ارتباط با ما در

نازنین بنیادی را بیشتر بشناسید

نازنین بنیادی (Nazanin Boniadi) بازیگر ایرانی – بریتانیایی در اول خرداد ۱۳۵۹ شمسی (۲۲ می ۱۹۸۰ میلادی) در تهران زاده شد و زمانی که بیست روز بیشتر نداشت به همراه خانواده به لندن مهاجرت کردند.

منتشر شده

نازنین بنیادی

هدی کاشانیان: این روزها نام «نازنین بنیادی» بیش از هر زمان دیگر به گوش خیلی از ایرانی‌ها خورده است. او یکی از افرادی است که ماه‌هاست در کنار چهره‌هایی مثل رضا پهلوی، مسیح علی نژاد و حامد اسماعیلیون، درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

بیوگرافی نازنین بنیادی

نازنین بنیادی (Nazanin Boniadi) بازیگر ایرانی – بریتانیایی در اول خرداد ۱۳۵۹ شمسی (۲۲ می ۱۹۸۰ میلادی) در تهران زاده شد و زمانی که بیست روز بیشتر نداشت به همراه خانواده به لندن مهاجرت کردند؛ بنابراین او در لندن بزرگ شد و تا ۱۹ سالگی در یک مدرسه خصوصی تحصیل کرد و دانشگاه خود را در رشته بیولوژی (زیست شناسی) در دانشگاه ارواین کالیفرنیا گذراند. او در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) در حال گذراندن دوره دکترای خود در دانشگاه تورنتو بود.

«صفی علی شاه» جد پدری نازنین بنیادی از شاعران و فیلسوفان پرآوازه قرن نوزدهم میلادی بود. نازنین هم از سن ده سالگی به هنر اشتیاق فراوانی داشت و زمانی که در لندن در کالج موسیقی بود با پی بردن به استعداد خود و آموختن ویولن، استعداد خود را پرورش داد. او علاوه بر موسیقی تجربیاتی در زمینه رقص باله، اسکیت روی یخ، رقص شکم و غواصی دارد.

فیلم و سریال های نازنین بنیادی

نازنین بنیادی برای بازی در نقش اصلی سریال ارباب حلقه‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۹ شمسی) دعوت شد که قرار بر این شد که این مجموعه از سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ شمسی) انتشار یابد. او در این سریال، نقش برانوین را بازی می‌کند. نازنین بنیادی اجرای خود را در سریال ارباب حلقه‌ها به زنان ایران تقدیم کرده است. همچنین وی عنوان کرده این نقش را از زنان شجاع سرزمینم الهام گرفته‌ام.

Game Face با کارگردانی جیمز رودیمر (۲۰۰۷)

Kal: Yesterday & Tomorrow به کارگردانی فریا پارخ (۲۰۰۶)

The Game در نقش جویس (۲۰۰۷)

General Hospital: Night Shift سریال تلویزیونی در نقش لیلا میر (۲۰۰۷)

Charlie Wilson’s War در نقش زن افغانی (۲۰۰۷)

Iron Man در نقش آمیرا احمد (۲۰۰۸)

Shade of Ray به کارگردانی جعفر محمود در نقش فرح (۲۰۰۸)

General Hospital سریال تلویزیونی در نقش لیلا میر (۲۰۰۷-۲۰۰۹)

Diplomacy در نقش مترجم فارسی (۲۰۰۹)

۲۴ سریال۲۴ (۲۰۱۰)

Hawthorne سریال تلویزیونی در نقش آنیسا آمارا (۲۰۱۰)

The Next Three Days در نقش آنیسا الین (۲۰۱۰)

How I Met Your Mother سریال تلویزیونی کمدی و پرطرفدار آشنایی با مادر در نقش نورا (۲۰۱۱)

Homeland سریال تلویزیونی در نقش مامور ایرانی الاصل سازمان سیا آمریکا (فصل سوم و چهارم)

نازنین بنیادی در دنیای مد

نازنین بنیادی تنها یک مدل نیست و جدیداً به دنیای مد و فشن هم وارد شده است. البته هدف او برای ورود به این عرصه، تجارت نبوده، بلکه آگاهی رسانی در زمینه حقوق بشر و جلب توجه کردن دیگران به این موضوع بوده است.

بنیادی با طراح ایرانی – آمریکایی به نام امیر تقی در این زمینه همکاری داشته است. اینکه نازنین طرفدار پوشیدن پیراهن‌های خاص است، درست است، ولی او به اندازه خودش هم اسپرت پوش می‌باشد.

ازدواج نازنین بنیادی با هنرپیشه مشهور هالیوود

مادر نازنین بنیادی، عضو کلیسای ساینتولوژی بود. او نیز در میانه دهه ۲۰۰۰ (میلادی) خود را وقف کار داوطلبانه برای کلیسای ساینتولوژی کرد، زیرا فکر می‌کرد کلیسا کار‌های انسان دوستانه انجام می‌دهد. در سال ۲۰۰۵ به خاطر رکورد فروش کتاب برای کلیسا، از او تقدیر شد.

در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳ شمسی) تام کروز به اسپانیا رفته بود تا یک کلیسای جدید را در مادرید افتتاح کند. او از نداشتن همسر اظهار ناراحتی کرد و دفتر کلیسا، نازنین بنیادی را به او پیشنهاد دادند. دیوید مسکویج که رهبر کلیسای ساینتولوژِی بود مسئول یافتن همسر مناسب برای تام کروز شد. بدون آن که گزینه‌های روی میز کلیسا از این موضوع اطلاع داشته باشند، بررسی شدند. در طی این بررسی‌ها، نازنین بنیادی فردی بود که جهت آشنایی با تام کروز انتخاب شد.

دیوید مسکویج، گریگ ولهیر را مامور مقبولیت نازنین بنیادی کرد تا در آنجا او را برای ملاقات با تام کروز آماده کردند، ارتودنسی دندان‌های او را خارج کردند و حتی رابطه نازنین با دوست پسرش به نام تامی دیوس که مدت زیادی بود با هم بودند را خراب کردند، زیرا که آن‌ها به نازنین اعلام کردند که تامی در جلسه اعتراف، گفته است که به نازنین خیانت کرده است.

پس از آن مبلغ بیست هزار دلار از فروشگاه بورلی هیز برای نازنین لباس خریدند، آرایش و مو‌های او را طبق نظر و سلیقه تام کروز رنگ کردند.

نازنین بنیادی از این موضوع اطلاع نداشت و کلیسا به او گفته بود که قرار است با رهبران جهان دیدار کند و در این دیدار باید زیبا و آراسته باشد. او زمانی به نقش معشوقه بودن خود برای تام کروز پی برد که به نیویورک رسیده بود. در اواخر سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳ شمسی) آن دو، زندگی‌شان را با یکدیگر جهت آشنایی آغاز کردند. در آغاز تام کروز بسیار رمانتیک بود، اما در مدت کوتاهی، بسیار خشن و بداخلاق شد. هنگامی که دیوید میسکویج به مهمانی آن‌ها رفت، نازنین بیمار بود و به حضور مسکویج توجهی نشان نداد. این کار موجب خشم مسیکویج شد. روز پس از آن، کروز با مشت بر میز کوبیده و نازنین را متهم به توهین به رهبر کلیسا کرد. دو هفته بعد در ژانویه ۲۰۰۵ به نازنین اطلاع دادند که رابطه‌اش با تام کروز تمام شده‌ است. هنگامی که بنیادی از بدرفتاری میسکویج و کروز با دوست ساینتولوژیست خود درد دل کرد، او این مسئله را فوراً گزارش داد. برای مجازات، بنیادی را به شستن دستشویی‌ها با مسواک مجبور کردند. پس از آن، نازنین، کلیسا را ترک کرد. او هم‌اکنون خود را «مسلمان غیرمتعهد» می‌داند.

فعالیت های سیاسی نازنین بنیادی

نازنین بنیادی بر حقوق زنان، جوانان، زندانیان عقیدتی تمرکز دارد. او عضو عفو بین الملل ایالات متحده آمریکا می‌باشد. در سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۹ شمسی) به عنوان یکی از سفیر‌های سازمان عفو بین‌الملل بریتانیا انتخاب گردید. نازنین بنیادی در سال ۱۳۸۹ شمسی برای آزادی محمد رسول اف و جعفر پناهی کارزاری به راه انداخت و سینماگران سرشناسی همچون شان پی، ران هاوارد، پل هگیس و… از او حمایت کردند. نازنین در سال ۱۳۹۰ شمسی هم به کارزار آزادی سه آمریکایی که در ایران دستگیر شده بودند پیوست. وی به واسطه‌ی فعالیت‌های سیاسی خود در این ماه‌ها که اعتراضات در ایران شروع شده، شناخته شده است. در جدیدترین مورد با سخنرانی که درباره‌ی ایران در سازمان ملل داشت، خبر ساز شد.

در روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، نازنین بنیادی به عنوان بازیگر و فعال حقوق بشر و شیرین عبادی حقوقدان ایرانی در نشستی غیررسمی موسوم به آریا فرمولا که در مقر سازمان ملل در نیویورک به خواست آمریکا پیرامون حوادث اخیر ایران برگزار شد، دعوت شدند و سخنرانی کردند.

به گزارش نشان تجارت، چند ماهی است که نازنین بنیادی در کنار افرادی چون رضا پهلوی، مسیح علی نژاد و حامد اسماعیلیون، ائتلافی را در مبارزه با جمهوری اسلامی شکل داده‌اند. این ائتلاف، چندی بعد از اعتراضات در ایران که به واسطه فوت مهسا امینی، شدت پیدا کرد، صورت گرفت. حال این چهار نفر به نوعی خود را رهبران اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران می‌دانند. از این‌رو و چندی پیش، حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و از اعضای جبهه پایداری، مخالفان نظام جمهوری اسلامی را به پشه شبیه کرده بود.

نازنین بنیادی و جورج کلونی

نازنین بنیادی در یک ویدیویی تبلیغاتی در چند سال پیش که برای یک شرکت نوشیدنی قهوه و نسکافه بود در کنار جورج کلونی قرار گرفت.

منابع: مجله اینترنتی دلگرم، خبرگزاری فارس و سایت جادوی باور

منبع: نشان تجارت

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.