ارتباط با ما در

گرمایش سالن ورزشی

تامین گرمایش سالن ورزشی به جهت استفاده غیر دائم و همچنین ارتفاع بلند آنها همواره یکی از مشکلات اینگونه سالن‌ها میباشد. از اینرو تامین گرمایش مطلوب و بهینه با استفاده از سامانه های مناسب در فصول سرد سال یکی از ضروریات اینگونه فضاها میباشد.

منتشر شده

تامین گرمایش سالن ورزشی به جهت استفاده غیر دائم و همچنین ارتفاع بلند آنها همواره یکی از مشکلات اینگونه سالن‌ها میباشد. از اینرو تامین گرمایش مطلوب و بهینه با استفاده از سامانه های مناسب در فصول سرد سال یکی از ضروریات اینگونه فضاها میباشد.

حال سوال این است که برای تامین گرمایش سالن ورزشی از چه تجهیزاتی میتوان استفاده نمود و بهترین روش چیست. در حقیقت میبایست به این سوال مهم پاسخ داده شود که کدام پارامترها در انتخاب این سامانه های گرمایشی مهم میباشد. در حقیقت موضوع و مشکل اساسی در سالن های ورزشی، فضای بزرگ و ارتفاع نسبتا بلند آنها می باشد. از اینرو انتخاب و استفاده از هر نوع سیستم گرمایشی را محدود می نماید.

انواع سامانه های تامین گرمایش سالن ورزشی

انواع مختلف دستگاههای تامین گرمایش سالن های ورزشی به شرح زیر میباشد..

  • کوره های هوای گرم
  • موتورخانه های مرکزی و یونیت هیتر
  • بخاری های فن دار
  • جت فن
  • هیتر تابشی

 

بخاری تابشی گرماتاب

یکی از بهترین و بهینه ترین سامانه های تامین گرمایش فضاهای بزرگ استفاده از هیتر تابشی میباشد. این هیترها به منظور تامین گرمایش سالن ورزشی که برای زمانهای مشخص و محدودی نیاز به روشن بودن دستگاه گرمایشی بسیار مناسب میباشند. هیتر تابشی گرماتاب، با استفاده از انتقال حرارت تابشی کار میکند. در این روش امواج مادون قرمز به سطح اجسام گسیل میگردد و پس از برخور به آنها تبدیل به انرژی گرمایشی میشوند. مصرف هیتر تابشی گرماتاب، گاز شهری با فشار گاز خانگی میباشد.

با توجه به اینکه نصب هیتر تابشی گرماتاب در ارتفاع میباشد فضای فیزیکی اشغال نشده و در مدت زمان کوتاهی تامین گرمایش انجام میگردد. در بخاری تابشی تابع هدف در ابتدا تامین گرمایش نقاط نزدیک به کف میباشد. تامین گرمایش به صورت منطقه ای و تنها در بخشی از سالن نیز یکی از مزایای این سامانه ها میباشد.

تامین گرمایش گلخانه

تامین گرمایش گلخانه با استفاده از هیتر تابشی گرماتاب  گسترش زیادی داشته است. بخاری تابشی گرماتاب، گرما را از طریق امواج مادون قرمز به سطح گلخانه گسیل میدارد. مکانیزم عملکرد گرماتاب به این گونه میباشد که پس از ورود گاز و ترکیب شدن آن با اکسیژن و انجام عملیات احتراق در داخل مشعل، گرما و شعله حاصله، از لوله های با ضریب تابش بالا عبور کرده و گرما از طریق رفلکتور ها یا همان سطوح استیل براق، به صورت چتر حرارتی به محیط گسیل میگردد. امواج مادون قرمز پس از برخورد با گیاه، به حرارت تبدیل میشود. پس از گرم شدن مساحت گلخانه، سطح گیاه، ریشه و غیره، گرما را از طریق انتقال جابجایی به هوای محیط منتقل میگردد. استفاده از بخاری تابشی گرماتاب یا منجر به صرفه جویی در اتلاف انرژی شده ضمن اینکه فضای فیزیکی هم اشغال نمیکند.

مزایای تامین گرمایش گلخانه با گرماتاب

 

  • کاهش مصرف برق

مصرف برق دستگاه تنها به منظور جرقه زدن و روشن کردن فن دستگاه میباشد. مصرف برق گرماتاب در حدود ۱۰۰ وات و صرفه جویی حاصل از آن ۹۰ درصد میباشد.

  • کاهش مصرف انرژی در گلخانه

تامین گرمایش گلخانه ها با هیتر گرماتاب صرفه جویی حداقل۵۰ درصد مصرف گاز اثبات گردیده است.

  • کاهش بیماری‌ها

بخاری تابشی با چیدمان مناسب، از پراکندگی و انتشار بیماری‌جلوگیری میکند. کاهش میزان رطوبت هوا نیز موجب میشود، بروز بیماری از طریق قارچ و افزایش میزان حشرات به حداقلی برسد. کاهش رطوبت و عدم ایجاد میعان موجب میگردد میزان بیماری‌های قارچی کاهش بالا داشته باشد. شوند.

  • تامین گرمایش در مناطق مورد نیاز

با هدایت امواج مادون قرمز، میتوان تامین گرمایش فقط در مناطق مورد نیاز را داشته باشیم. با نفوذ امواج تابشی به درون خاک، ریشه گیاهان نیز گرم شده و این امر،  موجب رشد سریع‌تر گیاهان خواهد شد.

  • نصب هیتر تابشی در ارتفاع

هیترگرماتاب در ارتفاع نصب میشوند. چتر حرارتی توسط گرماتاب، معمولا در حدود دو و نیم برابر ارتفاع نصب می‌باشد.

  • کاهش زمات تامین گرمایش

با روشن شدن گرماتاب، گرمایش در مدت زمان کوتاهی تامین میشود. تامین گرمایش در بخاری سقفی و لوله ای بسیار سریع‌تر از روشهای قدیمی مانند موتورخانه مرکزی و یا به طور کلی سامانه های همرفتی میباشد.

 

  • تامین گرمایش یکنواخت

با استفاده از گرماتاب میتوان نسبت به تامین یکنواخت دما که عاملی مهم در گلخانه ها میباشد امکان پذیر میباشد. در گلخانه‌ها میبایست ترتیبی اتخاذ گردد تا دستگاههای گرماتاب در طول روز کمتر از طول شب روشن باشند.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاههای گرمایش تابشی گرماتاب میتوانید از طریق تلفن ۰۹۱۲۴۸۸۴۹۰۵ و یا مراجعه به سایت www.garmataaban.com   با ما در ارتباط باشید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.