ارتباط با ما در

معرفی بهترین لاستیک کوپلینگ الاستومری و انواع آن

کوپلینگ ابزاری است که دو شفت را به منظور انتقال نیرو و گشتاور به یکدیگر متصل می کند. در واقع کوپلینگ پمپ کشاورزی بزرگ ابزار انتقال قدرت است.

منتشر شده

لاستیک کوپلینگ روتکس

کوپلینگ ابزاری است که دو شفت را به منظور انتقال نیرو و گشتاور به یکدیگر متصل می کند. در واقع کوپلینگ پمپ کشاورزی بزرگ ابزار انتقال قدرت است. به طور کلی نحوه کار تمامی کوپلینگ ها ساده است و انتهای دو شفت را به یکدیگر متصل می کنند. کوپلینگ ها انواع متفاوتی دارند که هرکدام به صورت خاصی عمل می کنند. به طور کلی کوپلینگ ها به دو دسته صلب و انعطاف پذیر تقسیم می شوند که کوپلینگ های صلب کارایی محدودی دارند و کوپلینگ های انعطاف پذیر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی های کوپلینگ روتکس - ایران کوپلینگ

انواع کوپلینگ

کوپلینگ های انعطاف پذیر بر خلاف کوپلینگ های صلب می توانند ناهماهنگی های شفت را در خود جای دهند و جبران کنند. کوپلینگ های الاستومری نیز به چند دسته و نوع کوپلینگ تقسیم می شوند. این کوپلینگ ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند که این دو دسته عبارت اند از: کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی، کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری

تفاوت کوپلینگ های فلزی الکتروموتور صنعتی با کوپلینگ های الاستومری این است که در کوپلینگ های الاستومری قطعه ای الاستومری به کار رفته است که این قطعه در کوپلینگ های فلزی نیست. جنس این قطعه وابسته به نیاز ما می تواند متفاوت باشد.ما چندین نوع کوپلینگ الاستومری داریم که عبارت اند از: کوپلینگ دنده مصنوعی، کوپلینگ میل پینی، کوپلینگ روتکس، کوپلینگ KB (کوپلینگ N-EUPEX) و کوپلینگ تایری ما در مقاله راجع به لاستیک کوپلینگ های روتکس صحبت خواهیم کرد.

images_1666693394.png

کوپلینگ روتکس

کوپلینگ های روتکس نوعی از کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری هستند که می توانند ناهماهنگی  های زاویه را در خود جای دهند. علاوه بر این مورد این کوپلینگ ها دارای قابلیت هایی از جمله نیاز کم به نگهداری و تعمیر، تحمل گشتاور بالا، ارتعاشات پایین، مونتاژ آسان و غیره می باشند. کوپلینگ های روتکس از سه بخش (دو هاب و یک الاستومر عنکبوتی) تشکیل شده اند.

 

لاستیک کوپلینگ روتکس

همانطور که گفته شد کوپلینگ های روتکس از سه بخش تشکیل شده اند: دو هاب و یک الاستومر بین دو هاب به دلیل شکل الاستومر این کوپلینگ ها، به آن قسمت عنکبوتی نیز گفته میشود. الاستومر عنکبوتی شکل کوپلینگ روتکس را می توان به صورت سفارشی وابسته به درخواست مشتری در مواد و سختی های مختلف ساخت. نکاتی که در ساخت کوپلینگ ها مهم است و برای درخواست باید به آن توجه کرد عبارت اند از کاهش ارتعاش، توانایی کنترل ناهماهنگی، محدوده دمای عملیاتی، سرعت تجهیزات و شرایط شیمیایی.

کوپلینگ های روتکس به عنوان کوپلینگ های ایمن نیز شناخته می شوند، زیرا در صورت از کار افتادن یا فرسودگی الاستومر، دندانه های هاب های کوپلینگ های روتکس جفت می شوند و به انتقال گشتاور ادامه می دهند. این اتفاق ممکن وابسته به درخواستی که مشتری دارد مفید یا مضر باشد.

لاستیک کوپلینگ روتکس دارای عناصری هستند که نیاز به بررسی و تعویض به صورت دوره‌ای دارند. لاستیک کوپلینگ های روتکس اغلب دارای الگوهای سایش مشخصی هستند و خرابی اغلب آن ها می توان بر اساس وضعیت الاستومر و هاب ها تشخیص داد. علل شایع خرابی عبارت اند از: ناهماهنگی های شفت، گشتاور بیش از حد، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، قرار گرفتن در معرض دما، ارتعاشات پیچشی وخرابی هاب ها

کوپلینگ های روتکس هم در طراحی فکی مستقیم و هم در طراحی فکی منحنی موجود است. طراحی فکی مستقیم، الاستومر ها را قادر می سازد تا به صورت شعاعی متصل شوند و از بین بروند. برای طراحی الاستومری در برش، دندانه های هاب کوپلینگ دیگر به هم متصل نیستند، بنابراین خرابی الاستومر منجر به عدم انتقال گشتاور می شود. هنگامی که با یک الاستومر سفت استفاده شود، طراحی فک منحنی می تواند یک تناسی بدون عکس العمل مورد نیاز برای بسیاری از برنامه های کنترل حرکت را حفظ کند.

لاستیک کوپلینگ های روتکس معمولاً از جنس پلی اورتان بهبود یافته T-PUR در دماهای بسیار بالا هست. این جنس طول عمر قابل توجهی نسبت به مواد پلی اورتان عادی دارد. این لاستیک ها در طرح ها و مدل های متفاوتی ساخته می شوند که می توانید در جداول زیر مشاهده کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.