ارتباط با ما در

معرفی تجهیزات آزمایشگاهی نفت و پتروشیمی ساخت ایران

دستگاه حمام بن ماری به دلیل تامین دمای آزمایشات کاربرد بسیاری در صنایع آزمایشگاهی دارد. این دستگاه از یک حمام آب برای فراهم آوردن شرایط دمایی آزمون ها مورد استفاده قرار می گیرد.

منتشر شده

دستگاه حمام بن ماری به دلیل تامین دمای آزمایشات کاربرد بسیاری در صنایع آزمایشگاهی دارد. این دستگاه از یک حمام آب برای فراهم آوردن شرایط دمایی آزمون ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به معرفی دستگاه بن ماری گروه پارسیان تکنولوژی به همراه دو دستگاه کشش قیر و دستگاه تست ویسکوزیته‌ی روغن می پردازیم.

دستگاه بن ماری ساخت گروه پارسیان تکنولوژی

دستگاه بن ماری

همانطور که گفته شد از دستگاه بن ماری برای تامین و نگه داشتن دمای حمام آب استفاده می شود. دستگاه بن ماری گروه پارسیان تکنولوژی با توجه با قابلیت ها و فناوری بکار رفته در دو مدل Pro و Full طراحی و تولید شده است. مدل Pro دستگاه بن ماری از بدنه فلزی با پوشش رنگ الکترواستاتیک بوده که در برابر خوردگی محافظت می شود. از برش لیزری برای ساخت بدنه دستگاه استفاده شده تا کیفیت ساخت بالایی داشته باشد.

دستگاه حمام بن ماری از یک هیتر با توان ۱۵۰۰ وات بهره می برد که توسط کنترلر دیجیتالی دمای آن تنظیم می شود. همچنین به کمک یک یخچال داخلی که در دستگاه تعبیه شده می توان دماهای پایین را هم برای آزمون های مورد نظر فراهم آورد. به کمک هیتر و یخچال دستگاه حمام بن ماری بازه دمایی ۱۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد قابل تامین است. در این دستگاه یک پمپ سیرکوله وظیفه یکنواخت نگه داشتن دمای آب در حمام استیل را به عهده دارد. به کمک شیرهای تخلیه هم می توان حمام دستگاه را خالی و مجدد شارژ کرد.

دستگاه بن ماری از یک مانیتور تمام رنگی با سایز ۷ اینچ برای نمایش شرایط آزمایش در نظر گرفته شده است. مدل Full دستگاه بن ماری علاوه بر تمام قابلیت ها و ویژگی های  مدل Pro دارای یک پمپ سیرکوله از نوع External بوده که قابلیت اتصال به سایر دستگاه های آزمایشگاهی را دارد.

دستگاه تست کشش قیر

دستگاه تست کشش قیر

هدف از تست کشش قیر ، انگمی یا داکتیلتی اندازه گیری افزایش طول قیر یا ماده قیری قبل از پاره شدن است. این افزایش طول باید در دمای مشخص و با سرعت ثابتی انجام شود. برای تست کشش قیر استاندارد ASTM D113 تدوین شده است. قیر یا ماده قیری باید در یک قالب برنجی ریخته شده و در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد و با سرعت ۵ سانتی متر در دقیقه دو سر آزمونه کشیده شود تا افزایش طول آن قبل از پاره شدن اندازه گیری شود.

دستگاه تست کشش قیر گروه پارسیان تکنولوژی داری دقت اندازه گیری طول ۱ میلی متر بوده و با توجه به قابلیت ها و امکانات استفاده شده در دو نوع متفاوت طراحی و ساخته شده است. یک مدل داری هیتر و در مدل دیگر علاوه بر هیتر یک یخچال هم در دستگاه تعبیه شده و قابلیت تامین دماهای پایین را با توجه به نوع آزمونه دارد.

آماده سازی دستگاه کشش قیر برای آزمون

آماده سازی دستگاه کشش قیر برای آزمون

برای آزمون کشش قیر ابتدا قالب برنجی را به لایه‌ای از ماده ضد چسبندگی پوشش داده و سپس قیر یا ماده قیری مورد آزمایش را به قالب انتقال می دهیم. قیر یا ماده قیری قبل از ریختن داخل قالب برنجی باید روان بوده و به خوبی هم زده شود تا یکدست شده و به صورت یکنواخت در قالب ریخته شود. سپس قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق نگه دارید تا اگر برای انتقال قیر ماده را گرم کرده اید، خنک شود.

سپس نمونه را به مدت ۳۵ دقیقه در حمام آب قرار داده و بعد از یکنواخت شدن دمای نمونه در حمام آن را خارج کرده و سطح نمونه را به کمک ابزار برش یا کاردک یکدست کنید. در ادامه نمونه را در به مدت ۹۰ دقیقه در دمای محیط نگه دارید. تا اینجا شرایط برای انجام آزمون مهیا شده و نمونه قیری را به همراه قالب در دستگاه کشش قیر قرار دهید. دستگاه کشش قیر ساخت گروه پارسیان تکنولوژی از بدنه فلزی با برش لیزری ساخته شده است. این بدنه از پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای بهره می برد.

برای تامین دمای دستگاه یک هیتر قدرتمند ۱۰۰۰ وات مورد استفاده قرار گرفته که به صورت دیجیتالی دمای آن قابل تنظیم است. پمپ سیرکوله به کار رفته دمای آب را در حمام استیل دستگاه یکنواخت نگه می دارد. حمام استیل دستگاه کشش قیر طولی معادل ۱۵۰ سانتی متر داشته و حرکت آزمونه در این حمام توسط سنسور دیجیتال با دقت ۱ میلی متر اندازه گیری می شود. در انتهای آزمون هم یک پرینتر وظیفه چاپ نتایج آزمون را جهت گزارش دهی به عهده دارد.

معرفی اجمالی دستگاه های تست ویسکوزیته روغن ساخت گروه پارسیان تکنولوژی

دستگاه تست ویسکوزیته تک حمام مدل Basic دارای بدنه فلزی بوده و از پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای بهره می برد. یک هیتر ۲۰۰۰ واتی وظیفه تنظیم دمای حمام را به کمک سیستم دیجیتال کنترل دما به عهده دارد. دستگاه تست ویسکوزیته روغن برای یکنواخت شدن دمای حمام از یک پمپ سیرکوله داخلی کمک می گیرید. به کمک پمپ سیرکوله دمای حمام که از جنس استیل ساخته شده در تمام مدت آزمون یکنواخت خواهد بود و هیچ نقطه حرارتی در حمام بوجود نمی آید.

در مدل Eco تایمر و قابلیت ثبت سایز تیوب های ویسکومتر برای محاسبه و نمایش نتیجه مقدار آزمون از مهمترین قابلیت های دستگاه تست ویسکوزیته روغن است. پارسیان تکنولوژی برای مدل Full علاوه بر قابلیت های دو مدل دیگر امکان مکش آزمون به داخل تیوب ویسکومتر، پمپ بارگیری پارافین برای پرشدن حمام و پرینتر مخصوص چاپ نتیجه آزمون را هم به امکانات دستگاه تست ویسکوزیته روغن اضافه کرده است.

دستگاه های دو حمام ساخت گروه پارسیان تکنولوژی دقیقا متناسب با مدل های تک حمام خود امکانات مشابهی داشته و به کمک دستگاه های تست ویسکوزیته روغن دو حمام شما می توانید در دو دمای مختلف تست ویسکوزیته را انجام دهید. این قابلیت برای اندازه گیری ویسکوزیته روغن در دماهای ۴۰ و ۱۰۰ درجه سانتی گراد تدوین شده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.