ارتباط با ما در

عایق الاستومری بهترین جایگزین پشم شیشه و حفظ سلامت

عایق الاستومری در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین تجهیزات ساختمانی مبدل شده است. از این رو بسیاری از مردم برای خرید آن ترغیب شده اند.

منتشر شده

عایق الاستومری در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین تجهیزات ساختمانی مبدل شده است. از این رو بسیاری از مردم برای خرید آن ترغیب شده اند. علاوه بر سهولت در نصب و اجرای هر یک از این عایق ها، ویژگی های مهم آن ها برای سلامت بدن نیز مورد توجه قرار گرفته است. این عایق ها توانسته اند به سادگی جایگزین مواد پشم شیشه ای شوند. هر یک از آن ها در طولانی مدت سلامت بدن را به همراه می آورند و به همین سبب نیز مورد توجه هستند.

عایق الاستومری

عوارض استفاده از پشم شیشه در عایق بندی

در سال های اخیر مواد عایق بسیاری جایگزین پشم شیشه شده اند. این مواد عوارض استفاده از پشم شیشه را نداشته و به همین خاطر نیز مورد توجه قرار گرفته اند. اما پشم شیشه آسیب هایی به سلامت جسم وارد می کند و به همین سبب نیز در طول سال های گذشته کاربردهای آن به حداقل رسیده اند. برخی از محققین معتقدند که این مواد خاصیت سرطانی دارند و از این رو سلامت بدن را به شدت تهدید می کنند. البته همچنان اثبات علمی برای این فرضیه وجود ندارد ولی شبهات بسیاری در خصوص این دسته از آسیب های پشم شیشه مشاهده می شود.

برخی از مجموعه آسیب هایی که این مواد در طولانی مدت برای بدن به دنبال دارند را در زیر مشاهده می کنید:

  1. عایق پشم شیشه منجر به بروز بیماری های تنفسی در بدن می شود و به همین خاطر نیز استفاده از آن عوارض خطرناکی به دنبال خواهد داشت.
  2. تماس طولانی مدت با این مواد ریسک ابتلا به بیماری های ریوی را افزایش می دهد. انواع حساسیت ها نیز از مهمترین معایب استفاده از این مواد به شمار می روند.
  3. برخی از محققین خبر از وجود آزبست در این مواد عایق سازی می دهند که نشانه بسیار خطرناکی از عوارض این محصول به شمار می رود. استنشاق مواد آزبستی خطرات بسیاری برای سلامت بدن به همراه دارد و این مسئله دردسرهای بسیار زیادی برای افراد به وجود می آورد.

عملکرد عایق الاستومری

الاستومری بسیاری از معایب استفاده از عایق پشم شیشه را ندارد و به همین خاطر یک ماده صنعتی بسیار بی خطر شمرده می شود. این عایق در وهله اول برای سلامت انسان بی خطر است. در صورتی که افراد مسن، بیماران حساس و بچه های کوچک با این مواد تماس داشته باشند، هیچ عارضه ای در بدن آن ها به وجود نمی آید. عملکرد این عایق ها بسیار مطلوب است و از جمله تجهیزات ساختمانی به صرفه هستند. شما می توانید، هر یک از مدل های آن ها را برای نصب در بخش بندی های مختلف محیط منزل خریداری کنید.

ساختمان های امروزی با استفاده از این مواد جایگزین تجهیز می شوند و به همین خاطر استفاده از آن ها در همه کشور ما رایج شده است. عایق های پشم شیشه به جز سلامتی انسان برای محیط زیست نیز عوارضی به دنبال دارند. اما عایق الاستومر یک ماده دوست دار محیط زیست به شمار می رود و هیچ آسیبی در طبیعت و بخش های مختلف آن به همراه نخواهد داشت.

عایق الاستومری

مزایای عایق الاستومریک برای محیط زیست

با انتخاب عایق های الاستومری به عنوان جایگزین پشم شیشه بسیاری از مشکلات زیستی محیطی مربوط به ساخت مواد عایق از بین رفتند. هر یک از این مواد عایق سازی به سهولت در مکان های مورد نظر مشتریان نصب می شوند و برای نصب آن ها از مواد استاندارد و بی ضرری استفاده می کنند. اما برای استفاده از عایق های پشم شیشه ای گاه از مواد غیر استانداردی استفاده می شود که آثار نامطلوبی بر محیط بر جای می گذارند. با استفاده از انواع عایق های الاستومری تولید گازهای گلخانه ای به حداقل می رسد و این مسئله نیز آسیب های زیستی محیطی را به حداقل می رساند.

کاهش مصرف انرژی نیز از دیگر مزایای استفاده از آن برای محیط زیست به شمار می رود. با کاهش مصرف انرژی، سوخت های فسیلی نیز به میزان محدودتری مورد استفاده قرار می گیرند. این مسئله در نهایت به آلودگی کمتر محیط زیست می انجامد. با کنترل عملکرد تجهیزات، آلودگی های محیطی نیز هر روز کمتر و کمتر می شوند. آلاینده هایی نظیر دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد از مهمترین موادی هستند که با مصرف بی رویه انرژی وارد محیط زیست شده و سلامت آن را به خطر می اندازند.

عایق الاستومریک و حفظ سلامت نصابان

یکی از جنبه های سلامتی عایق الاستومری در خصوص حفظ سلامت جانی نصابان آن است. در سال های اخیر آمار و داده هایی در رابطه با مرگ کارکنان عایق کار در ساختمان هایی که از عایق پشم شیشه استفاده شده است، ارائه شده که آسیب ها و زیان های بیش از حد این ماده را مشخص می کند. کسانی که این متریال صنعتی را نصب می کنند، به صورت مستقیم با آن ها در تماس خواهند بود و به همین خاطر نیز عوارض بسیار زیادی در بدن آن ها به وجود می آید. اما استفاده از عایق های الاستومریک چنین عارضه هایی را به دنبال ندارد. سلامت افراد با لمس و تماس مستقیم با آن ها به خطر نمی افتد.

استفاده از این عایق ها دمای سطوح مختلف را در دستگاه های تهویه به شدت کاهش می دهد. این مسئله ایمنی محیط را نیز به شدت افزایش می دهد. به این ترتیب عایق های الاستومریک در مدل های متنوع بهترین جایگزین پشم شیشه خواهند بود.

خرید عایق الاستومری

کنترل چگالش با استفاده از عایق الاستومریک

عایق الاستومری چگالش را نیز در محیط به شدت کنترل خواهد کرد. این مواد عایق عملکرد سیستم را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. با استفاده از آن ها در لوله کشی های متداول ساختمانی، از رشد کپک نیز جلوگیری خواهد شد و این مسئله بهداشت محیط را در سطح قابل توجهی حفظ می کند. بروز مشکلات بهداشتی ناشی از رویش کپک ها در محیط همواره سبب ایجاد اختلالاتی در سیستم ساختمان های امروزی و سلامت افراد می شود.

اما عایق های الاستومری از بروز این عارضه ها پیشگیری می کنند. با استفاده از آن ها از هزینه های تعمیراتی شما نیز به شدت کاسته خواهد شد. هر یک از آن ها از بروز خوردگی و زنگ زدگی بر سطوح مختلف پیشگیری می کنند و به همین خاطر نیز نیاز به تعویض و ترمیم قطعات را در ساختمان های امروزی از بین می برند. این مسئله در طولانی مدت نتایج سودمندی به دنبال خواهد داشت. این عایق ها از تجمع آب درون لوله ها نیز به شدت پیشگیری خواهند کرد و به همین خاطر نیز اختلالی در لوله کشی های ساختمانی به وجود نمی آورند.

جمع بندی

در سال های اخیر انواع مواد عایق در صنعت ساختمان سازی معرفی شده اند که به سادگی می توان آن ها را جایگزین پشم شیشه کرد. هر یک از آن ها ایرادات موجود در این مواد عایق را به همراه ندارند و به همین خاطر نیز با محبوبیت قابل توجهی رو به رو شده اند. در این میان عایق های الاستومری نقش پر رنگی در عایق سازی تجهیزات ساختمانی امروزی به همراه دارد. این مواد عایق کیفیت استفاده از هر یک از این تجهیزات را به حد مطلوب می رسانند و استفاده از آن ها به میزان قابل توجهی انجام می گیرد. انواع آن ها در مدل های مورد نیاز مشتریان تولید می شوند.

منبع : کانال پیش عایق بهینه ساز الموت

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.