ارتباط با ما در

نرم افزار برنامه ریزی تولید برای بهینه سازی فرآیند تولید

شرکت های تولیدی برای حفظ جایگاه خود در میان دیگر رقبا و بهبود کیفیت باید مدیریت و برنامه ریزی تولید به موقع و دقیقی داشته باشند. مدیریت تولید در سازمان های بزرگ بسیار پیچیده بوده و به هیچ عنوان با استفاده از روش های سنتی قابل انجام نیستند. برای همین نرم افزار برنامه ریزی تولید با قابلیت‌های متنوعی ایجاد شده است.

منتشر شده

نرم افزار برنامه ریزی تولید برای بهینه سازی فرآیند تولید

شرکت های تولیدی برای حفظ جایگاه خود در میان دیگر رقبا و بهبود کیفیت باید مدیریت و برنامه ریزی تولید به موقع و دقیقی داشته باشند. مدیریت تولید در سازمان های بزرگ بسیار پیچیده بوده و به هیچ عنوان با استفاده از روش های سنتی قابل انجام نیستند. برای همین نرم افزار برنامه ریزی تولید با قابلیت‌های متنوعی ایجاد شده است.

کنترل خط تولید و جلوگیری از ایجاد اختلال در فرآیندهای تولید و توقیف ماشین آلات خط تولید بدون استفاده از یک نرم افزار برنامه ریزی تولید جامع و یکپارچه میسر نمی‌باشد. اگر می‌خواهید با امکانات نرم افزار حسابداری تولیدی آشنا بشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا برنامه ریزی تولید؟

برنامه ریزی تولید شامل تدوین یک راهنما برای تولید محصولات و یا خدمات مشخص می‌باشد، که موجب افزایش کارآمدی خط تولید می‌گردد. با استفاده از برنامه ریزی تولید می‌توان فرآیندهای کارآمدی را برای تولید محصولات و خدمات موردنیاز مشتریان ایجاد نمود.

برنامه ریزی تولید به منظور بهینه نگه داشتن موجودی کالاها و مواد اولیه برای تولید محصولات، افزایش بهره وری و استفاده از منابع داخلی، کاهش هزینه‌های مربوط به تولید و نگهداری محصولات، بهینه سازی زمان بندی تولید و پاسخگویی به موقع به نیازهای تولید و به دنبال آن افزایش میزان رضایت مشتریان انجام می‌شود.

نرم افزار برنامه ریزی تولید چیست؟

نرم افزار برنامه ریزی تولید باید با استفاده بهینه از منابع و تخصیص منابع دردسترس به واحد تولید به صورت صحیح، هزینه های تولید را کاهش داده و همچنین ظرفیت تولید سازمان را افزایش بدهد.

نرم افزار برنامه ریزی تولید با ارائه گزارشات مورد نیاز از وضعیت ماشین آلات خط تولید، وضعیت محصولات تولید شده و یا در صف تولید و…. به مدیران کمک می‌کند، که برای بهینه سازی خط تولید برنامه ریزی کرده و برنامه‌های عملیاتی خود را اجرا کنند.

امکانات نرم افزار برنامه ریزی تولیدی

یک نرم افزار برنامه ریزی تولید باید امکان ثبت اطلاعات کامل درباره خط تولید و هرآنچه که به خط تولید وابسته است را داشته و گزارشات مورد نیاز مدیران از وضعیت تجهیزات خط تولید، محصولات خط تولید و نیروی انسانی تولید را به مدیران ارائه بدهد. در حالت کلی مهم ترین امکاناتی که انتظار می‌رود، یک نرم افزار حسابداری تولیدی از آن برخوردار باشد را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

ویژگی های نرم افزار برنامه ریزی تولید

نرم افزار برنامه ریزی تولید آرین سیستم

نرم افزار برنامه ریزی تولید آرین سیستم که به نام نرم افزار صنایع نیز شناخته می شود، از ۵ ماژول نگهداری و تعمیرات، کالیبراسیون، کنترل کیفیت، توزین کالا و کنترل تولید ایجاد شده است.

نرم افزار برنامه ریزی تولید آرین سیستم از زمان ورود مواد اولیه تا تولید نهایی محصولات در خط تولید، بر خط تولید نظارت نموده و کنترل کامل خط تولید را برعهده دارد.

ارتباط یکپارچه ای که نرم افزار صنایع آرین سیستم با واحدهای انبار و فروش دارد، موجب هماهنگی بین واحدها شده و از کمبود مواد اولیه تولید و یا تولید بی رویه محصولاتی که تقاضا ندارند، جلوگیری می‌کند.

نرم افزار نگهداری و تعمیرات که جزئی از نرم افزار صنایع آرین سیستم می‌باشد، بر کارکرد ماشین آلات خط تولید جلوگیری نموده و با ایجاد امکان تعمیرات زود هنگام ماشین آلات از توقف کامل خط تولید به علت خرابی جلوگیری می‌کند.

قابلیت های نرم افزار برنامه ریزی تولید آرین سیستم

برخی از قابلیت‌های نرم افزار برنامه ریزی تولید آرین سیستم برای شرکت های تولیدی و صنعتی عبارتند از:

  • تعریف و الویت بندی استانداردهای برنامه ریزی و کنترل تولید
  • قابلیت برنامه ریزی نمونه گیری به صورت دوره‌ای و اتوماتیک
  • گزارش کنترل کیفیت فرآیند‌ها و عملیات حین تولید
  • رفع مغایرت‌های ممیزی از واحدهای ممیزی شونده
  • درج مقادیر پایش شده فرآیند بر حسب دوره تواتر
  • محاسبه نیاز مواد اولیه کارخانه ها در طول دوره برنامه ریزی بر مبنای برنامه ریزی
  • مقایسه عملکرد و کنترل تولید بر مبنای دستورات ساخت
  • تعریف فرایندها و گردش کار
  • پیام رسانی و SMS
  • امکان پیاده سازی متد تحلیل علل ریشه ای خرابی RCFA

قابلیت های نرم افزار برنامه ریزی تولید آرین سیستم

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره قابلیت‌های نرم افزار صنایع آرین سیستم بدست بیاورید، نرم افزار صنایع آرین سیستم را در گوگل سرچ کنید. برای دریافت مشاوره خرید نرم افزار ArianERP از کارشناسان فروش شرکت آرین سیستم، می‌توانید با شماره ۴۳۰۲۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.