ارتباط با ما در

مراحل چاپ کتاب از صفر تا صد

با مراحل چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش آشنا شوید تا بتوانید کتاب ترجمه شده یا تالیفی خود را به چاپ برسانید.

منتشر شده

چاپ کتاب انتشارات نارون دانش

شاید شما هم از جمله افرادی هستید که به چاپ کتاب خود علاقه دارید اما با مراحل آن آشنایی ندارید. فرایند چاپ کتاب درعین حال که شاید پیچیده و پر از موانع قانونی باشد، بسیار ساده است و به خصوص برای نویسنده یا مترجم زحمت بسیار کمی دارد. پس از نگارش یا ترجمه کتاب و تحویل آن به ناشر، نویسنده یا مترجم به جز همکاری در طراحی جلد و ویراستاری، کاری نخواهد داشت و سایر موارد برعهده ناشر خواهد بود.

صدها و شاید هزاران نفر در ایران وجود دارند که کتابی تالیف یا ترجمه کرده‌اند اما نسبت به انتشار آن اقدام نمی‌کنند. دلیل اصلی چاپ نشدن این کتاب‌ها این است که مولفین و مترجمین، چاپ کتاب را فرایندی دشوار می‌‌دانند. اما اگر صاحب اثر با یک ناشر معتبر و باتجربه همکاری کند، کارهای اصلی چاپ کتاب توسط خود ناشر انجام خواهد گرفت و نویسنده یا مترجم پس از تحویل کتاب به ناشر کار خاصی نخواهد داشت. یک ناشر خوب می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی تمامی مراحل و مجوزهای کتاب را به سرانجام برساند و کتاب شما در کوتاه‌ترین زمان منتشر شود. در ادامه شما را با مراحل چاپ کتاب به صورت خلاصه آشنا خواهیم کرد. پس با سایت ما همراه باشید.

مراحل چاپ کتاب از صفر تا صد

کامل کردن تالیف یا ترجمه کتاب:  شاید برای شما عجیب باشد که یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد در تالیف یا ترجمه کتاب خود دارند ناتمام ماندن و کامل نشدن آن است. برای این منظور باید ابتدا با این موضع آشنا شوید که چگونه یک رمان بنویسید و یا سایر انواع کتاب‌ها به چه نحوی نوشته می‌شوند. گاهاً تالیف یا ترجمه یک کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای چندین سال طول کشیده است. تجربه مولفین و مترجمین معروف این است که باید براساس یک برنامه دقیق به نوشتن یا ترجمه کتاب خود بپردازید. بنابراین بهتر است هر روز زمان مشخصی را مثلا در اول صبح یا آخر شب به نوشتن اختصاص دهید. همچنین سعی کنید تعداد صفحات مشخصی مانند ۳ یا ۵ صفحه در هر روز بنویسید. در این صورت نوشتن یک کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای حداکثر سه ماه طول خواهد کشید.

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب و طراحی جلد: پس از اتمام کتاب و بنا بر نیاز، باید کتاب ویراستاری ادبی، نگارشی و یا علمی شود. هر سه مورد می‌تواند توسط یک فرد انجام گیرد یا ویراستاران مختلفی بر روی کتاب کار کنند. پس از انجام ویراستاری، کتاب صفحه‌آرایی می‌شود تا در قالب استاندارد کتاب درآید. همچنین طراحی جلد نیز در این مرحله انجام می‌گیرد. تجربه ناشر در خصوص طراحی جلد بسیار ارزشمند است و در فروش کتاب تاثیر زیادی دارد و از سوی دیگر تسلط نویسنده یا مترجم بر محتوای کتاب نیز قابل چشم پوشی نیست و به همین دلیل همکاری این دو مهم است.

اخذ مجوزهای سه گانه کتاب: برای یک کتاب سه مجوز اصلی باید اخذ شود که توسط ناشر شما انجام می‌گیرد. اول شابک است که از خانه کتاب به نمایندگی از موسسه بین المللی شابک اخذ می‌شود. سپس کتاب برای دریافت فیپا از کتابخانه ملی ارسال می‌شود و همزمان با آن برای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارسال می‌‎شود. پس از دریافت این مجوزها کتاب شما قابل چاپ است.

مراحل چاپ کتاب

نکات پایانی درباره مراحل چاپ کتاب

هرچند نکات بسیاری درباره چاپ کتاب وجود دارد اما باید به این موضوع توجه کنید که بیشتر این کارها توسط ناشر انجام می‌گیرد نه مترجم و مولف. بنابراین اگر کتاب شما کامل شده است و ویرایش آن را نیز انجام داده‌اید در چاپ کتاب خود تردید نداشته باشید و با یک ناشر معتبر و خوشنام، مراحل چاپ کتاب خود را انجام دهید. انتشارات نارون دانش آمادگی دارد با مولفین و مترجمین عزیز درخصوص چاپ کتاب‌های علمی و سایر کتاب‌ها همکاری داشته باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.