ارتباط با ما در

راهنمای جامع خرید انواع راهبند

یکی از کاربرد های راهبند، سرعت بخشیدن و کنترل ورود و خروج و ترددها است این دستگاه محصولی می باشد که عملکرد آن از دستگاه اتوماتیک متفاوت است.

منتشر شده

راهنمای خرید راهبند

راهبند فرافن سامانه

یکی از کاربرد های راهبند، سرعت بخشیدن و کنترل ورود و خروج و ترددها است این دستگاه محصولی می باشد که عملکرد آن از دستگاه اتوماتیک متفاوت است. راهبندهای اتوماتیک عملکردی بر مبنای سیستم های هیدرولیکی و الکترومکانیکی دارند.

راهبند هیدرولیکی به دلیل قیمت بالایی که دارند استفاده های محدود تری از آن ها می شود اما باید به این نکته توجه کنید که جهت استفاده در مکان هایی که تردد زیادی در روز دارند، بهتر است که از نوع راهبند های هیدرولیکی استفاده کنید زیرا در اثر کارکرد بالا داغ نخواهند شد.

می‌توان گفت به طور کلی از این دستگاه ها فقط در موارد امنیتی استفاده نمی شود. گاهی شخصی آن را تحت نظر ندارد و صرفا جهت توقف کوتاه از آن استفاده می‌کنند و بعد از نزدیک شدن به چشمی آن ، به طور خودکار باز خواهد شد.

 

نکات مهم در خرید راهبند

خرید  راهبند

به طور کلی امروزه راهبند های زیادی تولید می شوند و وارد بازار شده اند  ممکن است از لحاظ فنی و تکنولوژی و کیفیت و ساده به نظر بیایند اما به دلیل ظاهر زیبا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند تا راهبندهای که علاوه بر قدمت طولانی که دارند خدمات پشتیبانی خوبی ارائه دهند به همین جهت در زمان خرید تنها جنبه ظاهری آن ها ملاک نیست و از برند های شناخته شده باید ان ها را تهیه نمایید تا مشکلات کم تری را در پی داشته باشید.

همچنین از موارد قابل توجه در زمان خرید راهبند می توان به لوازم جانبی که همراه آن هست، اشاره کرد به طور مثال می‌توان به چشمی ایمنی کلید دستی تعداد ریموت اشاره کرد و آن ها را نام برد برای مکان هایی که نور کافی ندارند و احتمال برخورد خودرو با این راهبند ها وجود دارد پیشنهاد می شود از راهبند های  با بوم های ال ای دی استفاده کنید.

با تغییر اطلاعات می‌تواند بر روی آن ها نوارهای ال ای دی نصب نمایید از جمله موارد دیگری که در این باره حائز اهمیت است می توان به طول درب ورود و خروج هم اشاره کرد.

به طوری که برای هر دربی متناسب با طول آن باید راهبند مناسب خودش انتخاب شود به طور مثال برای درب هایی با طول کم و طول کوتاه و برای درب هایی با طول بلند راهبندی با بوم بلند تر انتخاب می‌شود.

این نکته را باید توجه کنید که برای درب هایی که طول زیاد دارند از دو راه بند چپ و راست می توان استفاده نمود در کنار همه این راهبند ها برخی از آن ها فاقد بوم هستند و به جای آن از زنجیر استفاده شده است.

 

انواع راهبند اتوماتیک

راهبند های اتوماتیک انواع مختلفی دارند از جمله این راهبند های می توان به:

  • راهبند ستونی که به آن بولارد هم می‌گویند
  • راهبند بازویی
  • راهبند نیزه ‌ای
  • راهبند کشویی
  • راهبند نفر رو

امکانات و قابلیت های راهبند اتوماتیک پارکینگ

راهبند اتوماتیک پارکینگ

اغلب راهبندها به دوربین های پلاک خوان سیستم کنترل تردد و سیستم های دیگر تجهیز هستند تا به صورت هوشمندانه عبور و مرور را کنترل کنند.

با این کار حتی می‌توانید برای ساعتی در طول شبانه روز محدودیت تردد را به وجود آورید و با اضافه کردن ریموت های کنترل تردد به شخص کاربر واگذار کنید. همچنین راهبند ها قابلیت اضافه کردن چشمی برای جلوگیری از تصادف های احتمالی را دارند.

خرید راهبند اتوماتیک به واسطه کارکرد متفاوت آن ها و قیمتشان کار پیچیده به نظر می رسد انواع راهبند را با توجه به کارکرد در ساختار گوناگون هستند راهبند می تواند از یک زنجیر برای بستن مسیر مدل ستونی که در داخل زمین فرو می رود متفاوت باشد

پس در هنگام خرید باید به نوع آن توجه کنید و باید بدانید که در چه محدوده می خواهید از این راهبند ها استفاده کنید. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید راهبند باید به آن توجه شود تعداد تردد از این گیت است زیرا اگر در این قسمت انتخاب درستی نداشته باشید راهبندی که انتخاب کرده اید دچار مشکل خواهد شد.

به طور معمول از مدل راهبندهای الکتروموتور در تردد های خیلی کم و از راهبند  هیدرولیک در تردد های بالا استفاده می‌کنند اما تعریف تردد بالابر در اینجا به اینگونه است که اگر یک پارکینگ در ساعت مشخص تردد زیادی دارد و در بقیه ساعت های معمولی کار می کند و جز تردد های کم به حساب می آید و اگر پارکینگی به طور دائم تردد بسیار بالا دارد؛ یعنی در ساعت ۲۵ الی ۳۰ بار باز و بسته میشود باید از مدل هیدرولیکی استفاده کنید.

از دیگر نکاتی که در راهنمای خرید راهبند ها مورد اهمیت قرار گرفته است دانستن این نکته است که برای ورودی یک پارکینگ باید بدانید که دارای چه متراژی می باشد که بوم و اهرم چند متری احتیاج دارد و حتی این راهبند دارای بوم ۹۰ درجه ۱۸۰ درجه است.

اگر فضا کم باشد نمی‌توان از آنها ۱۸۰ درجه استفاده کرد برای اینکه یک بوم مناسب بر یک راهبند خوب و عالی، در نظر بگیرید باید حتما قبل از خرید متراژ درب ورودی و سقف را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک راهبند عالی و مناسب را خریداری کنید.

اگر می خواهید از راهبند های اتوماتیک بازویی استفاده کنید باید این نکته را توجه کنید که راهبند های بازویی نهایتا توانایی پوشش مسیر ۸ متری را دارند البته باید به این نکته توجه کنید که برای بازو های بالای ۴ متر نیاز است تا در انتهای باز و پایه نگهدارنده بر روی زمین متصل شود .

در صورتی که امکان نصب پایه نگهدارنده وجود نداشت می توان از پایه نگهدارنده متحرک استفاده کنید  که در انتها و وسط ان نصب می شود و همراه با بازو بالا خواهد رفت راهبند های بازویی در مدل های مختلف در بازار و هستند که با توجه به توان موتور خود قابلیت نصب دو بازوی حجم کم تری را دارند هرچه طول بازو بیشتر باشد نیاز به قدرت موتور بیشتری دارد و در نتیجه قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

راهبند های بازویی مدل های مختلفی دارند که قبل از خرید حتما در رابطه با هر کدام از این مدل ها تحقیق کنید. به طور کلی راهبند ها شامل یک بدنه هستند، که قطعاتی مثل موتور و گیربکس مدار کنترل هستند را در خود جای می‌دهند و حدود یک متر هستند که بر روی زمین ثابت می باشد یک بوم یا بازو با اندازه های مختلف بر روی آن قرار گرفته است که از یک سمت ثابت و از سمت دیگر حرکت می کند تا مسیر راهبند بسته شود.

مدلهای الکترومکانیکی قابلیت استفاده ۵۰۰ بار در روز را دارند  و جز محصولات با تردد کم به حساب می آیند باید در زمان خرید به این نکته توجه کنید که هر چقدر موتور راهبند ها قوی تر باشد باید هزینه بیش تری پرداخت کنید زیرا قیمت آن بالاتر می رود در میان می‌توان به راه بنده دو بازوی هم اشاره کردف که برای پارکینگ های که عرض ورودی آن ها زیاد است و پرتردد هستند از این نوع راهبند استفاده شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.