ارتباط با ما در

راهنمای سفر به ملبورن و جاذبه‌های گردشگری استرالیا

ملبورن (Melbourne) پایتخت ایالت ویکتوریا و پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا است. این شهر تقریباً ۱۹ درصد جمعیت این کشور را در خود جای‌داده است که عمدتاً در بخش شرقی شهر ساکن هستند.

منتشر شده

ملبورن (Melbourne) پایتخت ایالت ویکتوریا و پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا است. این شهر تقریباً ۱۹ درصد جمعیت این کشور را در خود جای‌داده است که عمدتاً در بخش شرقی شهر ساکن هستند.

ملبورن محل زندگیاکثر انسان‌های مشهور بوده و مکان‌های دیدنیمانند گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)، ساختمان نمایشگاه سلطنتی (Royal Exhibition Building) و ورزشگاه کریکت (Melbourne Cricket Ground) درون این شهر مستقرشده است. در ادامه درباره شهر ملبورن استرالیا و شرایط مهاجرت به این کشور، بیشتر توضیح می‌دهیم.

ملبورن در کدام نقطه استرالیا قرار دارد؟

ملبورن در خط ساحلی جنوب شرقی استرالیا، در ایالت ویکتوریا مستقرشده است. نزدیک‌ترین پایتخت‌های ایالتی به این شهر، کانبرا است که حدوداً هفت ساعت رانندگی در شمال شرقی و سیدنی، تقریباً نه ساعت شمال شرقی و آدلاید تقریباً هشت ساعت رانندگی به شمال غربی نیاز دارد.

همچنین می‌توانید با کشتی به تاسمانی (جزیره‌ای در جنوب شرقی استرالیا) بروید. در نواحی اطراف ملبورن، شهرهای ساحلی، وسایل نقلیه زیبا و حتی منطقه‌ای برای اسکی در کوه‌های برفی قرار دارد.

جمعیت‌شناسی شهر ملبورن استرالیا

تا ژوئن ۲۰۲۰، جمعیت منطقه شهری ملبورن استرالیا ۵,۱۵۹,۲۱۱ نفر بود. ملبورن درصد بسیاری از مهاجران را در خود جای‌داده است. تعداد مهاجران ملبورن نسبت به سیدنیزیادتر است. ملبورن دارای طیف گسترده‌ای از مذاهب است که گسترده‌ترین آن‌ها مسیحیت است. بیش از ۱۸۰ هزار مسلمان در ملبورن زندگی می‌کنند.

 

پیش‌بینیآب‌وهوای ملبورن

ملبورن دارای آب‌وهوای معتدل اقیانوسی و همراه با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است. این شهر به خاطر شرایط آب‌وهوایی متغیرش به‌خوبیشناخته‌شده که عمدتاً به خاطرقرار گرفتن آن در مرز مناطق گرم داخلی و اقیانوس خنک جنوبی است.

این اختلاف دما در ماه‌های بهار و تابستان بیشتر احساس می‌شود و هوای سردی در زمستان به وجود می‌آورد. این هوای سرد موجب ایجادجوگوناگون آب‌وهوایی، از طوفان تا رعدوبرق و تگرگ، افت شدید دما و باران شدید می‌شود. بااین‌حال، زمستان‌ها نسبتاً مرطوب و بیشتر ابری است.

هنر و فرهنگ شهر ملبورن

ملبورن که بیشتر به‌عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا شناخته می‌شود، در سطح جهانی به‌عنوان مرکز ورزش، موسیقی، تئاتر، کمدی، هنر، ادبیات، فیلم و تلویزیون نیز شهرت یافته است.

این شهر انواع گوناگونی از رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی سالانه را جشن می‌گیرد،ازجمله جشنواره بین‌المللی هنر ملبورن، جشنواره بین‌المللی کمدی ملبورن، جشنواره فرنج ملبورن و موبا (Melbourne Fringe Festival and Moomba) بزرگ‌ترین جشنواره اجتماعی رایگان استرالیاهستند.

نویسندگان معاصر ملبورن چون پیتر کری (Peter Carey)، هلن گارنر (Helen Garner) و کریستوس تسیولکاس (Christos Tsiolkas) کتاب‌هایی نوشته‌اند که برنده جوایز شده‌اند.

ملبورن کتاب‌فروشی‌های گسترده‌ و انتشارات بسیاری دارد. در سال ۲۰۰۸، این شهر دومین شهری بود که به‌عنوان شهر ادبیاتیونسکو انتخاب شد. گالری ملی ویکتوریا که در سال ۱۸۶۱ افتتاح شد، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه هنری استرالیا است.

هزینه زندگی در ملبورن در مقابل سیدنی

زندگی در ملبورن به‌مراتب ارزان‌تر از سیدنی است. هنوز هم به‌عنوان یک پایتخت شلوغ، قیمت اجاره و حمل‌ونقل می‌تواند خیلی گران باشند. یک فرد مجرد ​​که در ملبورن تنها زندگی می‌کند،ممکن است نزدیک به ۱۶۰۰ دلار استرالیا در هر ماه هزینه کند. این عدد ممکن است زیاد به نظر برسد اما اگر متوسط ​​حقوق ملبورن را که هر هفته ۵۵۴ استرالیا است در نظر بگیرید، خواهید دید که هزینه‌های زندگی در ملبورن به‌ آسانی بادرآمدخوب قابل پرداخت است.

حقوق کار در استرالیاو همچنینبرای دانشجویان

برای زندگی و کار در ملبورن به ویزای استرالیا احتیاج دارید. انواع گوناگونی از ویزا وجود دارند که به شما این فرصت را می‌دهند تا در طول اقامت خودکار کنید، رایج‌ترین نوع ویزا، ویزای دانشجویی و ویزای کار و تعطیلات است.

ویزای دانشجویی به شما این فرصت را می‌دهد تا بسته به مدت دوره یا تحصیلات دانشگاهی، برای مدت ۳ ماه تا ۵ سال در ملبورن زندگی کنید. با استفاده از این ویزا می‌توانید در طول‌ترم دانشگاهی ۲۰ ساعت و در تعطیلات ۴۰ ساعت یا بیشتر (تمام‌وقت) کارکنید.

ویزای کاری یا تفریحی به شما این فرصت را می‌دهد تا یک سال در ملبورن زندگی کنید و کارکنید. این ویزا امکان تمدید نیز دارد. با این ویزا می‌توانید تمام‌وقتکارکرده یا زمان خود رابین تحصیل و کار تقسیم کنید. از طریق روزنامه و سایت‌های کاریابی می‌توانید شغل موردنظر خود را پیدا کنید. شغل در ملبورن زیاد است و به‌آسانی مشغول به کار می‌شوید.

ازآنجاکهانگلیسی‌زبان رسمی استرالیا است، دانستن آن برای جستجوی کار در ملبورن مفید می‌باشد و زمینه را برای فرصت‌های شغلی بهتر مهیا می‌کند. اگر می‌خواهید سطح انگلیسی خود را ارتقاء دهید، دوره‌های انگلیسی زیادی در ملبورن عرضه می‌شوند.

در استرالیا، شماره پرونده مالیاتی (TFN) یک شماره اختصاص‌یافته توسط دولت است که شمارابه‌عنوان یک مودی در کشور تأیید می‌کند. کسانی که قصد کار در مشاغل آزاد یا پیمانکاری رادارند نیز به شماره کسب‌وکار استرالیا (ABN) نیاز دارند.

اقتصاد شهر ملبورن و صنعت اصلی آن

ملبورن استرالیا داراییک اقتصاد خیلی متنوع با نقاط قوت خاص در امورمالی، تولید، تحقیقات، فناوری اطلاعات، آموزش، تدارکات، حمل‌ونقل و گردشگری است. این شهر بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های استرالیا را در خود جای‌داده است؛ و اینکهیک بخش مهم مالیشمردهمی‌شود.

در فهرست مراکز مالی جهانی در سال ۲۰۱۸، ملبورن به‌عنوان پانزدهمین مرکز مالی رقابتی در جهان رتبه‌بندی شد؛ و اینکه این شهر دومین مرکز صنعتی استرالیاست. در جدول زیر آمار و ارقام اقتصادی ازجمله نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری و تورم این شهر در سال ۲۰۲۰ بیان‌شده است.

مردم چگونه در ملبورن استرالیارفت‌وآمدمی‌کنند؟

ملبورن داراییک سیستم حمل‌ونقل عمومییکپارچه است که بر طبق سیستم‌های قطار، تراموا، اتوبوس و تاکسی گسترده است. از سال ۲۰۰۶، حمایت از حمل‌ونقل عمومی بیش از ۲۰ درصد افزایش‌یافته است و تعدادی از پروژه‌ها باهدف گسترش استفاده از حمل‌ونقل عمومیآغازشده‌اند.

بهترینمکان‌هایدیدنی ملبورن برای بازدید

تعدادی از مکان‌های دیدنی این شهر زیبا عبارتند از:

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا یکی از مشهورترین باغ‌ها در استرالیا و دنیا است. برای دیدن گیاهان عجیب‌وغریب از پنج قاره مختلف که همه برای کمک به زیبایی، جنبه‌های علمی و آموزشی انتخاب‌شده‌اند، در این مکان وجود دارند.

ساحل سنت کیلدا

ساحل سنت کیلدا مکان خارق‌العاده دیگری برای بازدید است. این ساحل محبوب که در محله سنت کیلدا مستقرشده است و فاصله کمی از مرکز شهر دارد، جایی است که مردم در آن به فعالیت‌های تفریحی، شنا و سرگرمی‌های آبی (مثلاً موج‌سواری) می‌پردازند.

اتاقک‌های حمام برایتون

این خانه‌های رنگارنگ که در ساحل برایتون مستقرشده است، یکی از آثار زیبای شهر هستند. این سازه‌ها بیش از یک قرن پیش در امتداد چشم‌انداز دریایی ساخته‌شده‌اند، جایی که به لطف تزئینات متمایز خود همچنان ظاهری چشمگیر دارند. اتاقک‌های حمام نمونه‌هایی از معماری ویکتوریایی هستند که در سراسر شهر دیده می‌شوند.

ایستگاه خیابان فلیندرز

ایستگاه خیابان فلیندرز دفتر مرکزی راه آهن و مترو ملبورن است. این ایستگاه با بیش از ۱۵۰ سال قدمت، به یک مکان جاذبه اصلی برای افراد محلی و گردشگران خارجی تبدیل‌شده است.

مرکز تصاویر متحرک استرالیا

این موزه و مرکز آموزشی از انواع مواد سمعی و بصری تولیدشده در استرالیا و بقیه‌ی کشورها محافظت می‌کند. از طریق نمایشگاه‌های سرگرم‌کننده و تعاملی، مرکز را به مکانی عالی برای فعالیت‌های گروهی تبدیل کنند.

 

اگر می‌خواهید به ملبورن استرالیا مهاجرت کنید و از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری استرالیا مطلع شوید، و همچنین اگر قصد انتقال پول و حواله پول به استرالیا را دارید میتوانید با مشاوران مجرب کانگروز تماس حاصل بفرمائید.

منبع این مطلب

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.