ارتباط با ما در

موارد مفید درباره دوچرخه دخترانه و پسرانه که باید بدانید

دوچرخه کودک در انواع پسرانه و دخترانه تولید می‌شود که از نظر قیمت، استحکام بدنه، نوع طراحی، رنگ و غیره با یکدیگر متفاوت هستند.

منتشر شده

دوچرخه کودک به انواع دوچرخه دخترانه و پسرانه تقسیم بندی می‌شود. برندهای مختلفی از جمله برند قناری و ویوا به طور تخصصی به طراحی و تولید انواع دوچرخه دخترانه در مدل‌های مختلف پرداخته‌اند. دوچرخه‌های تولید شده توسط این برندهای مشهور از کیفیت ساخت بالاتری در مقایسه با سایر برندها برخوردارند. قطعاً با پرداخت هزینه کمتر می‌توان یک دوچرخه بچه گانه خریداری کرد. اما نباید انتظار کیفیت بالا، راحتی، سرعت مناسب، ایمنی بالا و سواری مطلوب از آن داشت. موضوع ایمنی و حفظ سلامت کودک در خرید دوچرخه بچه گانه بسیار حائز اهمیت است. بنابراین بهتر است برای خرید دوچرخه بچه گانه با یک بودجه معقول و از برندهای معتبر خرید کنید.

دوچرخه-کودک

معرفی و شناخت دوچرخه کودک

دوچرخه کودک یا دوچرخه بچه گانه به محصولاتی اطلاق می‌شود که برای سنین ۲ سال به بالا مناسب بوده و در اکثر سایزها (بخصوص کوچک) دارای چرخ‌های بغلبند یا کمکی هستند. دوچرخه بچه گانه اصولا تک سرعته هستند و سعی می‌شود بر استحکام بالا بسیار تاکید شود. رنگبندی و طراحی جذاب مطابق با سلیقه کودک از جمله مشخصات ظاهری آن‌ها است. این محصولات به سایزهای گوناگونی تقسیم می‌شوند که اساس آن قطر دایره چرخ بوده و همچنین قد تعیین کننده سایز می‌باشد. اما مهمترین مشخصه دوچرخه کودک تقسیم‌بندی به دو نوع دوچرخه دخترانه و دوچرخه پسرانه است.

انواع سایز دوچرخه کودک

دوچرخه کودک بر اساس استانداردهای جهانی در سایزهای مشخصی طراحی و تولید می‌شود. سایز ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰ و ۲۴ سایزبندی دوچرخه بچه گانه در ایران هستند. با توجه به آنکه کودکان از نظر ژنتیکی با یکدیگر تفاوت دارند و میزان رشد آن‌ها متفاوت می‌باشد، ممکن است در یک سن مشترک قدهای متفاوتی داشته باشند. بنابراین دوچرخه بچه گانه باید با توجه به قد خریداری شود. جداولی وجود دارد که هر سایز دوچرخه بچه گانه را با توجه به رنج سنی و قد کودک دسته بندی کرده‌اند. اما یادتان باشد قد کودک است که مناسب بودن یک دوچرخه را برای او تعیین می‌کند نه سن او!

انتخاب یک دوچرخه دخترانه یا پسرانه نامناسب با سایز اشتباه می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی به کودکان گردد. زیرا در این موارد کودک تسلط کافی روی پدال و فرمان دوچرخه ندارد و نمی‌تواند دوچرخه را به خوبی کنترل کند. در نتیجه بازه حرکتی او مناسب نبوده و ممکن است به دنبال عدم کنترل دوچرخه، دچار حادثه شود.

دوچرخه بچه گانه سایز ۱۲

کوچک‌ترین دوچرخه کودک برای بچه‌های مبتدی سایز ۱۲ است. این سایز دوچرخه برای کودکانی با قد ۸۹ تا ۱۰۵ سانتی متر مناسب است. البته گفته می‌شود این سایز برای بازه سنی ۲ تا ۵ سال طراحی شده است.

دوچرخه کودک سایز ۱۴

دوچرخه بچه گانه سایز ۱۴ برای کودکانی با قد ۹۲ تا ۱۱۰ سانتی متر تولید شده است. این سایز دوچرخه خیلی رایج نیست، زیرا در محدوده سایزهای استاندارد ایران قرار نمی‌گیرد.

دوچرخه بچه گانه سایز ۱۶

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سایز دوچرخه کودک سایز ۱۶ است. این سایز برای کودکانی با قد ۱۰۰ تا ۱۱۵ سانتی متر طراحی شده است. این دوچرخه معمولاً فاقد دنده و به صورت تک سرعته تولید می‌شود.

دوچرخه کودک سایز ۲۰

دوچرخه ۲۰ برای کودکانی در رنج سنی ۶ تا ۹ سال و با محدوده قد ۱۱۲ تا ۱۳۰ سانتی متر طراحی شده است. این سایز در انواع دنده دار و بدون دنده تولید می‌شود. در صورتی که کودک شما مبتدی است بهتر است نمونه‌های بدون دنده را خریداری کنید.

دوچرخه بچه گانه سایز ۲۴

سایز ۲۴ برای نوجوانانی در محدوده سنی ۹ تا ۱۲ سال و با قد ۱۲۵ تا ۱۴۵ سانتی متر طراحی شده است. تنوع سایز ۲۴ بسیار زیاد بوده و بیشتر آن‌ها به صورت دنده‌ای طراحی و تولید شده‌اند.

انواع-دوچرخه-کودک

برندهای معتبر تولید کننده دوچرخه بچه گانه

برندهای اورلرد، المپیا، تراویس، قناری و ویوا از مشهورترین برندهای تولید کننده دوچرخه کودک دخترانه هستند. اما دو برند ویوا و قناری به صورت کاملاً تخصصی به طراحی و تولید انواع دوچرخه دخترانه پرداخته‌اند. کیفیت ساخت دوچرخه‌های تولید شده توسط این دو برند مشهور با سایر برندها قابل مقایسه نیست. برند قناری به عنوان بهترین برند تولید کننده دوچرخه دخترانه شناخته می‌شود. دوچرخه‌های دخترانه این برند ژاپنی در سایزهای ۱۲، ۱۶ و ۲۰ تولید می‌شوند. این محصولات دارای ایمنی بالا بوده و با ضمانت نامه معتبر به مشتریان عرضه می‌شوند. دوچرخه‌های دخترانه این برند قیمت بالاتری در مقایسه با سایر برندها دارند.

قیمت دوچرخه دخترانه با تغییر سایز و وزن آن نیز تغییر می‌کند. اما برند تولید کننده، متریال به کار رفته در مرحله ساخت فریم و کیفیت ساخت آن، مجهز بودن به قطعات پیشرفته و سیستم ترمز و پیشرانه، مجهز بودن به تجهیزاتی همچون ترک بند، سبد، پشتی، توپی، تایر و غیره، مهم‌ترین مواردی هستند که بر قیمت دوچرخه کودک تأثیر می‌گذارند.

دوچرخه دخترانه

دوچرخه کودک به دلیل تفاوت در آناتومی بدن دختران و پسران، در دو نوع دوچرخه دخترانه و دوچرخه پسرانه طراحی می‌شود. نسبت قد بالا تنه به پایین تنه و مرکز ثقل در دختران و پسران متفاوت است. به همین دلیل طراحی دوچرخه‌های دخترانه و پسرانه باید بر اساس جنسیت صورت گیرد. در طراحی فریم دوچرخه‌های دخترانه به زاویه بندی مناسب و رعایت اصول و استانداردهای موجود به شدت توجه می‌شود. فریم دوچرخه‌های دخترانه کاملاً از نظر ظاهری با دوچرخه پسرانه متفاوت بوده و با چشم قابل تشخیص است. ظرافت در طراحی دوچرخه‌های دخترانه بسیار بیشتر از دوچرخه‌های پسرانه است.

دوچرخه دخترانه معمولاً در رنگ‌های مورد علاقه دختر بچه‌ها یعنی صورتی، بنفش، سرخابی و غیره تولید می‌شود. همچنین برای راحتی دختر بچه‌ها، در طراحی میله بالایی دوچرخه‌های دخترانه یک انحنا در نظر گرفته شده است. دوچرخه‌های دخترانه همچنین مجهز به تزئینات بیشتری هستند. به طور مثال در آن‌ها از تایرهای رنگی و گریپ‌های رنگی استفاده می‌شود. نصب این متعلقات روی دوچرخه‌های دخترانه به جذابیت آن‌ها افزوده و دختر بچه‌ها را به دوچرخه سواری علاقه مند می‌کند.

دوچرخه دخترانه

تفاوت دوچرخه دخترانه و پسرانه

همان طور که اشاره شد دوچرخه کودک در انواع دخترانه و پسرانه تولید می‌شود. مهم‌ترین تفاوت این دوچرخه‌ها، طرح و رنگ آن‌ها است. همان طور که گفته شد دوچرخه دخترانه دارای تزئینات بیشتری است. همچنین در آن از تایرهای رنگی و متعلقات تزئینی دیگری نیز استفاده می‌شود تا بر زیبایی و جذابیت آن بیفزاید.

اما دوچرخه کودک پسرانه به صورت ساده و اسپرت طراحی می‌شود. پسر بچه‌ها به رنگ‌های شاد و تزئینات رنگی علاقه خاصی ندارند. تنوع دوچرخه‌های پسرانه بسیار زیاد است. اما همگی دارای طرحی ساده هستند و با توجه به سلیقه پسر بچه‌ها رنگ آمیزی شده‌اند.

پسر بچه‌ها بیشتر از دختر بچه‌ها از دوچرخه کودک استفاده می‌کنند. همچنین پسر بچه‌ها در دوچرخه سواری شجاع‌تر از دخترها هستند. پسر بچه‌ها به سواری با سرعت بالا علاقه دارند و از زمین خوردن نمی‌ترسند. به همین دلیل استحکام بدنه و به طور کلی مقاومت دوچرخه‌های پسرانه از اهمیت بالاتری برخوردار است. در نتیجه تمرکز سازنده به روی مقاومت بدنه و قطعات دوچرخه پسرانه است. با توجه به دلایل ذکر شده، قیمت دوچرخه دخترانه در مقایسه با دوچرخه کودک پسرانه متفاوت و کمی بالاتر است.

  • خرید اینترنتی دوچرخه بچه گانه از آریا چرخ

فروشگاه اینترنتی آریا چرخ عرضه کننده انواع دوچرخه کودک در سایزهای مختلف است. از جمله برندهایی که در این فروشگاه عرضه می‌شود می‌توان به برندهای قناری، تراویس، مونرو، راپیدو، المپیا، بلست، فونیکس، جوکر، ویوا و غیره اشاره کرد. کلیه محصولات فروشگاه دوچرخه آریا چرخ به همراه ضمانت اصل بودن کالا، خدمات پس از فروش و با ارسال رایگان به مشتری عرضه می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.