ارتباط با ما در

ساندویچ پانل سردخانه‌ای در چه صنایعی کاربرد دارد؟

ساندویچ پانل سردخانه‌ای یکی از پرکاربرد‌ترین انواع تجهیزات از پیش ساخته ساختمانی است که طراحی و ساخت انواع سازه‌ها مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منتشر شده

ساندویچ پانل سردخانه‌ای یکی از پرکاربرد‌ترین انواع تجهیزات از پیش ساخته ساختمانی است که طراحی و ساخت انواع سازه‌ها مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این تجهیزات با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد یک انتخاب‌ایده‌آل برای ساخت سازه‌های مورد نیاز صنایع است، چرا که می‌تواند از این سازه در نگهداری انواع مواد غذایی نیز استفاده نمود. البته کیفیت متریال به کار رفته در این سازه‌ها به گونه‌ای است که کاربرد‌های متعددی در انواع صنایع دارد، در ادامه به بررسی این کاربرد‌ها خواهیم پرداخت برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای

در سال‌های اخیر هزینه ساخت و ساز انواع انبار و سوله‌هایی با قابلیت سردخانه‌ای برای نگهداری از مواد غذایی بسیار افزایش پیدا کرده است، مخصوصاً اگر قرار باشد از انواع مصالح ساختمانی استفاده کرد که این هزینه‌ها بسیار نجومی خواهند شد. ساندویچ پانل سرد خانه‌ای تجهیزات و سازه‌های از پیش ساخته‌ای هستند که از دو ورق فلزی و یک فوم میانی تشکیل شده‌اند و به دلیل داشتن متریال با کیفیت به نوعی یک عایق مناسب در برابر دما، حرارت، رطوبت، حریف و… است که از فاسد شدن مواد غذایی در طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

کاربرد استفاده از انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای در صنایع مختلف

با توجه به تعریف ساندویچ پانل سردخانه‌ای، این سازه یک انتخاب‌ایده‌آل برای نگهداری انواع مواد غذایی است که مانع از فاسد شدن آن می‌شود. البته این تجهیزات در ساخت انبار برای نگهداری مواد غذایی خشک مانند محصولات کشاورزی نیز استفاده می‌شود و در طولانی مدت از نم گرفتن دانه‌ها پیشگیری می‌کند.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای از عایق محکم و کاربردی ساخته شده و همین امر سبب شده که در موارد متعددی کاربرد داشته باشد. در کارخانه‌های بزرگ لبنی از این سازه به عنوان سردخانه‌ای برای نگهداری محصولات پروتئین و لبنی استفاده می‌شود و آن را در یک محیط با دمای ثابت نگه می‌دارد. البته این تجهیزات در اندازه‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند و همین امر سبب شده که کاربرد‌های مختلفی نیز داشته باشند.

موارد استفاده از ساندویچ پانل سرد خانه‌ای در صنایع مختلف

همانطور که عنوان شد در طراحی و تولید انواع انبار، سوله‌های نگهداری مواد غذایی از سازه‌های سردخانه‌ای استفاده می‌شود، اما این تجهیزات به دلیلی داشتن کیفیت و عایق‌بندی مناسب در مکان‌های دیگری نیز استفاده می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • برای نگهداری از انواع تولیدات صنعتی در سردخانه از این متریال استفاده می‌شود.
  • انواع ساندویچ پانل سرد خانه‌ای نقش سازنده‌ای در کارخانه‌های بزرگ تولید فرآورده‌های گوشتی، سوسیس و کالباس دارند.
  • علاوه بر مواد غذایی می‌توان به نقش انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای در صنایع تولید مواد شیمیایی و آزمایشگاهی نیز اشاره کرد.
  • نقش مهم و کاربردی برای جابجایی مواد غذایی و دارویی دارد از این رو بر روی انواع کامیونت، وانت و تریلی‌ها نصب و مونتاژ خواهند شد.
  • گاهی نیاز است که مواد تولیدی از مکانی به مکان دیگر انتقال پیدا کند که در این شرایط از این تجهیزات در زمینه ساخت سردخانه‌های سیار استفاده می‌شود.
  • کشتارگاه‌های صنعتی، مرغداری و گاوداری‌های بزرگ برای نگهداری مواد خوراکی و گوشت‌های قصابی شده از این تجهیزات به عنوان یخال‌های صحرایی استفاده می‌نمایند.
  • شرکت‌های وارد‌کننده دارو با استفاده از انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای اتاقک‌هایی را طراحی و تولید می‌کنند تا بتوانند از حجم داروی خریداری شده پیش از تزریق به بازار نگهداری کنند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سردخانه‌ای

موارد عنوان شده بخش‌های کلی هستند که از این سازه‌ها استفاده می‌کنند، گاهی می‌توان شاهد استفاده از انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای در فروشگاه و درمانگاه‌ها نیز باشید.

به طور کلی استفاده از این تجهیزات مزایای زیادی را به همراه دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای به نسبت دیگر مدل‌ها از ضخامت کمی برخوردار هستند از این رو می‌توانند در مکان‌های کوچک نیز استفاده کاربردی دارند.
  • کلیه مراحل ساخت این تجهیزات در کارخانه‌های سازنده انجام می‌شود از این رو برای نصب تنها به یک مونتاژ کوتاه نیاز دارید که همین امر سرعت اجرای آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
  • در طراحی و تولید انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای از دانسیته بالای ۴۰ استفاده می‌شود که سبب افزایش عایق‌بندی این پانل‌ها در برابر حرارت، نفوذ گرد و غبار، دما، آب، حشرات، حریق و رطوبت می‌شود و می‌تواند در برابر ورود باکتری نیز بسیار مقاوم باشد.
  • دارای تنوع رنگی بالایی است که امکان ایجاد انبار‌های مختلف بر اساس تفکیک رنگ و شناسایی ساده را برای افراد فراهم می‌سازد.

نتیجه‌گیری

در سال‌های اخیر با پیشرفت تجهیزات و دستگاه‌هایی که در انواع کارخانه‌ها استفاده می‌شود شاهد رشد روز افزون تولیدات مواد غذایی، دارویی و شیمیایی هستید که بیشتر از تقاضای بازار است. این مقدار تولیدا اضافه تا بازه زمانی خاصی می‌توانند در دمای محیط قرار بگیرند و برای پیشگیری از فاسد شدن و از بین رفتن می‌بایست در محیط‌های ایزوله با دمای مناسب قرار بگیرند از این رو استفاده از انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای در صنایع مختلف شکل الزام به خود گرفت. دنیای ماموت با طراحی و تولید سازه‌های با کیفیت شرایطی را فراهم نموده تا بتوان بدون هیچ مشکلی از این تجهیزات استفاده کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.