ارتباط با ما در

مثبت اندیشی چه تاثیر در زندگی انسان دارد؟

تاثیر مثبت اندیشی در زندگی انسان همواره قابل شهود می باشد . تنها لازم است تا توجه خود را روی آن قرار دهید تا متوجه تغییرات مفید و سالم در زندگی خود گردید.

منتشر شده

تاثیر مثبت اندیشی در زندگی انسان

تاثیر مثبت اندیشی در زندگی انسان همواره قابل شهود می باشد . تنها لازم است تا توجه خود را روی آن قرار دهید تا متوجه تغییرات مفید و سالم در زندگی خود گردید. شایان ذکر است که تنها مثبت اندیشی نیاز این موضوع نمی باشد ، زیرا فرد باید تا به خوبی آموزش را دریافت نماید تا در همه ی مراحل زندگی اش همواره نگرشی مثبت را اعمال کند. ایجاد و دریافت عمیق و ماندگار آرامشی در زندگی را مهم ترین دست آورد مثبت اندیشی می توان دانست. مواردی از جمله افزایش اعتماد به نفس و دوری از همه ی افکار منفی و مشکلات ناشی از آن مانند افسردگی، استرس و …، افزایش در تمرکز بر روی موفقیت و شاد زیستن و ایجاد بهترین موقعیت ها در زندگی، آمادگی همیشگی ذهن و جسم در جهت دریافت اتفاق های خوب و زیبا همه را از جمله موارد مثبت اندیشی می توان به شمار آورد. امروزه با افزایش سطح آگاهی افراد از زندگی مثبت، اعمالی همچون مدیتیشن و چاکرا توجه بیشتری دارند.

مثبت اندیشی

 

فواید مدیتیشن

تمرین‌هایی که در رابطه با مدیتیشن و ذهن‌ آگاهی وجود دارد جهت سلامتی مزایای مختلفی را شامل می شود که در بهبود کیفیت زندگی افراد تاثیر به سزایی دارد . تحقیقات و مطالعات اخیر حاکی از آن بوده که آیا مدیتیشن یا ذهن آگاهی به افراد کمک می‌ کند تا اضطراب، استرس، افسردگی، درد یا علائم مربوط به ترک نیکوتین، الکل یا مواد افیونی را مدیریت شود. ضمن اینکه مطالعاتی در رابطه با اثرات مدیتیشن یا ذهن آگاهی بر کنترل وزن یا کیفیت خواب انجام شده است. با این اوصاف، بسیاری از تحقیقات در رابطه با این موضوعات مقدماتی یا از نظر علمی دقیق نیست. با توجه به اینکه مطالعات انواع مختلفی از تمرین ‌های مراقبه و ذهن‌آگاهی بررسی می کند و اندازه ‌گیری اثرات آن شیوه‌ها دشوار می باشد، تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مطالعات دشوار است به طور کلی مدیتیشن کمک می کند تا به بهبود شرایط زیر دست یابید:

  • استرس، اضطراب و افسردگی
  • فشار خون بالا
  • احساس درد
  • بی خوابی و کیفیت خواب
  • اختلال مصرف مواد
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • کنترل وزن و رفتار خوردن
  • اختلال کمبود توجه-بیش فعالی

چنانچه که با فشار روحی بیش از حد معمول مواجه هستید، توصیه می شود بهتر است تحت نظر دکتر متخصص روانشناس باشید.

مزایای مدیتیشن

بهبود سلامت عاطفی

برخی اشکال مدیتیشن می تواند منجر به بهبود تصویر ذهنی و دیدگاه مثبت تری در زندگی شود. مواد شیمیایی التهابی که سیتوکین نامیده می شود در واکنش به استرس آزاد خواهد شد و می توانند بر حالت افسردگی تاثیر بگذارد و منجر به افسردگی شود.

خود آگاهی

مواردی از اشکال مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا درک قوی تر از خود ایجاد نماید و در بهترین حالت به رشد خود کمک می کند.

توجه بیشتر

مدیتیشن در افزایش قدرت و استقامت موثر بوده و انجام آن در طول زمان قدرت تمرکز و توجه را بیشتر می کند.

کاهش کم حافظگی مربوط به سن

پیشرفت و افزایش در توجه و شفافیت تفکر می تواند منجر به جوان شدن ذهن گردد . توانایی شرکت کنندگان در انجام وظایف حافظه در مطالعات متعدد از دست رفتن حافظه مربوط به سن را بهبود می دهد.

چاکرا

چاکرا چیست؟

چاکرا مراکز انرژی بدن می باشند که انرژی مثبت و منفی را به خود جذب می کنند و موجب به تقویت و یا دگرگونی این مراکز انرژی می گردد. این مراکز انرژی، مراکز هفتگانه قدرتمندی محسوب می شوند که در ستون فقرات در کالبد اثیری قرار داردس و رابط بین روح و جسم را برقرار می سازد. کلمه چاکرا به معنی چرخ بوده که در اصطلاح در بدن به صورت دائم در حال چرخش می باشند.

چاکراها همواره در حال چرخش هستند و به این شکل انرژی حیات یا پراناها را جذب خود می کنند و این انرژی در میان شبکه ‌ای از مجرا‌های باریک به نام نادی در سراسر بدن به حرکت می آورد و جریان پیدا می کند.

وظایف چاکرا

چاکراها در بخش های مختلف بدن وجود دارند کار آن ها تنظیم و ایجاد تعادل در بدن بوده ، در حالی که که تعادل قسمتی از بین رود چاکرای مخصوص آن با مشکل مواجه می شود و ایجاد اختلالات روحی و جسمی را منجر خواهد شد. در این شرایط بدن به پاکسازی نیاز پیدا می کند.  چاکراهای اصلی بدن که شامل ۷ چاکرا می باشد ، ارگان هایی را بررسی می کنند و طبعاً مسئول شکل‌ گیری اخلاق و رفتارهای ما و همچنین مقاومت های ما در برابر بیماری ها یا موارد اخلاقی یا ضعف ما در قبال سایر بیماری ها و سایر خصوصیات اخلاقی می باشند.

با توجه به جدید بودن مبحث مدیتیشن مالی و توجهی که این روز ها در کشورمان به این علم می شود، می توان آن را یکی از ارکان مهم و بسیار علمی در انجام معاملات و تحلیل به شمار آورد. به طور کلی در کنار تمام قدرتی که تحلیلگران سنتی اعم از تکنیکالیست ها و فاندامنتالیست ها برخوردار می باشند ولی همگی در یک مطلب مشترکاً دارای ضعف می باشند و آن مبحث زمان هست. درآسترولوژی باید دانست تا چگونه وچه زمان با تصمیم جمعی، یک سهم یا ارز یا ارزی دیجیتال شروع به رشد یا ریزش می نماید. به طورکلی آموزش ها و ارائه خدماتی تحت این عنوان با وب سایت های زیادی صورت می گیرد . شما می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه به نشانی astrofarsisally.com ضمن دریافت اطلاعاتی جامع در این خصوص، خدماتی ار جمله راه های مثبت اندیشی و روش های فعالسازی چاکرا را دریافت نمایید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.