ارتباط با ما در

چگونه زعفران اصل و تقلبی را تشخیص دهیم

از زمان های گذشته تا به امروز افراد مختلف برای اینکه بتوانند برخی از غذاهای خود را آماده کنند و در عین حال برخی از بیماری خود را درمان کنند از گیاهان خودرو طبیعت استفاده می کنند. زعفران نیز از جمله این گیاهان است که پر از خواص غذایی و دارویی است‌. این مساله سبب شده است که این گیاه توسط انسان ها مورد کشت و بهره برداری قرار بگیرد.

منتشر شده

گاهی اوقات ممکن است که افراد هنگام خرید زعفران با سوالاتی مواجه شوند. از جمله سوالاتی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

استفاده از زعفران به چه زمانی بر می گردد؟ خواصی که زعفران برای انسان چیست؟ چگونه می توان زعفران اصل را از زعفران تقلبی تشخیص داد؟ چگونه می توان زعفران اصل و با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کرد؟ قیمت زعفران به چه عواملی بستگی دارد؟ دیبا زعفران در زمینه فروش زعفران چه خدماتی را ارائه می دهد؟

با پاسخ دادن به سوالات مطرح شده می توان در مورد خواص زعفران و نحوه تشخیص زعفران اصل از تقلبی و همچنین نحوه خرید این محصولات با قیمت مناسب اطلاعات کافی را در اختیار مخاطبان قرار داد.

 

استفاده از زعفران

از زمان های گذشته تا به امروز افراد مختلف برای اینکه بتوانند برخی از غذاهای خود را آماده کنند و در عین حال برخی از بیماری خود را درمان کنند از گیاهان خودرو طبیعت استفاده می کنند. زعفران نیز از جمله این گیاهان است که پر از خواص غذایی و دارویی است‌. این مساله سبب شده است که این گیاه توسط انسان ها مورد کشت و بهره برداری قرار بگیرد.

ایران از جمله مهم ترین خواستگاه های گیاه زعفران است و حجم زیادی از این محصول در ایران مورد گشت و بهره برداری قرار می گیرد‌. کیفیتی که زعفران ایران دارد سبب شده است که این محصول در سایر کشور ها نیز محبوبیت پیدا کند و سالانه حجم زیادی سفارش از سایر کشور ها ثبت شود.

خواص زعفران برای افراد مختلف

از مهم ترین عواملی که افراد را به استفاده از زعفران ترغیب کرده است می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
تاثیر زعفران بر عملکرد بهتر دستگاه گوارش
اثر بر عملکرد بهتر دستگاه گردش خون
ایجاد آرامش و تسکین دهنده درد
جلوگیری از ایجاد افسردگی
تنظیم چرخه قاعدگی بانوان
تنظیم قوا جنسی آقایان
ضد افسردگی
خواص درمانی که گیاه زعفران دارد سبب شده است که از این محصول برای ساخت برخی دارو ها استفاده شود. به همین جهت از این محصول در صنایع دارو سازی استفاده می شود.

 

 

علاوه بر خواص دارویی که این محصول دارد از آن می توان جهت تهیه انواع مختلف غذا ها، نوشیدنی ها، دمنوش، کیک و شیرینی های مختلف و … نیز استفاده کرد.

تشخیص زعفران اصل از زعفران تقلبی

یکی از معضلاتی که امروزه هنگام خرید زعفران ممکن است افراد با آن مواجه شوند تقلبی بودن آن است. در واقع گاهی اوقات ممکن است که برخی افراد سود جو محصولاتی همچون گلرنگ را بجای زعفران و با قیمت زعفران به فروش برسانند.
در چنین حالتی افراد مختلف باید بتوانند زعفران اصلی را از زعفران تقلبی تشخیص دهند. از جمله مهم ترین راه هایی که افراد می توانند از طریق آن زعفران اصل را از زعفران تقلبی تشخیص دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

مزه کردن زعفران؛ افراد هنگامی که برای خرید زعفران اقدام می کنند می توانند با چشیدن آن به اصل بودن آن پی ببرند. به گونه ای که اگر زعفران مزه تلخی بدهد زعفران اصل است و اگر مزه آن شیرین، ترش و یا بی مزه باشد تقلبی خواهد بود.
رنگ دادن زعفران؛ یکی دیگر از راه هایی که افراد از طریق آن می توانند اصل بودن زعفران را تشخیص دهند، رنگ دهی آن است. به شکلی که زعفران اصلی با گذر زمان رنگ می دهد و سریع در آب رنگ ایجاد نمی کند.
شیپوری بودن زعفران؛ همانگونه که می دانید زعفران اصلی از کلاله زعفران گرفته می شود. کلاله زعفران نیز حالتی شیپوری دارد و این مساله سبب می شود که افراد بتوانند به شکل راحت تری زعفران اصل را از زعفران تقلبی تشخیص دهند.

رنگ زعفران پس از خشک شدن؛ یکی دیگر از راه تشخیص زعفران اصل رنگ آن پس از خشک شدن است. زعفران اصلی مس از خشک شدن رنگ قرمز تیره و یا ززشکی تیره دارد که افراد می توانند هنگام خرید به آن توجه داشته باشند.

 

 

عطر زعفران؛ عطر تند زعفران از جمله مسائلی است که افراد می توانند از طریق آن به شکل راحتی زعفران اصل را تشخیص دهند.

در واقع افراد با در نظر گرفتن هر کدام از این ویژگی هایی که اشاره کردیم و یا سایر ویژگی هایی که مختص شناسایی زعفران هستند و در این مقاله فرصت نشد که به آن اشاره شود می توانند زعفران اصل را از زعفران تقلبی تشخیص دهند.

خرید زعفران اصل و با کیفیت

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که افراد نمی دانند که برای خرید زعفران اصل و با کیفیت بهتر است که به چه مراکزی مراجعه نمایند.؟

مراکز مختلفی در سراسر کشور وجود دارد که انواع مختلف زعفران را در بسته بندی های متفاوت و یا به صورت فله ای و عمده به فروش می رسانند و افراد می توانند برای خرید این محصولات به این مراکز مراجعه نمایند.

برخی از این مراکز وجود دارند که افراد می توانند به صورت حضوری به آنجا مراجعه نمایند و زعفران مد نظر خود را در حجم مورد نیاز خود خریداری کنند. در واقع افراد می توانند زعفران را به صورت بسته بندی شده، فله ای، در میزان و حجم کم و یا به صورت عمده از مراکز مختلف خریداری نمایند.

علاوه بر این امکان برای افراد فراهم شده است که به صورت مستقیم نیز با تولید کنندگان ارتباط برقرار نماید و خرید خود را انجام دهند.

علاوه بر امکان خرید و فروش حضوری زعفران این امکان برای مخاطبان فراهم شده است که محصول مورد نظر را خود را به صورت اینترنتی نیز تهیه نمایند‌

در واقع برخی از فروشگاه های اینترنتی هستند که زعفران را به فروش می رسانند و افراد مختلف می توانند به راحتی به این سایت ها مراجعه کنند و با قیمت مناسب خرید خود را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

قیمت زعفران ارزان

عوامل مختلفی وجود دارند که می تواند بر قیمت زعفران تاثیرگذار باشد که از جمله مهمترین این عوامل می توان به موارد همچون کیفیت زعفران، حجم فروش زعفران، نحوه بسته بندی که برای آن در نظر گرفته می شود، خرید به صورت خرد و یا عمده، خرید مستقیم از تولید کنندگان و یا نحوه ارائه زعفران به بازار، تغییرات قیمت ارز و سوالاتی که در بازار ایجاد میشود و غیره اشاره کرد. به عنوان مثال قیمت زعفران فله در مقایسه با زعفران هایی که به صورت بسته بندی شده به فروش می رسد مناسب تر است.

شما می توانید برای خرید زعفران با قیمت مناسب به دیبا زعفران مراجعه نمایید.

خرید از دیبا زعفران

دیبا زعفران از جمله سایت های اینترنتی در زمینه فروش زعفران مشغول به فعالیت است. با این حال افراد می توانند برای خرید حلوا ارده و یا میوه خشک نیز به این سایت مراجعه نماید.

محصولاتی که در دیبا زعفران به فروش می رسد علاوه بر این که از کیفیت بالایی برخوردار هستند بلکه قیمت مناسبی نیز برای فروش آن در نظر گرفته شده است.

افراد می توانند برای خرید محصولات مد نظر خود به سایت دیبا زعفران مراجعه نمایند و مشاوره های لازم در زمینه خرید زعفران اصل و با کیفیت را دریافت نمایند و پس از آن سفارش خود را ثبت کنند و پس از مدتی کوتاه سفارش خود را درب منزل دریافت کنند و از خواص بیشمار زعفران لذت ببرند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.