از این آسیب جلوگیری کنید.

منتشر شده

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای اکثر موتورسواران به وجود آید روغن ریزی موتورسیکلت آنها است. دلایل گوناگونی برای روغن ریزی موتورسیکلت وجود دارد که باید پس از ایجاد چنین مشکلی قسمت‌های گوناگون موتورسیکلت را مورد بررسی قرار داد و در صورت نیاز بخش‌های مختلف آن را تعمیر نمود. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید حتما از یک متخصص بخواهید که به شما کمک کند تا آسیب به قسمت‌های دیگر موتورسیکلت وارد نشده و بتوانید روغن‌ریزی موتور‌سیکلت را در مدت بسیار کوتاهی برطرف نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روغن‌ریزی موتور سیکلت با ما همراه باشید.

روغن ریزی موتور سیکلت

چرا موتور سیکلت نشتی پیدا می‌کند؟

یکی از دلایل رایج که باعث نشتی روغن در موتور می‌شود، معیوب بودن واشر موتورسیکلت است. در موتور واشرهای مختلفی وجود دارند که شامل واشر تابه روغن، واشر درپوش سوپاپ و میل لنگ و واشر سرسیلندر می‌شوند. این ۴ واشر بالاترین فشارهای داخلی را در موتورسیکلت متحمل شده و اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهند روغن از بین سطوح آنها به بیرون نشت پیدا می‌کند.

اگر با مشکل روغن‌ریزی مواجه شدید ابتدا واش های مختلف موتورسیکلت را مورد بررسی قرار دهید.  واشرهای مختلف موتور سیکلت ممکن است به دلیل استفاده نشدن موتور سیکلت دچار پیری و ترک شوند. اگر موتورسیکلت به‌طور مداوم مورداستفاده قرار گیرند طول عمرشان افزایش پیدا می‌کند و آنها دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی و ترک خوردگی نخواهند شد. افرادی که از موتورسیکلت خود به صورت مداوم استفاده می‌کنند و موتورسیکلت آنها دچار روغن‌ریزی می‌شود باید به عوامل دیگر دقت داشته باشند تا بتوانند عیب روغن‌ریزی موتورسیکلت خود را پیدا کنند.

معیوب بودن شمع‌ های موتور

در صورت ایراد در شمع‌های موتور‌سیکلت نیز ممکن است موتورسیکلت دچار روغن‌ریزی شود. موتورسیکلت شمع‌های مختلفی دارد و در صورت روغن‌ریزی باید آنها را موردبررسی قرار داد. اگر شمع‌های روغن به اندازه کافی سفت بسته نشده باشند ارتعاشات موتورسیکلت باعث میشود که از طریق آنها روغن نشتی پیدا ‌کند. رد شدن موتورسیکلت از روی سرعت گیر و برخورد ته موتورسیکلت به آن باعث آسیب رسیدن به پلاگین تخلیه شده و روغن‌ریزی در موتورسیکلت ایجاد میشود.

برطرف کردن روغن‌ریزی موتورسیکلت

برای برطرف کردن عیب روغن‌ریزی موتور سیکلت باید شمع‌های تخیله آن را تعمیر نمود. اگر مشکل از بخش دیگری باشد باید آن را مورد بررسی قرار داد و از ابزارهای لازم برای تعمیر موتورسیکلت استفاده کرد. برای تعویض واشر‌های پوشش سوپاپ نیاز به چند پیچ‌ومهره وجود داشته و کار ساده‌ای است. تعمیر واشر میل لنگ هم به راحتی انجام می‌شود و نباید زمان زیادی برای آن صرف نمود. اگر روغن‌ریزی موتور سیکلت مربوط به واشر سرسیلندر باشد باید حتما از یک متخصص بخواهید که عیب آن را برطرف نماید. شما به تنهایی نمی‌توانید این مشکل را برطرف کرده و زمان زیادی نیاز دارد. در صورت مشاهده روغن‌ریزی موتورسیکلت حتماً از یک تعمیرکار بخواهید که باسرعت بالا عیب آن را به طور کامل برطرف نماید تا آسیب به بخش‌های دیگر وارد نشود.

روغن ریزی موتور

جلوگیری از نشتی موتور سیکلت

شاید برای شما این سوال پیش آید که آیا روشی برای جلوگیری از روغن‌ریزی موتور‌سیکلت وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تقریباً برای اکثر موتورسیکلت‌ها این مشکل پیش می‌آید که روغن‌ریزی در آنها اتفاق بیفتد. بهترین کاری که برای جلوگیری از نشت روغن موتور‌سیکلت میتوانید انجام دهید استفاده مداوم و منظم از موتورسیکلت خودتان است. این راه ساده‌ای است که شما در اکثر مواقع از موتورسیکلت خود استفاده کنید تا عمر طولانی‌تری پیدا کرده و واشرهای داخلی آن معیوب نشوند. اگر موتور‌سیکلت شما بدون تحرک در یک مکان بماند و پس از مدتی از آن استفاده نکنید بسیاری از قطعات آن دوام خود را از دست می‌دهند. تعویض منظم روغن نیز یکی از موارد مهم برای جلوگیری از روغن‌ریزی موتورسیکلت است. اگر روغن قدیمی مدت زیادی در موتور بماند برلی واشر و موتور موتورسیکلت ضررهای زیادی به وجود خواهد آورد. شما می‌توانید هر چند وقت یکبار به صورت منظم روغن موتورسیکلت خود را تعویض نمایید. برای صحت موتورسیکلت خود می‌توانید مسافت زیادی را با آن برانی  و سپس برای یافتن لکه‌های روغن آن را در یک مکان قرار دهید. اگر روغن بسیار کمی نیز از آن نشتی کرد باید به آن توجه کرده و آن را برطرف نمایید.

قطعات یدکی موتور سیکلت

هر شخص برای برطرف کردن عیب و ایراد موتورسیکلت خود نیاز به قطعات یدکی موتورسیکلت دارد. این روزها قطعات تقلبی در بازار به فراوانی یافت می‌شود و باید در خرید خود دقت زیادی داشته باشید. مجموعه‌های معتبری که در کشور ما قطعات یدکی موتورسیکلت را به فروش می‌رسانند که یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید شما محسوب می‌شوند. در میان این فروشگاه‌ها میتوان به فروشگاه آنلاین قطعات موتور سیکلت پیشتاز تجارت اشاره نمود. مجموعه ما به عنوان یکی از مجموعه‌های برتر در فروش انواع لوازم یدکی موتورسیکلت‌های مختلف، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا تمامی قطعات را به صورت آنلاین و در هر مکانی که حضور داشته باشند خریداری نمایند. شما می‌توانید با انتخاب مجموعه پیشتاز تجارت برای خرید خود، از یک خرید به صرف بهره‌مند شده و خدمات مختلفی را دریافت نمایید.

اهمیت کیفیت لوازم یدکی برای جلوگیری از روغن ریزی

اگر بخواهید روغن‌ ریزی موتورسیکلت شما به طور کامل متوقف شود باید در خرید لوازم یدکی دقت داشته باشید و لوازم را با کیفیتی بسیار بالا خریداری نمایید. کیفیت لوازم یدکی برای جلوگیری از روغن‌ریزی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر لوازم یدکی موتورسیکلت مانند وشرها و یا شمع‌های مختلف از کیفیت بالایی برخوردار باشند با طول عمر بالای خود از روغن‌ریزی جلوگیری کرده و تا مدت زیادی می توانید به راحتی از موتورسیکلت خود استفاده نمایید.

روغن ریزی

جمع بندی

با توجه به مطالبی که برای شما توضیح دادیم متوجه شدید که عوامل مختلفی در روغن‌ریزی موتور سیکلت نقش دارند. اگر موتورسیکلت شما دچار روغن‌ریزی شود باید حتماً آسیب آن را برطرف کنید تا کاهش روغن منجر به آسیب‌های زیادی در موتورسیکلت و از بین رفتن قطعات مختلف آن نشود. برای جلوگیری از روغن‌ریزی موتورسیکلت می‌توانید با استفاده منظم از موتورسیکلت از این آسیب جلوگیری کنید. کیفیت قطعات یدکی هم اهمیت زیادی برای جلوگیری از روغن‌ریزی دارد. اگر قصد خرید قطعات یدکی موتورسیکلت را دارید هم اکنون به سایت مجموعه ما مراجعه کرده و با استفاده از سبد خرید انواع قطعات را خریداری کنید.

منبع: پیشتاز تجارت https://pishtaztejarat.com/

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.